Homelux, compania care comercializează produse pentru amenajarea și decorarea casei, cu o rețea de 3 magazine fizice în România și un magazin online, a încheiat anul 2019 cu o creștere peste așteptări, an în care a deschis un nou magazin, primul în format mai restrâns. Magazinul online Homelux a ajuns în 2019 la peste 20.000 de vizite/zi, iar coșul mediu a fost la 77 Euro. Despre toate acestea și despre planurile Homelux în 2020, în interviul realizat pentru BricoRetail.ro cu Omer Susli, proprietarul companiei Homelux.
Care au fost cele mai importante proiecte finalizate în 2019?
Anul 2019 a fost primul an întreg de exploatare a magazinelor Homelux din Ploiești, Focșani și platforma online www.Homelux.ro. Rezultatele au fost bune – am depășit estimările noastre cu câțiva digiți. Creșterea a fost mai ales în mediul online și suntem multumiți.
În plus, am reușit în 2019 să deschidem cel de-al treilea magazin Homelux, pe 05 decembrie 2019, în Centrul Comercial Value Center DN1 București. Este primul magazin pe care îl deschidem în formatul Shop în Shop, cu o suprafață de 1.300 mp.
Am reușit în anul 2019 să oferim produse de calitate împreună cu idei de imbunătățire a confortului caselor, la peste 150.000 de clienți.
Am reușit să creem un concept de vânzare omnichannel – magazinul online fiind în creștere continuă din ianuarie până în decembrie 2019, ajungând la peste 20.000 de vizite/zi, iar coșul mediu a fost la 77 Euro.
Am reușit să facem din magazinele noastre o nouă destinăṭie de cumpărături pentru confortul clienților de acasă.
Ce a adus 2019 diferit față de 2018? Care au fost cele mai mari provocări ale lui 2019?
Fiind primul an complet de exploatare, ne-am focusat în primul rând pe satisfacția clienților. Am încercat să fim cât mai aproape de nevoile lor.
De asemenea, ne-am concentrat mult pe echipă și pe gama de produse. Le-am dezvoltat pe ambele și am reușit să creăm un nucleu stabil. După cum știți și din datele din piață, există în România un deficit mare de forță de muncă și nu a fost ușor să formăm o echipă puternică și stabilă.
Ce a susținut performanța financiară din 2019? Care au fost principalii piloni pe care s-a bazat creșterea?
Aș enumera aici, în primul rând, resursele umane, echipa, dar și dezvoltarea gamei de produse – avem astăzi peste 10.000 de articole pentru casă și grădină, cuprinzând game moderne de mobilier, decorațiuni, textile pentru casă, veselă, corpuri de iluminat, care se pot combina pe stiluri de design diferite. Prin natura produselor pe care le comercializăm și prin natura stocurilor pe care le asigurăm, ne-am adresat cu succes și segmentului HoReCa.
Ce credeți că se va schimba cel mai mult în piața de retail în 2020 și de ce?
În primul rând, se schimbă profilul consumatorului de la an la an și atunci și retailul trebuie să fie pregătit să se adreseze acestor clienți noi. Așa cum am văzut și în ultimii ani, va crește mult vânzarea online, cu un ritm de creștere de peste 30% de la un an la altul.
Gestionarea stocurilor online și offline este o provocare pentru retail. Magazinele fizice sunt în continuare importante și ajută mult atât la notorietatea brandului cât și în procesul de vânzare: clienții care văd online o reclamă, vin și în magazin să verifice produsele, chiar dacă în final tot în online cumpără. Dar există încă cca. 40 – 60% dintre clienți, mai ales în provincie, care preferă să se inspire și să cumpere direct din magazin.
Ce așteptări aveți de la 2020? Ce proiecte se vor finaliza în acest an?
În următorii 4 – 5 ani, ne dorim să deschidem până la 20 de magazine. Cu siguranță anul acesta vom deschide 3 – 4 noi magazine. Vizăm orașele mari din țară precum Timișoara, Iași, Cluj, Constanța, Brașov, etc
Homelux
Magazinul Homelux pune la dispoziţia clienţilor peste 10.000 de produse pentru amenajarea si decorarea casei şi o gamă largă de servicii personalizate pe nevoile clienţilor, cum ar fi: transportul cumpărăturilor la domiciliu, cardul cadou Homelux, confecṭionare perdele, plata produselor în rate şi cardul de fidelitate Homelux, prin care clienţii primesc 5% din valoarea cumpărăturilor înapoi, pentru a-i folosi la următoarele cumpărături.
Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.