JYSK România: „Planurile noastre de expansiune rămân aceleași, dorim să deschidem aproximativ 15 magazine noi pe an în România”

JYSK România, retailerul scandinav de mobilier și decorațiuni pentru casă, va ramâne consecvent planurilor sale de expansiune și în acest an, când va deschide alte aproximativ 15 magazine, în ciuda situației dificile create de pandemia de COVID-19. În ultimele luni, retailerul a avut un număr foarte mare de comenzi online, mult mai mare decât în orice altă perioadă din istoria sa. În următorii ani, JYSK se va concentra asupra sustenabilității, dar și pe creșterea numărului centrelor de distribuție. Despre acestea, dar și despre multe alte lucruri, în contextul actual, marcat de schimbări profunde, în interviul realizat cu Alex Bratu, Country Manager JYSK România și Bulgaria.

JYSK

Cum vedeți actuala situație din punct de vedere business?

JYSK s-a bazat întotdeauna pe proximitatea față de client, pe faptul că magazinele noastre sunt amplasate astfel încât clienții să ajungă cu ușurință la noi. De aceea, a fost dificil pentru noi să avem toate magazinele închise timp de aproape două luni. După redeschiderea magazinelor vânzările au mers bine și sperăm că acest trend va continua.

Este, însă, prea devreme să știm exact impactul pe care îl are această perioadă asupra business-ului, mai ales că încă nu știm cum va evolua situația coronavirusului în viitor și ce decizii vor lua autoritățile. În mediul de business se preconiza încă de anul trecut o încetinire a economiei, după anii de creștere, pentru că și economia evoluează ciclic, dar nu se aștepta nimeni la o pandemie care să ducă la oprirea forțată a mai multor domenii.

Ce schimbări s-au produs în business-ul JYSK? Ce nu s-a schimbat?

Planurile noastre de expansiune rămân aceleași, dorim să deschidem aproximativ 15 magazine noi pe an în România. Avem planificate deschideri noi și vrem să fim prezenți în cât mai multe orașe. Credem că magazinele fizice rămân atu-ul nostru. Sunt clienți care preferă să achiziționeze online, iar numărul acestora era în creștere și înainte de COVID-19.

Dar, majoritatea își doresc să testeze produsele pe care vor să le cumpere, să vadă din ce material e făcută o plapumă sau o lenjerie de pat, cum se deschid sertarele la o comodă, cât de confortabilă e o saltea sau o canapea și așa mai departe.

Iar acest lucru îl pot face doar în magazinul fizic. Inaugurarea de noi magazine înseamnă și crearea de locuri noi de muncă. Există și schimbări pe care le-am implementat odată cu redeschiderea magazinelor, iar acestea țin în primul rând de prevenirea răspândirii infecțiilor. De exemplu, la inaugurarea unui nou magazin nu mai avem evenimente speciale care ar putea crea aglomerație, ci pur și simplu deschidem ușile magazinului.

În toate magazinele și în sediul central avem noi reguli privind distanțarea fizică, echipamentele de protecție și măsurile de igienizare. Momentan delegațiile, întâlnirile fizice pentru workshop-uri, training-uri sau interviuri sunt oprite. Nu știm deocamdată ce schimbări vor deveni permanente și credem că e important să ne adaptăm ușor și să avem viteză de reacție.

Ce impact a avut pandemia asupra business-ului?

Bineinteles, perioada in care am avut magazinele inchise ne-a afectat. Clienții nostri au avut posibilitatea de a achiziționa în continuare online, dar s-a simțit faptul că cele 85 de magazine fizice au fost închise. Am avut un număr foarte mare de comenzi online, mult mai mare decât în orice altă perioadă din istoria noastră și, la fel ca alți retaileri care au avut magazinele închise, a fost o provocare pentru colegii din centrele de distribuție. Acum vedem că lucrurile revin oarecum la normal, odată cu redeschiderea magazinelor.

Ce adaptări eficiente ați făcut în companie?

Portofoliul nostru de produse nu s-a schimbat. Gama noastră de produse se reînnoiește de mai multe ori pe an, iar noile produse sunt gândite cu mult timp înainte în funcție de trendurile de design interior, de sustenabilitate sau materiale.

Produsele noastre sunt menite să aducă mai mult confort în locuințe și să le facă mai moderne și mai funcționale. Este ceea ce mulți clienți au avut nevoie în această perioadă în care casa a devenit centrul activității lor, a fost și spațiu de lucru, și de relaxare sau divertisment, și spațiu de odihnă.

În ceea ce privește canalele de vânzare, în perioada în care magazinele au fost închise, clienții au putut alege să achiziționeze din magazinul online, iar creșterea din online a fost mai mare decât în alte perioade. Ca proceduri interne, am implementat noile măsuri de protecție, am creat și implementat procedurile de redeschidere a magazinelor și a Head Office-ului și le-am comunicat colegilor.

Cum ați reușit să vă țineți clienții aproape?

În perioada stării de urgență, mesajele noastre din social media au fost menite să îi ajute pe clienți să treacă mai ușor prin această situație. Am publicat mai puțin mesaje despre oferte și mai mult articole de blog sau ghiduri pentru decorarea casei, grădinii, biroului de acasă, sfaturi pentru un somn mai liniștit. Am vrut să fim o sursă de inspirație și un ajutor pentru clienții noștri, pentru care casa a devenit deodată toată lumea lor.

De asemenea, credem că e foarte important ca cei care sunt interesați de produsele noastre să fie mereu la curent cu activitatea JYSK, de aceea am publicat în permanență, pe site și în social media, update-uri referitoare la funcționarea magazinelor, întrebări și răspunsuri despre comenzi, retururi, produse, măsuri de prevenție în magazine. Un rol foarte important în relația cu clienții l-a avut în această perioadă departamentul Servicii Clienți, care a avut o perioadă mult mai aglomerată decât de obicei.

Cum credeți că va arăta business-ul JYSK pe termen mediu și lung, având în vedere contextul actual?

Este încă devreme să știm ce schimbări vor rămâne permanente sau ce schimbări vor mai avea loc în urma acestei pandemii. JYSK este o companie puternică și sănătoasă, care a reușit mereu să se adapteze, de aceea suntem încrezători în faptul că vom continua să creștem pe termen lung. Unele procese pe care le începusem deja se vor accelera cel mai probabil.

Un exemplu ar fi obiectivul nostru de a fi din ce în ce mai sustenabili, atât în ceea ce privește produsele, cât și partea logistică și umană. În următorii ani, ne vom concetra asupra sustenabilității. Ne dorim să introducem mai multe produse realizate din plastic reciclat și bumbac reciclat, să creștem ponderea produselor din bumbac organic și a produselor din lemn certificat FSC, să reducem consumul de energie electrică din centrele de distribuție, magazine și sedii, să reducem numărul de pungi de plastic folosite, să reducem emisiile de CO2 în activitățile noastre. Am făcut deja pași importanți în aceste direcții și credem că procesul se va accelera acum.

Ce planuri de business aveți, poate independent de situația actuală?

Pentru că vorbeam mai sus de sustenabilitate, un exemplu al planurilor începute înainte de pandemie, pe care le ducem mai departe, este creșterea numărului centrelor de distribuție. Pentru a reduce numărul de kilometri parcurși de camioanele noastre de la centrele de distribuție către magazine și către clienți, am inaugurat anul trecut un nou centru de distribuție în Bulgaria, lângă Sofia, care deservește și magazinele din România.

Anul acesta, în aprilie, am început construcția unui nou centru de distribuție în Ecser, Ungaria, o investiție de 200 de milioane de euro. De asemenea, continuăm să deschidem magazine și să integrăm mai bine serviciile online cu cele offline.

Avem o lecție de invățat din această perioadă?

Pandemia de COVID-19 ne-a învățat în primul rând că oricând poate apărea o situație imprevizibilă, asupra căreia nu avem control. Iar ca să treci cu bine de o astfel de situație trebuie să te poți adapta ușor, să iei decizii rapide și să nu îți fie teamă de schimbare.

JYSK

JYSK este unul dintre cei mai importanți retaileri de mobilă și decorațiuni interioare din Europa, cu afaceri anuale de peste 4 miliarde de euro, care a intrat pe piața din România în 2007, odată cu inaugurarea primului magazin la Oradea. Rețeaua numără în prezent 87 de magazine.

Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația BricoRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din brico-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 1,255 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » JYSK România: „Planurile noastre de expansiune rămân aceleași, dorim să deschidem aproximativ 15 magazine noi pe an în România”
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.