JYSK România: „Practicile sustenabile de business vor cântări din ce în ce mai mult în deciziile de cumpărare”

În 2019, JYSK România, retailerul scandinav de mobilier și decorațiuni pentru casă, a inaugurat 15 magazine noi și s-a conectat la noul centru de distribuție din Bozhurishte, Bulgaria, care deservește și România. De asemenea, 2019 a fost pentru JYSK România un an cu rezultate record pentru companie, cu o cifră de afaceri de 582 milioane lei, ceea ce reprezintă o creștere de 20,5% față de anul anterior. Despre acestea, dar și despre planurile JYSK România pentru 2020, puteți citi mai pe larg în interviul pentru publicația BricoRetail.ro cu Alex Bratu – Country Manager JYSK Romănia și Bulgaria.

JYSKCare au fost cele mai importante proiecte finalizate în 2019?

Anul 2019 a fost un an cu multe proiecte importante. În primul rând, am continuat expansiunea, un proces care este parte din ADN-ul JYSK. În România, am inaugurat 15 magazine noi, atingându-ne astfel obiectivul de a deschide câte 15 magazine noi în fiecare an. Ne-am extins, astfel, rețeaua de magazine din zona București-Ilfov cu o unitate în Balotești și una în Afumați și am ajuns și în orașe mai mici, precum Carei, Zărnești sau Vălenii de munte.

Expansiunea continuă crează locuri de muncă și aduce JYSK mai aproape de clienți, de aceea este important pentru noi să deschidem magazine noi în orașe mici sau în orașe unde mai avem deja magazine.

Din punct de vedere logistic, în anul 2019 am inaugurat oficial Centrul de distribuție din Bozhurishte, Bulgaria, care deservește și România, pe lângă alte țări din zona Balcanică. Este cea mai modernă facilitate logistică din zona Balcanică, cu două high bay-uri complet automatizate, care nu necesită efort uman pentru a funcționa. Inaugurarea centrului de distribuție din Bulgaria ne va ajuta să avem și un impact mai mic asupra mediului înconjurător, deoarece vom economisi aproximativ 10 milioane de kilometri pe an în transportul bunurilor din zona Balcanilor.

Sustenabilitate

În ceea ce privește sustenabilitatea, un domeniu pe care ne vom concentra eforturile ce în ce mai mult, la începutul anului 2019 am decis să introducem Obiectivele globale pentru dezvoltare durabilă ale ONU, pentru a crea cadrul de  lucru în materie de sustenabilitate în JYSK. Am analizat care sunt ariile asupra cărora JYSK are cel mai mare impact asupra mediului și, în urma evaluării, am decis să punem un accent mare pe obiectul cu numărul 6 – Apă curată și sanitație, numărul 8 – Muncă decentă și creștere economică, numărul 12 – Consum și producție responsabile, numărul 13 – Acțiune climatică și numărul 15 – Viața terestră. Avem inițiative strategice în toate aceste domenii.

În noiembrie 2019, am introdus o nouă etichetă pentru susținerea protecției mediului – Made in Green by Oeko-Tex. Această etichetă pentru produsele textile asigurară faptul că produsele nu conțin substanțe chimice nocive și garantează faptul că acestea sunt fabricate într-un mod ecologic și responsabil din punct de vedere social.

CSR

Suntem bucuroși și că anul trecut am reușit să ne extindem parteneriatele de CSR și să ne implicăm în mai multe cauze benefice pentru comunitățile din România în care activăm. Am semnat un parteneriat cu Asociația MagiCAMP și vom dota cu mobilier toate casele din proiectul MagicROOFS, destinate familiilor copiilor cu afecțiuni oncologice și am devenit sponsori ai Asociației Anais, ai cărei beneficiari principali sunt femei și copii victime ale violenței în familie. Aceste parteneriate se adaugă celor pe care le aveam deja cu UNICEF, Hope and Homes for Children România, Plantăm fapte bune în România, Comitetul Național Paralimpic Român, Asociația Salvamont Victoria și Centrul de Resurse și Referință în Autism “Micul Prinț”.

Anul trecut a fost și primul an în care i-am răsplătit pe angajații noștri cu o zi liberă cu ocazia Ajunului Crăciunului. Pe 24 decembrie am închis toate magazinele, pentru a le da tuturor colegilor ocazia să facă pregătirile de Crăciun, să petreacă timpul cu familia și să se relaxeze. Reacțiile din partea colegilor, dar și din partea clienților, au fost extrem de bune!

Ce a adus 2019 diferit față de 2018? Care au fost cele mai mari provocări ale lui 2019?

O provocare vine din faptul că JYSK se află într-un proces accelerat de extindere. Este destul de greu să găsim spații potrivite pentru magazinele noastre. Modelul de business al JYSK este bazat pe conceptul de magazin de mici dimensiuni (“small store concept”), iar acest model ne ajută să fim mai aproape de clienți. În plus, într-un magazin de dimensiuni mai mici, clienții găsesc mai ușor ceea ce caută.

Deschiderea de noi magazine implică și crearea de locuri noi de muncă, iar găsirea oamenilor potriviți pentru a ocupa aceste locuri poate fi o provocare mai ales în orașele mici, de unde mulți locuitori au plecat.

Ce a susținut performanța financiară din 2019? Care au fost principalii piloni pe care s-a bazat creșterea?

2019 a fost, din nou, un an cu rezultate record pentru JYSK România. Am avut o cifră de afaceri de 582 milioane lei, ceea ce reprezintă o creștere de 20,5% față de anul anterior, și un profit brut înainte de taxe de 75,6 milioane lei reprezintă o creștere cu 12,8% față de anul financiar precedent.

Aici trebuie să menționez că, în JYSK, anul financiar începe la 1 septembrie și se încheie la 31 august. Această creștere se datorează atât deschiderii de magazine noi, ceea ce înseamnă că mai mulți clienți au acces la magazinele JYSK, cât și creșterii vânzărilor în magazinele comparabile. Pentru că ne dorim mereu să fim relevanți și pentru că activăm într-un domeniu în care trendurile se schimbă, ne adaptăm în permanență sortimentul.

În Danemarca avem un departament care se ocupă de identificarea trendurilor și care prevede ce vor căuta clienții pentru sezoanele următoare. În funcție de aceste trenduri, toate categoriile de produse sunt înnoite de două ori pe an.

Ce credeți că se va schimba cel mai mult în piața de retail în 2020 și de ce?

De câțiva ani se vorbește din ce în ce mai multe despre omnichannel și despre faptul că experiența clientului trebuie să fie ușoară, rapidă și plăcută, indiferent cum, când și unde ia contact cu un brand. Clienții au așteptări din ce în ce mai mari în această privință, iar cei care le vor întruni așteptările vor avea de câștigat. O parte importantă a strategiei noastre pentru următorii ani este să oferim clienților noștri o experiență „seamless”, în care ei nu trebuie să întâlnească niciun fel de obstacol, indiferent de modul sau locul în care interacționează cu JYSK.

Ce așteptări aveți de la 2020? Care este planul de deschideri de magazine în 2020?

Ne așteptăm la o creștere și în anul 2020, poate nu la fel de accelerată ca cea din anii precedenți. Credem, de asemenea, că practicile sustenabile de business vor cântări din ce în ce mai mult în deciziile de cumpărare.

În ceea ce privește expansiunea, avem ca obiectiv inaugurarea a 15 magazine noi. În luna ianuarie am deschis deja un nou magazin în Cluj-Napoca și am ajuns, astfel, la o rețea de 82 de magazine în România. Avem deja planificate deschideri de noi magazine în Timișoara și București, în luna februarie și Lugoj, Miercurea Ciuc și Piatra Neamț, în prima parte a primăverii. La această listă vom adăuga pe parcursul anului noi deschideri.

JYSK

JYSK este unul dintre cei mai importanți retaileri de mobilă și decorațiuni interioare din Europa, cu afaceri anuale de peste 4 miliarde de euro. Grupul desfășoară operațiuni în 52 de țări și numără un total peste 23.000 de angajați și peste 2.800 de magazine. Deținută de familia fondatorului, Lars Larsen, JYSK a inaugurat primul magazin pe data de 2 aprilie 1979 în Danemarca, în orașul Aarhus, al doilea cel mai mare din țară. Cinci ani mai târziu, compania s-a extins dincolo de granițele țării odată cu deschiderea unui magazin în Germania.

Retailerul danez de mobilă și decorațiuni interioare comercializează o gamă variată de produse pentru casă și grădină la o calitate ridicată și la cel mai redus preț. Sub deviza „Sleeping and Living”, magazinele JYSK oferă tot ce este necesar în casă pentru viața de zi cu zi, de la mobilier de interior și de grădină, până la lenjerii de pat, perne, obiecte decorative și de iluminat.

JYSK a intrat pe piața din România în 2007, odată cu inaugurarea primului magazin la Oradea. Rețeaua numără în prezent 82 de magazine.

Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din brico-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 1,186 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » JYSK România: „Practicile sustenabile de business vor cântări din ce în ce mai mult în deciziile de cumpărare”

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.