În cadrul primei conferinţe de presă organizată de Leroy Merlin de la intrarea retailului de bricolaj pe piaţa din România, în anul 2011, Frederic Lamy, Directorul General Leroy Merlin Romania, a dezvăluit planurile de dezvoltare pentru 2016, printre care se numără: deschiderea de magazine noi şi crearea a 600 de noi locuri de muncă.
Context
„La venirea noastră în România, în 2011, am găsit o piaţă de bricolaj foarte competitivă şi a trebuit să găsim cele mai bune căi de a avea succes şi de a fi plăcuţi de către cumpărătorii români. Politica noastră comercială este una simplă – „Every day, low prices”- şi se bazează pe a avea preţuri de achiziţii foarte bune în toate categoriile de produse, cu alte cuvinte să fim cei mai ieftini din piaţă,” a declarat Frederic Lamy, Directorul General Leroy Merlin Romania.
Magazinul din Colosseum – vedeta reţelei
Magazinul LEROY MERLIN, situat în centrul comercial Colosseum din Bucureşti, este cel mai mare magazin al reţelei – 10.000 mp – şi a avut o cifră de afaceri, în 2014, de peste 35 de milioane de euro. „Pentru restul magazinelor transformate, cifra de afaceri din acest an a fost multiplicată de aproape 6 ori, iar numărul de clienţi/zi a fost multiplicat cu 3.” a precizat Lamy.
După primul magazin LEROY MERLIN deschis în România, cel din Bucureşti – Chitila, din Centrul Comercial Colosseum, s-a construit al doilea magazin, cel de la Craiova, despre care Frederic Lamy îşi aminteşte:
„Magazinul LEROY MERLIN din Craiova a fost o experienţă reuşită şi o ocazie foarte bună de a ne testa conceptul, iar acum după un an de la deschidere, vă spun că este un real succes si că suntem foarte încrezători în viitor. A fost momentul cănd am decis să accelerăm dezvoltarea în România. A fost momentul cănd am achiziţionat competitorul austriac bauMax, cu o reţea de 15 magazine în România. Am integrat toată echipa bauMax în organizaţia noastră şi au început primele procese de transformare a magazinelor.”
Despre Ploieşti, primul magazin LEROY MERLIN transformat şi redeschis, Frederic Lamy spune că: „După 5 luni de la deschidere, performanţe magazinul din Ploieşti sunt foarte încurajatoare pentru noi, am realizat multe lucruri şi am câştigat foarte mulţi clienţi”.
Au urmat transformarea şi redeschiderea magazinelor bauMax Sun Plaza din Bucureşti şi Braşov şi inaugurarea magazinului construit de la zero din Bragadiru, Bucureşti. De curând, LEROY MERLIN a deschis – mai exact pe 6 noiembrie – în orașul Cluj-Napoca, cel de-al șaptelea magazin din rețeaua proprie și al doilea din Transilvania.
Următoarele deschideri de magazine LEROY MERLIN
Următorul magazin transformat ce se va deschide pe 4 decembrie este cel din Sibiu.
„Magazinele bauMax au, în medie, 30 – 40 de oameni angajaţi, în fiecare magazin, iar schema noastră de angajaţi prevede un număr de 100 de oameni pentru fiecare magazin. Deci, la magazinele deja transformate şi redeschise am angajat personal nou,” a declarat Frederic Lamy. „Planurile LEROY MERLIN România pentru 2016 includ recrutarea a încă 600 de angajaţi, ce se vor alătura celor peste 1.000 de angajaţi înregistraţi la ora actuală.”
Până la finalul lui septembrie 2016, LEROY MERLIN va transforma toate magazinele bauMAX achiziţionate. Fostul magazin bauMax din Piteşti va fi închis definitiv.
După magazinul din Chitila, de lângă centura Bucureştiului, închis definitiv de LEROY MERLIN România din motive de apropiere de magazinul din Colosseum, un alt magazin bauMax a fost închis definitiv – cel din Piteşti, la data de 23 octombrie.
„Am decis să oprim activitatea la magazinul bauMax din Piteşti. Motivul este unul foarte simplu: profitabilitatea. Am dat o şansă acestui magazin printr-un test pe care l-am făcut începând cu 1 ianuarie 2015, ce a presupus aducerea tuturor gamelor noastre de produse la raft doar pentru a vedea care sunt rezultatele şi am tras concluziile.
Problema magazinului este pozitionarea acestuia. Este situat prea departe de centrul oraşului Piteşti şi foarte departe de zona comercială de la intrarea în oraş, dinspre Bucureşti – A1, una cu un trafic foarte mare. Am încercat, şi după 6 luni de test, am decis să-l închidem. Credem în potenţialul orasului Piteşti dar nu în această locaţie”, a precizat Frederic Lamy.
Spaţiul din fostul magazin bauMax Piteşti, proprietatea LEROY MERLIN, este acum disponibil pentru a fi închiriat sau chiar pentru vânzare. Se iau în calcul şi utilităţi logistice în legătură cu acest magazin.
„Este posibil să mai închidem şi alte magazine foste bauMax, pe baza aceleiaşi motivaţii, dar în acest moment nu vă pot spune care sunt. Este vorba de unul sau cel mult două magazine”, a precizat Lamy.
De asemenea, magazinul din Constanţa a intrat pe 17 octombrie în proces de transformare. Un proces de transformare durează, în medie, 3-4 luni, deci acesta va fi redeschis sub noul brand la începutul anului viitor, la finalul lunii ianuarie.
Bugetul mediu pentru transformarea unui magazin bauMax într-un magazin LEROY MERLIN este de 1 – 1,5 milioane de euro.
În acest moment mai functionează doar 6 magazine sub brandul bauMax: Bacău, Craiova, Târgu Mureş, Suceava, Iaşi şi Timişoara (Calea Şagului) ce vor fi transformate în magazine LEROY MERLIN până la finalul lui septembrie 2016.
Idei noi pentru casa ta: Săptămâna electrocasnicelor
Planurile LEROY MERLIN pe termen lung, în România: încă 20 – 25 de magazine deschise, în următorii 10 ani
Printre oraşele de pe lista viitoarelor deschideri LEROY MERLIN se află: Timişoara, Cluj-Napoca şi Bucureşti, cu cel puţin încă 3 magazine. „Populaţia în oraşul Cluj-Napoca se va dubla până în următorii 10 ani, ceea ce ne va permite să deschidem magazine noi în acest oraş”, a declarat Lamy.
Va accesa LEROY MERLIN e-commerce-ul?
„Chiar dacă nivelulul e-commerce-ului în România nu este unul foarte ridicat şi chiar dacă costurile logistice sunt ridicate cu produsele pe care noi le comercializăm, românii sunt foarte interesaţi de tehnologie, iar impactul internetului e larg, ceea ce ne face să luăm foarte în serios şi acestă opţiune pe care vom începe să o studiem atent din 2016,” a răspuns Lamy .
Alte cifre LEROY MERLIN România:
- magazinele din Bucureşti comercializează cca 32.000 de articole
- celelalte magazine comercializeaza cca 25.000 – 27.000 articole, magazinele fiind de dimensiuni mai mici
- 15% din total produse sunt produse marcă privată (4.500 art
- 600 de furnizori, dintre care 75% sunt furnizori români (producători şi importatori)
- 25% din furnizori sunt externi (furnizori internaţionali, cei mai mulţi dintre ei)
„LEROY MERLIN vrea să urce în top 3 jucători din retailul DIY din România, în următorii 5 ani”, a declarat în încheiere Frederic Lamy, Directorul General Leroy Merlin Romania.
LEROY MERLIN face parte din Grupul francez ADEO, are peste 370 de magazine în 12 ţări şi este liderul actual al pieţei de bricolaj din Franţa şi al treile la nivel mondial.
Grupul ADEO aparţine Familiei Mulliez – cea care deţine şi brandul de retail Auchan – are peste 92.000 de angajaţi, este prezent în 12 ţări şi are peste 300 de milioane de clienţi. Cifra de Afaceri în 2014 a Grupului ADEO a fost de 17,3 miliarde de euro, în creştere cu 6,5% faţă de anul precedent.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa de retail de bricolaj (DIY), construcţii şi Home&Garden.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.