The Future looks bright GREEN! Green Project, producătorul român de substraturi hobby și tratamente naturale pentru plante, împlinește 18 ani de activitate

Compania ieșeană Green Project împlinește luna aceasta 18 ani de activitate în domeniul distribuției produselor de grădinărit & home improvement, a producției de substraturi hobby și tratamente naturale pentru plante. Green Project și-a construit în ultimii 18 ani o paletă largă de clienți atât în România cât și în Germania, Austria, Italia, Bulgaria sau Republica Moldova: rețele DIY, garden center, hyper și supermarket-uri, florării, peisagiști și decoratori, fitofarmacii și magazine gospodărești, dar și platforme de vânzări online, precum www.gradinar.ro sau eMAG.ro. Până în prezent, Green Project distribuie în peste 450 de puncte de vânzare selecții din cele peste 5.000 de articole unice de grădinărit și decor pe care le deține în portofoliu.

Aniversarea companiei coincide cu reînoirea certificatului Excellent SME din partea Coface România și afilierea ca membru la Camera de Comerț Româno-Germană.

Anul 2021 a reprezentat ”anul marilor schimbări” pentru Green Project, schimbări datorate în principal pandemiei de SARS-CoV-2 în urma căreia compania a înregistrat o creștere generoasă a cifrei de afaceri provenită în principal din producția de produse private label și a vânzărilor din mediul online.

Prima schimbare a presupus divizarea activităților pe departamente: distribuție și producție, delimitând astfel activitatea principală a companiei de producția propriu-zisă. În prezent Green Project are 20 de angajați permanenți (14 care activează în departamentul de distribuție și 6 în departamentul de producție), o echipă de vânzări offline, birou dedicat în totalitate vânzărilor online și customer care și unul de marketing & dezvoltare de produs.

Cifra de afaceri

Cifra de afaceri a companiei Green Project s-a dublat în fiecare dintre ultimii 2 ani, astfel încât la implinirea a 18 ani să atingă o cifră de afaceri de 3 milioane euro. În ponderea cifrei de afaceri, exportul reprezintă în prezent 20% din cifra de afaceri și este într-o continuă creștere, tot mai multe companii europene fiind interesate de produse românești de grădinărit (substraturi, ghivece, suporți de ghivece etc.).

Mărcile proprii dezvoltate de Green Project (Dr.Soil, Micul Grădinar sau Pet Goodies) reprezintă 49%, o dublare față de anul trecut, datorată în primul rând intrării pe piața italiană de garden center a produselor sub brandul Dr.Soil (ianuarie 2021). „Targetul meu personal pentru aniversarea a 20 de ani de Green Project este să atingem o cifră de afaceri de 5 milioane euro, să fim prezenți activ în 5 țări ale UE și să reușim deschiderea primei filiale pe alt continent,” ne spune Ion Waszkiewicz – Filioreanu, directorul general al Green Project.

Distribuție Green Project

În ceea ce privește „noul” departament de distribuție al Green Project, acesta va funcționa pe baza unui sistem integrat de Warehouse Management System, o investiție de peste 100.000 euro care oferă garanția, integritatea și rapiditatea procesării și pregătirii comenzilor în depozitul de peste 2.000 mp interior și 2.500 mp exterior.

Această implementare a presupus, pe lângă o inventariere amănunțită și o nouă infrastructură de rafturi și mecanizare aferentă – o analiză detaliată a portofoliului de produse dispuse în rețeaua de distribuție, respectiv a tendințelor de comandă și recomandă a clienților din rețeaua construită în cei 18 ani de activitate.

Packing & delivery

În activitatea de packing & delivery (în peste 90% din cazuri door-to-door), Green Project folosește într-o proporție tot mai mare ambalaje reciclate din carton și plastic, îndeplinindu-și targetul lunar de reciclare. Până în 2025, Green Project își propune să folosească exclusiv carton certificat FSC și accesorii din materiale plastice reciclate și compuși biodegradabili.

De curând, în flota de vânzări a companiei a poposit un WV ID3, o primă mașină electrică care va face deplasarea „la client” și înapoi la depozit sustenabilă și mai ieftină.

Chiar dacă în acest moment reușim să recicm aproximativ 70% din cantitatea de ambalaj pe care o introducem pe piață, consider că acest lucru nu este suficient, astfel încât vom începe să introducem treptat certificarea FSC pentru cel puțin 50% din produsele din lemn sau care conțin lemn (ex. ambalajele din carton).

De asemenea, vom începe calcularea amprentei de carbon pe care o generează activitatea noastră și vom urmări reducerea cât mai mare a acesteia. Un prim pas spre această direcție a fost deja făcut prin introducerea în flota companiei a primului vehicol electric pe care il vom folosi la deplasările de până la 400 de km de sediul companiei,” a completat Ion Waszkiewicz – Filioreanu.

Green ProjectCompletarea portofoliului de produse

În ultima jumătate de an, Green Project a adăugat la portofoliu alte 5 noi brand-uri de grădinărit din Rusia, Italia, Olanda, Spania și România cu produse inovative, cu diverse funcționalități menite să ușureze activitatea grădinăritului, și lucrează permanent la gamele de produse pentru sezoanele viitoare.

”Recunosc, am transformat una din ambițiile personale într-una dintre caracteristicile portofoliului nostru de distribuție, și anume, m-am ambiționat să aduc pe piața românească produse inovative și originale de grădinărit care să se plieze pe o problemă reală survenită în procesul de grădinărit. Lumea este într-o continuă mișcare, iar grădinăritul, ca oricare alt hobby, trebuie să se adapteze vremurilor.

Misiunea noastră este să punem la dispoziția clienților produse care să vină ca o soluție reală la problemele lor în grădinărit, iar din acest punct de vedere, ne asigurăm să ne extindem an de an portofoliul cu produse cât mai inovative și mai orientate către client”, a declarat Ion Waszkiewicz – Filioreanu.

Producție Green Project

Green Project a adăugat la portofoliu încă de la începutul anului ofertele a peste 500 de produse adiacente micro și macro grădinăritului, oferte printre care se numără și produsele noi sub brand propriu – Dr.Soil, pe care compania le produce cu utilajele proprii la Iași, din materii prime atent selecționate.

Protagonistele departamentului de producție al Green Project sunt cele 3 utilaje de ambalat cu ajutorul cărora Green Project și-a extins portofoliul de produse sub marcă proprie și consolidează un alt segment al departamentului, și anume producția de mărci proprii, având în prezent contracte în România, Italia și Germania.

Întreg procesul de producție este atent supravegheat și foarte bine planificat, astfel încât produsele să ajungă pe rafturile magazinelor exact la debutul sezoanelor. Planurile de viitor pentru partea de producție presupun un utilaj de ambalare pentru volume mari, aparatură automatizată de înfoliere și etichetare, precum și instalarea unui sistem de panouri fotovoltaice, a căror energie să o folosim la iluminarea unității de ambalare și cea de depozitare.

Ion Waszkiewicz – Filioreanu, directorul general al Green Project: „Aniversarea companiei ne găsește mai ambițioși ca oricând – ultimii 18 ani au fost plini de provocări care au contribuit semnificativ la viziunea noastră asupra distribuției, mai ales într-un domeniu atât de capricios ca cel al grădinăritului. Sperăm să continuăm să ne surprindem clienții cu produse din ce în ce mai inovative și cu servicii de cel mai înalt nivel și pentru alți 18 ani de acum încolo. Sunt sigur că atât eu cât și echipa mea o să continuăm să facem treabă bună!”

Green Project

Compania ieșeană Green Project activează încă din 2003 în domeniul distribuției de produse pentru grădinărit și home&deco și al producției de substraturi hobby, fertilizatori și tratamente naturale pentru plante de interior și exterior sub brandul Dr. Soil.

Pe lângă produsele proprii Dr. Soil, Micul Grădinar și Pet Goodies, portofoliul Green Project găzduieşte ofertele a peste 5.000 de articole, disponibile în stoc si care aparțin unor importanți producători la nivel european precum Elho (Olanda), Santino (Rep. Moldova), Seramis (Germania), GPlants (UK), Edelman (Olanda), Scheurich (Germania), Agrocosm (România) ș.a, gamă care se dezvoltă permanent, atât din punct de vedere al categoriilor noi de produse, cât și din punct de vedere al funcționalităților.

Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

De două ori pe săptămână puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația BricoRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *