Leroy Merlin: „Această perioadă a fost o oportunitate reală de a accelera transformarea noastră digitală și prezența omnicanal”

Ce provocări și ce oportunități a avut retailerul Leroy Merlin România, al doilea jucător de pe piața locală de DIY, în această perioadă, în care contextul s-a schimbat profund, aflăm din interviul pentru BricoRetail.ro cu Frédéric LAMY, CEO Leroy Merlin Romania. De asemenea, am aflat noutăți legate de noul proiect de magazin Leroy Merlin Theodor Pallady, care urmează să se deschidă în curănd în Estul Bucureștiului și de perspectiva ca în anii imediat următori, retailerul să atingă un nivel de vânzări de 1 miliard de euro.

Leroy Merlin

Cum vedeți actuala situație din punct de vedere business?

Multe sectoare au fost grav afectate, precum turismul sau sectorul HoReCa, iar acestea reprezintă factori foarte importanți pentru economia românească. Cred că sunt două categorii de companii: cele care încearcă să supraviețuiască, dar nu iau măsuri speciale și așteaptă revenirea la o situație comparabilă cu cea de dinaintea pandemiei și companii care înțeleg importanța adaptării la schimbare.

Acestea din urmă, se adaptează schimbărilor și implementează noi acțiuni strategice și își conturează planul pe următorii ani ținând cont de condițiile actuale. Trebuie să acceptăm că aceste schimbări sunt menite să fie pe termen lung și impactează gândirea de business.

Ce schimbări s-au produs în business-ul Leroy Merlin? Ce nu s-a schimbat?

Plecând de la preferințele și comportamentul clienților care s-au schimbat considerabil în această perioadă, automat și businessul nostru s-a adaptat. Cumpărăturile s-au mutat preponderent în mediul online, iar asta ne-a motivat să ne dezvoltăm mai rapid.

Această perioadă a fost o oportunitate reală de a accelera transformarea noastră digitală și prezența omnicanal. Ce nu s-a schimbat? Obiectivul de a rămâne disponibili pentru clienții noștri mai ales în condițiile date.

Ce impact a avut pandemia asupra business-ului?

Putem spune că am fost destul de norocoși în această criză. Am reușit sa menținem un minim de activitate, care a salvat compania de la un adevărat dezastru și totodată, să menținem toate locurile de muncă pentru cei 2.500 de angajați. În același timp, ne-a forțat să grăbim puțin dinamica planurilor și să ne consolidăm poziția și în mediul online.

Ce adaptări eficiente ați făcut în companie? Ce strategii rapide ați gândit și implementat pentru a putea face față acestei provocari?

În primul rând, în toată această perioadă și nu numai, principala noastră preocupare a fost să asigurăm sănătatea și siguranța la locul de muncă a tuturor angajaților. După, am analizat opțiunile, iar în momentul în care contextul era extrem de neclar, virusul se răspândea rapid și a fost declarată stare de urgență am decis să închidem magazinele, fiind prima rețea de magazine DIY care a luat această decizie.

În perioada pandemiei am accelerat dezvoltarea serviciilor Rezervă&Ridică și Comerțul Online și pot spune că în această perioadă, comenzile online ne-au depășit așteptările. Asta ne-a încurajat să dezvoltăm și să ne adaptăm și mai mult la condițiile de pandemie.

Pentru a veni și mai mult în sprijinul clienților am pus la dispoziția acestora și serviciul de comandă telefonică, astfel încât să se poată plasa comanda prin telefon și ulterior să ridice produsele din magazin. Un interes major pentru acest serviciu l-au manifestat profesioniștii în bricolaj, fiind considerat un serviciu rapid și eficient.

Cum ați reușit să vă țineți clienții aproape?

Cred că dincolo de situația actuală, cel mai important în relația cu clienții  este să rămâi onest și să comunici transparent cu aceștia. Am comunicat toate deciziile pe care le-am luat în această perioadă, fie că am decis să închidem magazinele ca o măsură de siguranță, fie că am decis deschiderea lor în maximă siguranță și am apelat la înțelegere pentru bună funcționare.

Dar am găsit și multă empatie, iar oamenii au apreciat implicarea noastră în lupta cu virusul. Am considerat că, mai mult ca oricând, este important să ne implicăm, să fim alături de românii care se luptă pentru sănătatea lor și să facem ceea ce știm noi cel mai bine: să punem la dispoziție tot necesarul pentru a construi și amenaja o locuință, în cazul acesta, o unitate medicală unde să fie tratați bolnavii de Covid-19.

Este important să încercăm să devenim toți mai utili și mai buni pentru a crea o lume mai bună, să consolidăm un echilibru între conservarea mediului și sănătatea noastră și a copiilor nostri.

Cum credeti că va arăta business-ul Leroy Merlin pe termen mediu și lung, având în vedere contextul actual?

Consider că această pandemie trebuie să ne înveţe să gândim diferit. Dacă vom avea acelaşi model de business ca înainte, vom suporta consecințele unei greșeli. Suntem într-o plină transformare economică, însă cred că vom reveni la o creștere durabilă atât timp cât vom înțelege dinamica schimbărilor, le vom putea anticipa.

Ce planuri de business aveți, poate independent de situația actuală?

Vom continua să ne dezvoltăm în forma omnicanal și să întărim prezența noastră în mediul online, însă categoric, principalul nostru obiectiv este să ne întâmpinăm clienții care aleg să ne treacă pragul.

Ne pregătim de deschiderea celui de-al 18-lea magazin din România, in zona Pallady, al patrulea din București. Revenim curând cu vești. Continuăm să avem ambiții mari pentru companie. Personal, sunt optimist și sunt convins că vom atinge un nivel de vânzări de 1 miliard de euro rapid în anii următori.

Avem o lecție de învățat din această perioadă?

Categoric, da. Cu riscul de a mă repeta, perioada asta ne-a dat o serie de lecții pe care dacă nu învățăm să le aplicăm, nu vom reuși să ne adaptăm. Prioritățile se schimbă, viața s-a schimbat deja. Clienții noștri au înțeles cât de important este locul pe care îl numești acasă și ce însemnătate îi dă această perioadă de izolare.

Lecția principală este că magazinele noastre vor juca un nou rol în viitor, o consecvență totală cu oferta noastră digitală, cu noi servicii pe care le pregătim clienților noștri și o gamă mai mare de produse în viitor, disponibile permanent atât pe rafturi cât și în online.

LEROY MERLIN

LEROY MERLIN este liderul european al pieței de bricolaj, cu o istorie de peste 90 de ani ca retailer specializat pe construcții, decorațiuni și grădinărit. Companie inovatoare din cadrul ADEO, LEROY MERLIN deține aproape 500 de magazine în 13 țări din Europa, Asia, Africa și America de Sud și aproape 88.000 de colaboratori.

În România funcționează 17 magazine LEROY MERLIN, cu peste 2.000 de angajați în 13 orașe: București, Cluj-Napoca, Craiova, Ploiești, Brașov, Constanța, Sibiu, Suceava, Târgu Mureș, Bacău, Iași, Timișoara și Oradea.

Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația BricoRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din brico-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 1,199 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Leroy Merlin: „Această perioadă a fost o oportunitate reală de a accelera transformarea noastră digitală și prezența omnicanal”
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.