Cel de-al doilea magazin IKEA din România și cel mai mare magazin din Sud-Estul Europei, situat în Estul Bucureștiului, în Bulevardul Theodor Pallady, nr. 57, a intrat în ultima fază de construcție a rețelei de acces, conform reprezentanților IKEA România, care așteptă ca finalizarea acestuia să fie peste câteva săptămâni. Retailerul va explora, de asemenea, posibilitatea deschiderii unor magazine mai mici, situate în centrele orașelor. Interviu în exclusivitate pentru publicația BricoRetail.ro.
„Nu am fost niciodată atât de aproape de deschiderea magazinului Pallady (foto) și de aducere a gamei noastre de produse de mobilier pentru casă, bine concepute și funcționale, la prețuri accesibile, mai aproape de cât mai mulți oameni din România. Am intrat în ultima fază de constructie a rețelei de acces pentru cel mai mare magazin din Sud-Estul Europei și ne așteptăm ca finalizarea să fie o chestiune de săptămâni.
Apreciem sprijinul important venit din partea autorităților române și eficiența acestora în prelucrarea permiselor rămase. IKEA va informa publicul de îndată ce data de deschidere va fi confirmată”, au declarat reprezentanții IKEA România.
IKEA a început construcţia celui de-al 2-lea magazin din România la finalul lunii noiembrie 2017. Acesta urma să fie deschis până la finalul verii lui 2018, după o investitie totală de 86 de milioane de euro.
Ce a întârziat inaugurarea cu aproape 1 an?
„Noul magazin este cel mai mare magazin IKEA din Sud-Estul Europei și în cazul proiectelor mari, așa cum este și acesta, este normal ca termenul de finalizare să fie prelungit. Suntem bucuroși că am intrat în ultima fază a proiectului și așteptăm cu nerăbdare ca în curând să ne întâmpinăm primii clienți”, au declarat reprezentanții companiei.
Al doilea magazin IKEA din București va avea o suprafață totală de aproximativ 37.000 de metri pătrați, 1.300 de locuri de parcare și stații de încărcare pentru mașini electrice, un restaurant cu 550 de locuri, bistro, magazin de delicatese suedeze și locul de joacă pentru copii Småland.
De asemenea, IKEA Pallady va fi si un magazin lider în sustenabilitate în România, o construcție sustenabilă care va permite operațiunilor din magazin să fie cu 80% mai sustenabile față de altă clădire cu dimensiuni și scopuri similare.
Alte deschideri de magazine IKEA?
Dacă pe lângă următoarele deschideri de magazine, deja anunțate, de la Timișoara, Brașov și Cluj-Napoca, mai sunt vizate și alte orașe? Dar alte zone din București?
„În prezent, ne axăm pe finalizarea celui de-al doilea magazin din București și să extindem rețeaua punctelor de colectare. Alte formate vor fi explorate în viitor și vom informa publicul în cazul unor planuri suplimentare de extindere”, au precizat reprezentanții IKEA România.
La conferința de presă cu ocazia începerii construcției magazinului din Th. Pallady, reprezentanții companei au afirmat că „IKEA va avea 9 magazine în România până în 2025, următoarele 3 oraşe în case se vor deschide uniţăţi fiind Timişoara, Braşov şi Cluj-Napoca”.
Puncte de Colectare a Comenzilor Online
„Am început să investim într-un mediu multi-channel, cu noi canale de vânzări și formate care să sprijine noile trenduri și comportamente ale consumatorilor. Anul trecut, am deschis primele două puncte de colectare din Brașov și Timișoara, în timp ce Clujul urmează în curând”, au declarat reprezentanții companiei.
Magazine IKEA de dimensiuni mai mici, în centrele oreșelor
„Recent, am deschis la Cluj-Napoca – Centrul de Planificare a Bucătăriilor IKEA, acesta fiind primul de acest tip din România. IKEA are un serviciu de comenzi online din ce în ce mai popular pentru clienții din întreaga țară, iar IKEA Pallady va dubla capacitatea și va sprijini cumpărăturile pe internet.
Vom explora, de asemenea, posibilitatea deschiderii unor magazine mai mici, situate în centrele orașelor, în plus față de deja cunoscutele și tradiționalele cutii mari, albastre. Pentru a rămâne aproape de mulți oameni, vom continua să oferim noi formate pentru a ne asigura că suntem accesibili, convenabili și sustenabili astăzi și în viitor”, au declarat reprezentanții IKEA România.
Magazinul online
Deschis în urmă cu aproape 5 ani, magazinul online www.ikea.ro a depășit așteptările legate de vânzări și interesul a fost foarte mare. Iată câteva noutăti legate de acesta.
„România rămâne una dintre piețele cu cea mai rapidă creștere în Europa. De exemplu, în anul financiar 2018 (1 septembrie 2017 – 31 august 2018), IKEA a avut un alt an de creștere fantastică. IKEA România a înregistrat o creștere de 10,6% (609.348.314 Lei fără TVA) față de anul de catalog precedent.
Și în acest an am înregistrat o creștere puternică a comerțului electronic. În ceea ce privește clienții, în această perioadă, peste 3,2 milioane de persoane au vizitat magazinul IKEA din România și aproape 18 milioane de vizite au fost înregistrate pe site-ul său. Vom continua îmbunătățirea serviciilor digitale astfel încât să ne apropiem de clienții nostri și să rămânem accesibili pentru cât mai mulți oameni din România”, au conluzionat reprezentanții IKEA România.
IKEA
IKEA Group, lider mondial în comercializarea de mobilier și decorațiuni pentru acasă, deține și operează 355 de magazine în 29 de țări (la 31 august 2017).
În România, grupul deţine în acest moment un singur magazin, cel din zona comercială Băneasa. Acesta a fost cel de-al 253 magazin, deschis pe data de 21 martie 2007 ca franciză locală. În martie 2010, IKEA România a devenit parte din group, în organizația IKEA South East Europe care include și Croația, Slovenia și Serbia.
Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Puteți citi cele mai proaspete știri din retailul DIY din România și din Europa Centrală și de Est, în BricoRetail.ro, cea mai importantă publicație B2B dedicată sectorului DIY și Home Improvement din România, direct sau abonându-vă la newsletterul zilnic.
You can also read the freshest news from the DIY retail from Romania and Central and Eastern Europe, in english, at BricoRetail.ro, the most important B2B publication dedicated to DIY and Home Improvement from Romania, directly or by subscribing to the daily newsletter.