ROCA Investments, parte din Impetum Group, anunță semnarea contractului de vânzare-cumpărare pentru preluarea integrală a companiei Sarcom, unul dintre cei mai mari producători de vopsele și lacuri din România. Prin această tranzacție supusă aprobării Consiliului Concurenței, ROCA își diversifică portofoliul și asigură procesul de succesiune al unei companii antreprenoriale românești condusă timp de 30 de ani de fondatorii săi, doi frați antreprenori români.
„Misiunea ROCA este de a amplifica potențialul și accelera creșterea companiilor și brandurilor românești, pentru ca visul multor antreprenori români să devină realitate. Încă de la începutul acestui an am sesizat la nivel antreprenorial o nevoie reală. Generația primilor antreprenori români de după 1989, care au construit branduri românești solide, cu o excelentă reputație, se apropie de vârsta pensionării. O mare parte dintre ei nu și-au asigurat procesul de succesiune, iar în contextul actual un exit către un investitor strategic este foarte dificil. Din acest motiv am adaptat produsul ROCA la o astfel de nevoie, pentru a conserva valoare și a duce mai departe tradiții în business. Ne responsabilizează această moștenire de a fi continuatorii unei astfel de generații de antreprenori,” a declarat Rudi Vizental, CEO ROCA Investments.
Sarcom Vâlcea
Sarcom Vâlcea, producătorul brandurilor de vopseluri Sticky și Coral, este unul dintre cei mai mari jucători din industria de producție de vopsele și lacuri la nivel autohton, cu o istorie de aproape 30 de ani. Compania produce și vinde produsele proprii sub cele două branduri în 31 de județe din România, fiind prezentă atât pe segmentul de piață cu prețuri scăzute și accesibile, cât și în zona premium. Sarcom deține o gamă de 380 de produse precum: vopsea lavabilă, tencuială, vopsea email, diluant, etc. Sarcom are un număr de 116 angajați, iar în anul 2020, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 56,9 milioane de lei, EBITDA de 15,8 milioane de lei și profit net de 12,3 milioane de lei.
Din punct de vedere al cifrei de afaceri pentru anul 2020, la nivel național Sarcom se află pe locul 5 în top producători cu capital românesc din domeniu. Atunci când tranzacția va fi finalizată cu succes, unul dintre obiectivele avute în vedere de ROCA este ca Sarcom să devină un brand reprezentativ pentru industria locală, iar în următorii cinci ani compania să ajungă în top trei producători de vopsele și lacuri la nivel național.
Optimizarea strategiei și structurii de management
Totodată, odată cu finalizarea tranzacției, ROCA se va axa pe optimizarea strategiei și structurii de management în cadrul Sarcom, pentru a maximiza potențialul companiei, atât la nivel de brand, cât și comercial și operațional. Acest obiectiv va fi realizat prin facilitarea procesului de succesiune la nivelul conducerii, precum și prin constituirea unui Comitet Consultativ la nivel de companie.
„Un lucru foarte important pentru mine este că această companie va rămâne una românească și că ROCA va continua să o dezvolte, construind în continuare pe fundația solidă pe care împreună cu fratele meu am clădit-o în acești 30 de ani. Am încredere că Sarcom își va atinge potențialul în următorii ani, beneficiind de experiența pe care oamenii din companie o au deja și de entuziasmul și viziunea celor de la ROCA. Dacă nu aș fi fost convins de aceste direcții pentru viitorul companiei, tranzacția nu ar fi avut loc, nu aș fi făcut exitul. Cred însă că această tranzacție reprezintă o filă de istorie pentru antreprenoriatul românesc și mă bucur să contribui la această poveste,” A spus Marinică Potop, fondator Sarcom.
Valoarea pieței de producție
Valoarea pieței de producție pentru vopsele și lacuri din România se ridica la 1,6 miliarde de lei în 2020, cu o rată compusă anuală de creștere (CAGR) de 10%. Piața este în creștere, iar conform estimărilor, în 2024 aceasta va ajunge la 732 miliarde de lei la nivel global și 2,4 miliarde de lei la nivel local.
„Industria materialelor de construcție reprezintă un sector strategic pentru ROCA Investments, iar faptul că mai avem și alte companii în portofoliu din acest domeniu ne ajută să-l înțelegem mai bine. Mai mult, ne-am propus să grupăm aceste companii sub umbrela unui holding care să genereze sinergii și o viziune holistică. Echipa ROCA poate aduce background-ul profesional care împreună cu echipa de management din Sarcom Vâlcea să asigure consolidarea în piață a companiei și a brandurilor acesteia,” a adăugat Alexandru Savin, Investment Manager ROCA Investments.
Compania Sarcom a fost fondată și deținută de doi frați de 66 și respectiv 62 de ani. care și-au dorit ca Sarcom Vâlcea să rămână o companie românească, să păstreze cultura și să ducă mai departe viziunea acesteia.
ROCA Investments
ROCA Investments, parte a Impetum Group, este o companie de private equity care contribuie la amplificarea potențialului companiilor, sprijinindu-le să își dezvolte strategii de business prin care accelerează creșterea valorii lor pe termen lung. Astfel, ROCA contribuie la dezvoltarea culturii antreprenoriale bazată pe parteneriat și creează valoare în economia românească.
Pornită în urmă cu mai bine de 3 ani, ROCA este prezentă în 10 județe ale țării, în 5 mari sectoare de activitate: agrifood, logistică, servicii industriale, producție materiale de construcții, îngrijirea personală. Cele 13 companii din portofoliu (din care două inactive) au generat în 2020 o cifră de afaceri cumulată de 98 milioane EUR, un profit operațional (EBITDA) de 5 milioane EUR și au peste 1.000 de angajați.
Ecosistemul ROCA este format în prezent din companiile: BICO Industries (producător de plasă din fibră), Romcargo Maritim (operator portuar), RDF Arad (agribusiness), Electroplast (producător de cabluri electrice), MECANEX (producător de pompe pentru diverse industrii), Piscicola (fermă piscicolă), Artesana (produse lactate artizanale), CAHM (îngrijire personală), Yellow.Menu (restaurant online) și Sinteza (industrie chimică).
Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
De două ori pe săptămână puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening.
Abonaţi-vă la newsletterul gratuit.
Publicația BricoRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.