Industriile de IT&C, fashion, beauty, home & deco şi auto au generat cele mai multe livrări pentru companiile de curierat româneşti în 2014 şi vor continua să susţină peste 50% din business-ul curierilor de pe piaţa locală şi în acest an, conform unei analize realizate de compania de coletărie şi curierat expres DPD România.
După haine, cărți și IT&C, produsele home & deco sunt cele mai cumpărate produse online de către români, conform 2Parale, cea mai mare rețea de marketing afiliat din România.
În ceea ce priveşte volumul de colete livrate în perioadele cu vârfuri de vânzări, acesta poate creşte cu până la 50% – 60%. Perioadele cele mai încărcate ale anului pentru curieri coincid cu vârfurile de vânzări din e-commerce, care au loc toamna, cu Sărbătorile de Crăciun, Paşte, intervalul 1-8 Martie şi, mai nou, Valentine’s Day.
Comerţul online influenţează puternic inclusiv livrările internaţionale, conform analizei DPD România, cele mai multe colete trimise de români în străinătate fiind expediate de Crăciun, de Paşte şi, în ultimii ani, de Black Friday, „sărbătoarea de shopping” devenind un al treilea vârf al expediţiilor în afara ţării prin companiile româneşti.
Prin comparaţie, în Bulgaria, ţara cea mai apropiată de România, cu cele mai multe similitudini din punct de vedere economic, piaţa de curierat e susţinută, în ordine, de segmente precum industria uşoară, servicii (telecomunicaţii, asigurări, avocatură), e-commerce şi industria alimentară.
Sursa: Agerpres.ro, Foto
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa de retail de bricolaj (DIY), construcţii şi Home&Garden.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.