Creșterea pieței locale de DIY, Home Improvement & Gardening, începută în 2020, în contextul creșterii permanente a cererii din partea clienților pe toate canalele de distribuție, s-a consolidat în 2021, retailerii DIY bifând deschideri noi de magazine, dar și investiții noi în digitalizare, cu focus pe eCommerce și servicii de livrare cu acoperire mai mare.
Creșterea pieței de DIY din România, în perioada 2020 – 2021, s-a datorat schimbărilor considerabile în comportamentul consumatorilor, mai precis a apariției de noi obiceiuri de consum și așteptări din partea acestora. În această perioadă, casa a devenit birou, școală, spațiu de joacă, dar și zonă de relaxare, astfel că, pentru a-și face șederea mai confortabilă, mulți dintre români, în special cei din mediul urban, au investit în reamenajarea locuinței și spațiilor exterioare.
Pe de altă parte, pandemia nu a închis șantierele din România, ba din contră. Acest sector și-a continuat creșterea accelerată atât datorită facilităților fiscale și guvernamentale menținute (taxele salariale mici și programul Noua Casă), cât și datorită schimbării comportamentului de consum de pe piața imobiliară: românii și-au dorit case noi și mai spațioase.
Pentru 2021, KeysFin a estimat o creștere la fel de susținută mai ales in privința cererii, luând în considerare proiectele rezidențiale din toate zonele cheie ale țării, după ce cifra de afaceri a sectorului de construcții (construcții de clădiri, inginerie civilă și lucrări speciale de construcții) din 2020 a ajuns la un maximum istoric de peste 126 miliarde de lei.
DIY retail
Dedeman, lider naţional în retailul materialelor de construcţii şi al amenajărilor interioare, cu capital 100% românesc, a continuat expansiunea și în 2021, deschizănd 3 magazine în Sfântu Gheorghe, Blejoi și Câmpulung Moldovenesc, iar rețeaua sa națională a ajuns la 57 de unități. Investițiile totale Dedeman în deschiderea celor 3 magazine din 2021 a fost de 35,5 milioane de euro.
În acest moment, Dedeman are o rețea de 57 de magazine în România, cu peste 12.000 de angajaţi, deține 5 centre logistice și un parc auto propriu, comercializează o gamă de peste 50.000 de produse pentru casă și grădină, iar suprafața magazinelor sale este cuprinsă între 7.500 și 18.000 mp.
Leroy Merlin, retailer DIY specializat în construcții, decorațiuni și grădinărit, a deschis în 2021 un singur magazin, în orașul Târgoviște, iar rețeaua sa din România a ajuns la 19 magazine.
În luna iulie 2021, Leroy Merlin a listat în magazinul online toate cele 30.000 de produse și a anunțat acoperire națională pentru livrări. Astfel, clienții Leroy Merlin din toată țara au avut posibilitatea să cumpere online sau să comande telefonic, alegând dintre cele 30.000 de produse care alcătuiesc gama completă a retailerului. Politica de preț a produselor comercializate online este identică cu cea aplicată în magazinele fizice ale retailerului francez.
Leroy Merlin a înregistrat o creștere de patru ori a vânzărilor online în perioada de la listarea digitală a întregului portofoliu de peste 30.000 de produse, cu livrare oriunde în țară, și până la sfârșitul lunii octombrie 2021.
MatHaus by Arabesque, brandul de retail al celui mai mare distribuitor de materiale de construcții și finisaje din România, altă companie 100% românească prezentă în piața locală de DIY, și-a păstrat rețeaua de 7 magzine MatHaus, dar și rețeaua națională de 28 de depozite Arabesque de materiale de constructii și finisaje.
Brico Dépôt România, parte din grupul britanic Kingfisher, a rămas și în 2021 cu 35 de magazine în România și peste 2.600 de angajați, dar vânzările retailerului DIY au crescut în al treilea trimestru al anului cu 14.6%, la 78 milioane £, iar cele în termeni comparabili s-au majorat cu 17.2%. De asemenea, Brico Dépôt a continuat să diversifice gamele de produse, astfel că în primele 10 luni ale anului retailerul a adăugat peste 6.000 de articole noi în portofoliu.
În 2021, Brico Dépôt a accelerat digitalizarea companiei, unul dintre obiectivele îndeplinite în 2021 fiind dezvoltarea noului magazin online al retailerului, prin modificarea platformei, cu scopul de a eficientiza procesele operaționale și de a oferi clienților o experiență de cumpărare mai simplă. Tot în 2021, retailerul a lansat serviciul Click & Delivery, prin care comenzile online vor putea fi livrate la domiciliu, în intervalul ales de client.
Hornbach, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcții și grădinărit, s-a extins în 2021 pe piața din România prin inaugurarea celui de-al optulea magazin din România, la Cluj-Napoca, în urma unei investiții de 27 milioane euro. Noul magazin este amplasat pe un teren de 4,1 ha și are o suprafață de circa 23.000 mp. Cu această deschidere, investițiile totale Hornbach în România ajung la 202,2 milioane de euro.
Publicația BricoRetail.ro a început formarea delegației României de buyeri și directori de achiziții pentru Buyer Point 2022, Milano – Italia, un eveniment expozițional internațional care pune față în față, într-o singură zi și într-un singur loc, cererea cu oferta de produse din sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening.
Evenimentul Buyer Point, organizat de compania italiană Collins, va avea loc în perioada 17 – 18 mai 2022, la Milano. Participarea buyerilor din România la cea de-a 18-a ediție a evenimentului Buyer Point este sponsorizată de către organizatori. Detalii
Home Improvement retail
În 2021, la 14 ani de când a intrat pe piața din România, JYSK – retailerul scandinav de mobilier și produse pentru casă – a marcat un moment important în activitatea locală – inaugurarea celui de-al 100-lea magazin din țară. Astfel, la începutul lunii iunie 2021 rețeaua JYSK a ajuns la 100 de unități, odată cu deschiderea unui nou magazin în Constanța.
În total, JYSK a inaugurat 17 magazine în 2021, încheind anul cu o rețea națională de 112 unități, iar obiectivul retailerului este să ajungă la o rețea de 200 de magazine în următorii ani. Cu o cifră de afaceri de 793,6 milioane lei și un profit brut înainte de taxe (EBIT) de 148,8 milioane lei în anul financiar 2021, încheiat la 31 august 2021, JYSK a înregistrat din nou rezultate record în România. Astfel, cifra de afaceri JYSK România a crescut cu 30%, în timp ce EBIT-ul a crescut cu 82% în anul financiar 2021, comparativ cu anul financiar precedent.
IKEA, retailerul de mobilier si decorațiuni, a anunțat, în noiembrie 2021, demararea lucrărilor de construcție a noului său magazin IKEA Timișoara, situat în Dumbrăvița, prin care compania își propune să aducă modul de viață IKEA mai aproape de oamenii din zona de vest a României. Acesta va fi cel de-al treilea magazin IKEA din România, după cele două unități din București – Băneasa și Theodor Pallady.
XXXLutz, al doilea cel mai mare retailer de mobilier din lume, a deschis în februarei 2021, primele două magazine XXXL din România, în zonele Militari și Pallady, din București (fostele magazine kika). Cele două noi magazine din România au trecut, pe parcursul anului 2020, printr-un proces de transformare, suma totală investită în rebranding fiind de peste 6 milioane de euro. Mare parte dintre angajații XXXLutz, inclusiv din management, provin de la retailerul kika. Tot din grupul XXXLutz fac parte și cele două magazinele mömax, situate în Timișoara și Oradea, deschise în 2018 și în 2020.
HOMELUX, retailerul de mobilier și decorațiuni, a deschis în 2021 un nou magazin în Ploiești, în centrul comercial Mercur Shopping Center. Acesta este al doilea magazin din Ploiești și al patrulea din grupul HOMELUX, după magazinele din DN1 Value Centre București, Ploiești (DN1, Ploiești-Brașov km. 6) și Focșani.
Mobexpert, cel mai mare producător de mobilă din România, a inaugurat la Ploiești un nou magazin tip „Concept Store” cu mobilier și decorațiuni pentru casă. Reţeaua operată se extinde, astfel, la 27 de magazine și parteneri la nivelul României. Magazinul din Ploiești este cel de-al doilea deschis în 2021, după cel deschis la Craiova, din seria celor 20 de magazine Mobexpert de mici dimensiuni ce sunt planificate pentru deschidere în următorii ani.
eCommerce
Vivre, principalul magazin online din industria home & deco din CEE, a aniversat, în 2021, 9 ani de la lansare, cu vânzări de peste 261 de milioane de euro, în nouă țări din Europa Centrală și de Est. Compania a ajuns la mai mult de 1,1 milioane de clienți în 2020 și și-a propus să depășească un total de 1,4 milioane de clienți unici, care au achiziționat cel puțin o dată de pe platformele Vivre, până la finalul anului 2021. În plus, tot în 2021, funcția de Director General al Vivre Deco SA a fost preluată de Călin Fusu, începând cu data de 1 octombrie 2021.
Bonami, magazinul online cu mobilier și decorațiuni, originar din Cehia, a aniversat, în 2021, 5 ani de prezență pe piața din România și anticipează un sezon festiv dinamic. În prima jumătate a anului, Bonami a înregistrat în România o creștere de 10% față de aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, în 2021, Bonami ș-a extins pe piețe noi precum: Slovenia, Croația, Lituania și Letonia.
PIATRAONLINE, cel mai mare furnizor de piatră naturală din România, a finalizat facelift-ul magazinului său de prezentare din București, unde și-a propus să creeze un spațiu plin de creativitate, realizat cu materiale zero-waste.
SomProduct, retailerul online de mobilier și decorațiuni, a înregistrat o creștere de 40% în anul 2020, continuată cu creșteri de peste 100% în primele două luni din 2021.
Producători locali DIY
ROCA Investments, parte din Impetum Group, a anunțat în octombrie 2021 semnarea contractului de vânzare-cumpărare pentru preluarea integrală a companiei Sarcom, unul dintre cei mai mari producători de vopsele și lacuri din România.
Echipa Deloitte Corporate Finance a asistat acționarii Duraziv, cel mai mare producător independent de materiale de construcții din România, în vânzarea pachetului integral de acțiuni către liderul mondial Saint-Gobain. Tranzacția a fost finalizată la 30 septembrie 2021, după obținerea aprobărilor din partea autorităților competente.
Agrocosm Consult, una dintre cele mai dinamice companii din piața semințelor pentru legume și flori din România și un business 100% românesc, a realizat, în 2021, un parteneriat cu Norofert SA, cel mai mare producător de inputuri ecologice din România, pentru gama de produse Micul Fermier, gamă ce cuprinde semințe hobby și profesionale.
Symmetrica, liderul pieţei locale de pavele şi borduri vibropresate şi cel mai mare producător autohton, a continuat investițiile în 2021, alocâ un buget de cca. 9 milioane de euro pentru extinderea cu noi linii de producție pentru cinci dintre cele șapte fabrici pe care le deține,
Compania ieșeană Green Project a împlinit anul trecut 18 ani de activitate în domeniul distribuției produselor de grădinărit & home improvement, a producției de substraturi hobby și tratamente naturale pentru plante.
Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
De două ori pe săptămână puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening.
Abonaţi-vă la newsletter aici: www.bricoretail.ro/newsletter
Publicația BricoRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
