IKEA România: „Vom continua să investim într-un mediu multi-channel cu noi canale și formate de vânzare”

Deși, în acest moment, IKEA are o rețea de doar două magazine în România, ultimul deschis în luna iunie 2019, România reprezintă pentru grupul suedez piața cu cea mai rapidă creștere din Europa, iar magazinul online www.ikea.ro plasează țara noastră pe poziția de lider în rândul piețelor companiei. Care au fost principalele proiecte finalizate în 2019, ce a stat la baza creșterii din 2019 și care sunt așteptările IKEA România pentru 2020, aflăm din interviul realizat pentru publicația BricoRetail.ro cu Violeta Neniță – Market Manager IKEA România.

IKEA

Care au fost cele mai importante proiecte finalizate în 2019?

Anul trecut a fost unul de succes pentru IKEA România deoarece am reușit să deschidem IKEA Pallady, al doilea magazin IKEA din București și cel mai mare din Sud-Estul Europei, precum și patru centre de colectare, în Constanța, Iași, Cluj și București. Extinderea rețelei de centre de colectare în noi orașe a dus la o creștere a cumpărăturilor online și suntem extrem de mulțumiți de faptul că oamenii au recunoscut beneficiile acestui concept.

Acesta este motivul pentru care vom continua să investim într-un mediu multi-channel cu noi canale și formate de vânzare pentru a fi și mai accesibili clienților noștri, oriunde s-ar afla.

De asemenea, aș vrea să subliniez faptul că în 2019 am continuat să fim focusați pe egalitatea de gen, o prioritate pentru IKEA România. Am lansat apelul la Acțiune la nivel de CEO și Grupul de Lucru pentru Egalitate de Gen, o rețea de nouă companii și organizații reunite într-un efort comun și care pledează pentru eliminarea decalajului de gen la locul de muncă prin acțiuni concrete. Fiind o companie umanistă și bazată pe valori, vom continua să tratăm cu aceeași responsabilitate această problemă importantă și în viitor pentru a face o diferență pozitivă în societatea noastră.

Ce a adus 2019 diferit față de 2018? Care au fost cele mai mari provocări ale lui 2019?

Spun cu mândrie faptul că, în 2019, România rămâne una dintre piețele cu cea mai rapidă creștere în Europa: cu o cifră de afaceri totală de 160 de milioane EUR, vânzările noastre au crescut cu peste 15%. În același timp, vânzările online au crescut cu 35%, ceea ce ne ambiționează să continuăm să îmbunătățim acest canal de vânzare.

Pentru a face IKEA și mai accesibilă, convenabilă și sustenabilă pentru și mai mulți oameni, am continuat să investim nu numai în noi formate ci și în oamenii noștri și am crescut echipa locală la 1.344 de angajați. Investiția în bunăstarea lor și crearea unui mediu de lucru incluziv este și va rămâne întotdeauna o prioritate de maximă împortanță pentru IKEA.

Ce a susținut performanța financiară din 2019? Care au fost principalii piloni pe care s-a bazat creșterea?

Deschiderea IKEA Pallady nu a fost doar un moment foarte important în istoria locală a IKEA, dar, așa cum era de așteptat, a contribuit foarte mult la performanțele anuale. Un alt pilon important a fost, așa cum am spus, comerțul electronic. Cifrele arată că ponderea vânzărilor online în totalul cifrei de afaceri se ridică la aproape 25%, ceea ce plasează România pe poziția de lider în rândul piețelor companiei noastre.

Ce credeți că se va schimba cel mai mult în piața de retail în 2020 și de ce?

Astăzi, vânzările în magazinele fizice reprezintă o provocare pentru toți retailerii. Realitatea cu care ne confruntăm cu toții este că, din cauza stilului de viață diferit, oamenii nu se mai grăbesc să se urce în mașină sau chiar să iasă din casă pentru a face o achiziție.

IKEA a fost întotdeauna un brand care și-a construit succesul pe inovație și de aceea vedem oportunitatea în această tendință. În același timp, vom continua să investim destul de mult pentru a găsi modalități prin care să le oferim clienților și mai multe motive pentru a vizita magazinele noastre fizice, deoarece acestea vor continua să fie modelul nostru de succes prin care ajungem la clienții noștri.

Pentru IKEA, magazinul fizic este și cel mai mare showroom al nostru, nu este doar un punct de vânzare, ci un loc minunat care îi inspiră pe toți cei care caută idei funcționale și modele frumoase pentru a-și îmbunătăți viața acasă.

Ce așteptări aveți de la 2020? Ce alte proiecte sunt mai aproape de finalizare?

Dorința IKEA este de a fi accesibili clienților noștri oriunde și de câte ori aleg, oferindu-le gama de produse și serviciile pe care și le doresc, la prețurile pe care și le pot permite. Desigur, clienții noștri sunt cei care vor decide care format este cel mai valoros pentru ei. Vom fi bucuroși să împărtășim mai multe informații despre următorii pași pe care ne dorim să-i realizăm în România, de îndată ce acestea vor fi disponibile.

9 magazine IKEA în România până în 2025

Într-un interviu pentru publicația BricoRetail.ro din luna iunie 2019, reprezentanții IKEA România au declarat că „IKEA va avea 9 magazine în România până în 2025, următoarele 3 oraşe în care se vor deschide unităţi fiind Timişoara, Braşov şi Cluj-Napoca. 

Vom explora, de asemenea, posibilitatea deschiderii unor magazine mai mici, situate în centrele orașelor, în plus față de deja cunoscutele și tradiționalele cutii mari, albastre. Pentru a rămâne aproape de mulți oameni, vom continua să oferim noi formate pentru a ne asigura că suntem accesibili, convenabili și sustenabili astăzi și în viitor”.

Grupul Ingka (Ingka Holding B.V. și entitățile sale controlate), liderul mondial în retailul de mobilier și decorațiuni, este unul dintre cele 12 grupuri diferite de companii care deține și operează IKEA în baza unor acorduri de franciză cu Inter IKEA Systems B.V. Ingka Group are trei domenii de activitate: IKEA retail, Ingka Investments și Ingka Centres. Grupul Ingka este partener strategic în sistemul de franciză IKEA, operând 374 magazine IKEA în 30 de țări. Aceste magazine au avut 839 de milioane de vizite în timpul anului financiar 2019 și 2.6 miliarde de vizite pe platforma www.Ikea.com.

IKEA România

In România, grupul operează 2 magazine, ambele în București. Magazinul IKEA din Zona Comercială Băneasa a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. În martie 2010, IKEA România a devenit parte a grupului INGKA, în cadrul organizației din sud-estul Europei, care acoperă și Croația, Slovenia și Serbia.

Pe 24 Iunie 2019, compania a deschis IKEA Pallady – cel mai mare magazin din Sud Estul Europei și al 431-lea în lume.

În Anul Financiar 2019 (1 Septembrie 2018 – 31 August 2019), vânzările IKEA România au fost de peste 160 de milioane de euro (fără TVA) – ceea ce reprezintă o creștere de 15,2% în vânzările totale și 35% în comerțul electronic, comparativ cu anul precedent. Ponderea vânzărilor online din România în totalul cifrei de afaceri se ridică la aproape 25%, ceea ce plasează țara noastră pe poziția de lider în Ingka Group, urmată de Croația (20,1%) și Marea Britanie (18,2%).

Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din brico-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 1,186 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » IKEA România: „Vom continua să investim într-un mediu multi-channel cu noi canale și formate de vânzare”

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.