După investiții de 100.000 euro în 2019, Green Project are în plan o investiție de 400.000 euro în realizarea unui spațiu dedicat orhideelor și plantelor suculente

Green Project, compania ieșeană care activează încă din 2003 în domeniul distribuției de produse pentru grădinărit și home&deco și al producției de substraturi, fertilizatori și tratamente naturale pentru plante de interior și exterior, a realizat, în acest an, investiții de cca. 100.000 de euro într-o nouă linie automată de producție, într-un nou sistem de gestiune și în dezvoltarea de produse noi. De asemenea, în 2019, compania Green Project a dublat numărul de puncte de desfacere, a crescut numărul produselor vândute cu peste 130%, a crescut producția de substraturi cu 35%, iar la nivel de grup, cifra de afaceri din 2019 va ajunge la aproximativ 1,4 milioane euro. Planuri pentru 2020.

Compania Green Project a lansat, la începutul acestui an, noua gamă de substraturi naturale pentru plante sub brandul Dr. Soil, fabricate în propria unitate de producție de la Iași.

Cele trei sortimente de substrat de la Dr. Soil – substrat pentru Orhidee Phalaenopsis, substrat pentru Orhidee Cymbidium și Bulboase și substrat pentru Cactuși și Suculente – au completat rețetarul existent al brandului Dr. Soil: tratamente de regenerare pentru plante de interior, ceaiuri BIO pe bază de extracte naturale de plante medicinale, produse naturale pentru întreținerea livezii și o paletă variată de fracții de scoarță de pin mediteranean premium.

La final de an 2019, am stat de vorbă cu Ion Waszkiewicz Filioreanu, director general Green Project, ocazie cu care am realizat împreună o retrospectivă foarte cuprinzătoare a anului trecut și am centalizat așteptările pentru anul viitor în legătură cu compania și cu principalele sale branduri.

Care au fost cele mai importante proiecte pe care le-ați derulat anul trecut?

În 2018, Dr.Soil a integrat în oferta sa scoarța decorativă de pin mediteranean de calitate premium. Provenită din partea de Nord-Vest a Spaniei, în zona dintre Porto și Santiago de Compostella, această scoarță este mult mai groasă decât cea provenită din zona continentală a Europei, și are avantajul de a se descompune într-un timp mult mai îndelungat (până la 5 ani!).

Am ales cu grijă furnizorii de scoarță, astfel încât să ne asigurăm că aceasta provine doar din exploatări legale ale masei lemnoase (la cerere putând furniza și certificat FSC pentru aceasta), că nu este tratată cu substanțe toxice și că în aceste condiții vom putea oferi cel mai bun raport preț-calitate clientului nostru.

Produse marcă proprie Green Project

La sfârșitul anului am reușit să concretizăm două noi parteneriate, cu Leroy Merlin România și cu KingFisher – prin cele 2 companii cu care operează pe piață din România.

Prin nivelul de calitate pe care îl promovăm, am fost selectați pentru a produce substraturile speciale pentru orhidee sub brandul grupului Adeo – Geolia.

Investiție Green Project de 80.000 de euro într-o nouă linie de producție

Dar poate cel mai important proiect realizat în 2019 l-a constituit investiția de cca 80.000 euro într-o linie automată de producție a substraturilor. În toamna anului 2017 am atins maximum de producție care îl puteam realiza manual pentru substraturile Dr.Soil. Atunci am decis căutarea unei soluțîi astfel încât cu maxim 3 operatori să putem face o producție de 1 milion de unități pe an.

În luna mai 2018 am semnat contractul cu producătorul acestei linii automate, iar la sfârșitul lunii octombrie 2018 am putut începe primele teste. Linia de ambalat de care dispune acum Green Project este foarte versatilă, putem ambala substraturi și alte produse granulate în saci de la 0,5 litri până la 7 litri. Mașina este echipată cu 2 dozatoare, dintre care unul de mare precizie pe care îl folosim la adăugarea în fiecare pungă a cantității optime de fertilizator natural.

Ce a adus 2019 diferit fața de 2018? Care au fost cele mai mari provocări ale acestui an?

Începutul lui 2019 marchează o reașezare a produselor Dr.Soil, urmare a numeroaselor sugestii și solicitări primite din partea clienților, dar și a crescătorilor profesioniști de plante rare și nu numai.

Astfel, de la începutul anului acesta, am lansat 2 noi produse, iar unul a fost îmbunătățit. Este vorba despre subtraturile pentru Phalaenopsis, pentru Cymbidium și orhidee bulboase și cel pentru Cactuși și Suculente, toate ambalate în pungi de 1 litru. Bucuria acum la final de an este aceea de a constata faptul că toate celel 3 produse se află printre preferințele clienților și că aprecierile ne sunt transmise pe toate rețelele de social media.

Au fost și provocări mari. În acest an numărul de puncte de desfacere s-a dublat, numărul produselor vândute a crescut cu peste 130%, iar cele care au fost manipulate în depozitul propriu au crescut cu 45%.

Investiții de peste 10.000 euro într-un nou sistem de gestiune

Producția de substraturi a crescut cu 35% și toate acestea cu aceeași echipă. Problema principală pe care o anticipăm, aceea cu forța de muncă, am încercat să o rezolvam prin investiții în eficientizarea proceselor. Astfel, în luna februarie 2019 am investit peste 10.000 euro într-un nou sistem de gestiune, am schimbat întreaga infrastructură IT și ne-am integrat EDI în proporție de 90% cu clienții cheie. Toate aceste investiții au făcut ca o singură persoană să poată gestiona întreg fluxul de marfă.

2019 a fost un an bun din punctul de vedere al rezultatelor financiare pentru Green Project? Ce a susținut această performanță? Care au fost principalii piloni pe care s-a bazat creșterea?

Suntem extrem de multumiți de rezultatele anului. Am reușit pentru prima dată depășirea pragului de 1 milion de euro a cifrei de afaceri, la nivel de grup ajungând la aproximativ 1,4 milioane euro. Am reușit să creștem valoarea exporturilor, dar cel mai important am oferit clienților noștri produse de cea mai bună calitate. Dr.Soil s-a transformat într-o comunitate a celor care doresc să urmeze ”The natural way of caring”.

Și anul acesta creșterea s-a bazat tot pe atragerea de noi clienți cheie, cu multe puncte de desfacere. Suntem încă în faza de creștere a numărului de puncte în care suntem prezenți. Atenția față de clienții existenți este aceeași ca atenția față de cei noi, chiar dacă la începutul fiecărei relații comerciale trebuie să acordăm mai mult timp cu pregătirea și amenajarea noilor magazine.

Echipa Green Project este permanent în magazine, discută cu clienții și le află nemulțumirile. Aceste informații ne sunt transmise și căutăm apoi să găsim soluții care să fie în concordanță cu așteptările clienților.

Ce gama de produse a înregistrat cea mai mare creștere?

Toate gamele de produse au avut creșteri în 2019. Dar cea mai mare creștere a avut-o tot gama Dr.Soil, produse care au ajuns să însumeze cca 14% din cifra de afaceri, dublând practic ponderea față de anul trecut.

Avem foarte multe proiecte pentru anul 2020 la nivel de grup:

Un nou brand: Micul Grădinar

Vom lansa, în parteneriat cu compania Agrocosm Consult, un brand nou pentru piața din România, care se numește simplu: Micul Grădinar. Acesta va fi personificat cu 3 personaje foarte dragi din memoria noastră colectivă – personaje care știm sigur că vor fi pe placul „comunității grădinarilor iscusiți”.

Construim împreună o gama de produse de cea mai bună calitate pentru grădinărit fabricate în România. Dorim să readucem copiii în grădină, să ii învățăm despre natură și despre cum pot avea grijă de mediu. Sperăm să prezentăm pieței întreagă gama în prima parte a anului viitor.

Intrarea pe piața produselor pentru animale de companie

Din 2020, Green Project intră și pe piața produselor pentru animale de companie cu brandul propriu Petgoodies, dar și cu 2 branduri internaționale Starmark Academy și Porta 21. Prima dată produsele vor fi disponibile în platforma www.grădinar.ro.

Deschiderea primului spațiu dedicat orhideelor și plantelor suculente din Iași

Dar poate cel mai important proiect al companiei Green Project pentru anul 2020 îl constituie deschiderea primului spațiu dedicat orhideelor și plantelor suculente din Iași. Va fi mai mult decât un magazin de plante, va fi un spațiu educațional, cultural și de loisir. Ne adresăm celor care doresc să aibă grijă de plante indiferent de vârstă – vom organiza ateliere pentru copii începând cu cei de la grădiniță și terminând cu studenții de la facultățile de profil. Vom avea evenimente culturale – concerte, lansări de carte, vernisaje și sperăm și spectacole de teatru care pot fi montate în spații alternative.

Care sunt principalele atu-uri ale companiei Green Project?

Suntem flexibili, entuziaști, joviali și pasionați de ceea ce facem.

Ce credeți că se va schimba cel mai mult în 2020 și de ce?

Nu ne așteptăm la schimbări spectaculoase în anul 2020. Va fi un an „încurcat” din considerente politice care pot influența condițiile economice – dobânda bancară sau cursul de schimb. Ne așteptăm ca în continuare consumatorii să fie din ce în ce mai atenți la ceea ce cumpără, continuând să aleagă din ce în ce mai des produsele cu preț mediu în detrimentul celor de prim preț. Este un trend pe care îl observam de cca 2 ani.

Ce așteptări aveți de la 2020? Ce obiective concrete v-ați propus pentru 2020?

O cifră de afaceri pentru compania Green Project de 3.000.000 euro este targetul pe care ni-l propunem pentru 2020. Este practic o dublare a cifrei de afaceri dar care se bazează pe investiții de peste 400.000 euro în dezvoltarea de produse noi și în amenajarea spațiului dedicat orhideelor și plantelor suculente din Iași – a cărui poveste o vom dezvălui în curând.

Green Project

Green Project – Dr. Soil

Produsele Dr. Soil se regăsesc în România, prin distribuția directă a companiei Green Project, la rafturile tuturor magazinelor de tip DIY & Home Improvement, în hipermarketuri, în magazinele de tip cash & carry, în principalele magazine online, în marketplace-uri și sunt disponibile și în propriul magazin online www.gradinar.ro, De asemenea, compania Green Project lucrează cu anumiți retaileri și pe secțiunea de mărci private.

Pe lângă produsele proprii Dr. Soil, magazinul online www.gradinar.ro găzduieşte ofertele a peste 5.000 de articole, disponibile în stoc si care aparțin unor importanți producători precum Elho, Santino, Seramis, Empathy, gamă care se dezvoltă permanent, inclusiv din punct de vedere al categoriilor noi de produse.

Green Project exportă, de asemenea, în 7 țări din Europa din Uniunea Europeană: Germania, Italia, Spania, Cehia, Bulgaria, Marea Britanie și în Republica Moldova. Pe lângă brandurile proprii, compania distribuie 25 de branduri de top din Europa din domeniul grădinăritului.

www.doctorsoil.com// tel. 0788.244.850 // info@doctorsoil.com

Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.


Puteți citi cele mai proaspete știri din retailul DIY din România și din Europa Centrală și de Est, în BricoRetail.ro, cea mai importantă publicație B2B dedicată sectorului DIY și Home Improvement din România, direct sau abonându-vă la newsletterul zilnic.

You can also read the freshest news from the DIY retail from Romania and Central and Eastern Europe, in english, at BricoRetail.ro, the most important B2B publication dedicated to DIY and Home Improvement from Romania, directly or by subscribing to the daily newsletter.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din brico-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 1,199 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Producatori » După investiții de 100.000 euro în 2019, Green Project are în plan o investiție de 400.000 euro în realizarea unui spațiu dedicat orhideelor și plantelor suculente

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.