Fiecare angajat Brico Dépôt România, parte a grupului Kingfisher, companie internațională de îmbunătățire a locuinței, are ocazia să devină acționar în cadrul companiei mamă, demers pe care trebuie să îl facă până la data de 20 noiembrie 2020. Pentru această inițiativă, valabilă pentru companiile întregului grup, Kingfisher va aloca, în total, 10 milioane £, iar numărul aproximativ de acțiuni disponibile în cadrul planului este de 7,3 milioane, inclusiv 3,65 milioane de acțiuni dublate.
Compania a anunțat la mijlocul lunii octombrie 2020 că oferă tuturor angajaților săi un plan strategic de acțiuni, sub umbrela globală „1 + 1 Acțiuni pentru viitorul nostru”. Fiecare dintre cei circa 2.400 de angajați ai Brico Dépôt România au ocazia să devină, astfel, acționari în cadrul companiei mamă. În plus, fiecare acțiune cumpărată de un angajat va fi dublată de companie. Mai multe detalii legate de această inițiativă puteți citi în interviul realizat de BricoRetail.ro cu Cristina Uleșan – HR Director Brico Dépôt & Board Member.
Context
Practica prin care organizațiile oferă angajaților oportunitatea de a cumpăra acțiuni în cadrul companiei unde lucrează nu este uzuală în România. Este mai răspândită în Europa de Vest și SUA, dar de obicei se adresează top managementului sau angajaților cheie din companie.
Noi am dus acest tip de inițiativă cu un pas mai departe. Planul „1 + 1 Acțiuni pentru viitorul nostru” pe care l-am lansat recent este disponibil pentru toți cei 74.000 de colegi din grupul Kingfisher din care facem parte, iar fiecare acțiune cumpărată va fi dublată. Astfel, la final, fiecare coleg care s-a înscris în program va avea de două ori mai multe acțiuni decât a achiziționat inițial.
Inițiativa noastră vine în contextul în care pandemia a adus o serie de provocări majore pentru toată lumea, inclusiv pentru profesioniștii în resurse umane – am fost nevoiți să ne adaptăm rapid pentru a veni în întâmpinarea echipelor care au trebuit să facă față unor schimbări radicale apărute peste noapte în mediul social și la locul de muncă. Empatia, autenticitatea, colaborarea au devenit esențiale în noul context și au atins un cu totul alt nivel, până în punctul în care astăzi vorbim din ce în ce mai mult de “co-ownership” în relația cu stakeholderii principali ai companiilor, inclusiv cu angajații.
Noi am înțeles că raportul angajat – angajator înseamnă de fapt un parteneriat și o relație de colaborare și că angajații reprezintă forța motoare a unui business.
De ce ați lansat această inițiativă acum?
În calitate de retailer cu peste o mie de magazine la nivel global, activitatea noastră este susținută de cei 74.000 de colegi. Aceștia lucrează zi de zi pentru a avea grijă de clienții noștri, atât în magazine, cât și în sediul central. Prin această acțiune ne-am dorit să îi implicăm activ pe toți în viitorul companiei, să le oferim un rol cât mai semnificativ în această poveste pe care o construim zi de zi la Brico Dépôt, respectiv Kingfisher.
Este și o modalitate prin care ne-am propus să îi recompensăm pe colegii noștri pentru implicarea și dedicarea de care dau dovadă în fiecare zi, cu atât mai mult în ultimele luni, când eforturile de a asigura continuitatea business-ului și de a găsi cele mai bune soluții pentru clienții și partenerii noștri au fost substanțiale în contextul pandemiei de COVID -19.
Cum se desfășoară efectiv Planul de acțiuni pentru angajații Brico Dépôt România?
Colegii noștri au la dispoziție intervalul 12 octombrie – 20 noiembrie 2020 pentru a se înscrie în program. Ei vor trebui să aloce o sumă fixă pe o perioadă de șase luni (ianuarie – iunie 2021) pentru a cumpăra acțiuni și să le păstreze timp de un an, pentru a beneficia de acțiunile dublate.
În România, valoarea contribuțiilor este între 50 RON și 1.250 RON pe lună, acestea fiind deduse automat din salariile angajaților. Am stabilit plafonul minim astfel încât să ne asigurăm că programul este incluziv și că pot participa cu ușurință și colegii din magazine.
Acțiunile vor fi cumpărate în iulie 2021 și compania va dubla numărul lor. Participanții vor beneficia, de asemenea, de eventualele dividende distribuite în această perioadă. Ele vor fi reinvestite automat în acțiuni, fiind, de asemenea, dublate de companie. După un an, în iulie 2022, acțiunile, atât cele achiziționate, cât și cele dublate, vor fi vândute automat la prețul pieței.
Care este suma alocată de companie pentru această acțiune?
Pentru această inițiativă, Kingfisher va aloca în total 10 milioane £, iar numărul aproximativ de acțiuni disponibile în cadrul planului este de 7,3 milioane, inclusiv 3,65 milioane de acțiuni dublate.
Face parte această inițiativă dintr-o politică mai extinsă de fidelizare a angajaților?
Fidelizarea angajaților este o prioritate pentru compania noastră, iar această inițiativă nu doar că este în linie cu politica noastră, ci este și un diferențiator.
Avem 2.400 de angajați pe plan local, din care aproximativ 2.200 în magazine, iar creșterea talentelor este o preocupare constantă pentru noi. Ne asigurăm de dezvoltarea permanentă a colegilor noștri și le oferim oportunități reale de creștere în carieră. Tocmai de aceea majoritatea directorilor de magazine și mulți dintre colegii noștri cu diverse poziții la sediul central au crescut treaptă cu treaptă, de la lucrători comerciali sau la case. Unul dintre membrii Boardului executiv este un astfel de exemplu de career path început în magazin.
Preocuparea noastră pentru păstrarea și creșterea talentelor este întărită de faptul că aproape un sfert dintre colegii din Brico Dépôt lucrează aici de peste 10 ani.
Ce alte proiecte dedicate angajaților mai dezvoltă Brico Dépôt?
Încercăm întotdeauna să venim cu proiecte care să fie adaptate nevoilor și dorințelor colegilor noștri. Avem în permanență în desfășurare proiecte din zona de learning și development, unde utilizăm metodologii moderne de învățare, care să facă experiențele plăcute și informațiile și competențele ușor de asimilat.
Acordăm o importanță ridicată și zonei de recunoaștere. Suntem conștienți de eforturile pe care le fac colegii noștri și vrem ca ei să știe acest lucru. Și, desigur, vrem să le răsplătim, în egală măsură. Spre exemplu, în anul acesta, care este dificil pentru noi toți la nivel psihologic, colegii noștri s-au implicat cu dedicare nu doar în activitățile de business, ci și în comunitate.
Le-am oferit recunoaștere în cadrul unui proiect foarte frumos, Povești uimitoare, prin care colegii au împărtășit faptele bune pe care le-au făcut pentru comunitate, clienți sau echipă în perioada pandemiei. Desigur, ele vin în completarea stimulentelor financiare pentru performanță și contribuție la rezultatele businessului pe care le acordăm celor din prima linie.
Nu în ultimul rând, colegii noștru au posibilitatea de a se implica în proiectele desfășurate de Fundația Brico Depôt. Colegi din toată țara participă în această perioadă la acțiuni de voluntariat desfășurate în cadrul campaniei derulate de Fundația noastră, Casele bune schimbă vieți.
Cum vedeți proiectele interne dedicate angajaților în noul context?
Prioritatea zero pentru noi acum o reprezintă nevoile lor, începând de la cele de Safety & Security la locul de muncă și până la nevoile emoționale – să se simtă în siguranță, să adresăm preocupările legate de incertitudinea adusă de contextul actual, să acordăm flexibilitate părinților (dincolo de cerințele legale), etc. Chiar în această perioadă avem o serie de traininguri centrate pe gestionarea lucrului de acasă și a relațiilor interpersonale în acest context.
În același timp, ne adaptăm. Chiar dacă lucrăm de acasă și tehnologia ne ajută să ne conectăm, ne asigurăm că facem acest lucru nu doar pentru activitățile de business. Am regândit teambuildingurile și evenimentele sociale cu colegii în condiții de distanțare socială.
Ce ați schimbat în această perioadă în relația cu angajații?
Nu aș spune că am schimbat, dar cu siguranță am comunicat mult mai des cu ei, inclusiv la nivel de top management. Iar comunicarea a fost în ambele sensuri: ne-am asigurat că avem setate canalele prin care să putem primi feedback, să aflăm părerile lor. Realizăm anual un sondaj de engagement în rândul tuturor colegilor, iar anul acesta am avut întrebări referitoare la contextul pandemiei. Am organizat o comunitate online pentru a afla cum își doresc colegii noștri să lucreze – nu doar acum, în pandemie, ci și pe termen lung – dar și care le sunt nevoile și cum îi putem noi ajuta.
Am intensificat de asemenea comunicarea legată de evoluția businessului, atât în România, cât și la nivel de grup. În această perioadă de incertitudine, credem că este important ca angajații noștri să știe că sunt parte a unui grup mare, solid și stabil.
Asigurăm o interacțiune constantă cu echipa de leadership, dar acum am creat o conexiune la nivel global – prin Colleague Forum, întâlnire virtuală unde reprezentanți ai colegilor din Brico Dépôt România discută cu managementul Kingfisher.
Care este rata de răspuns a angajaților Brico Dépôt România la planul de acțiuni „1 + 1 Acțiuni pentru viitorul nostru” până acum?
Perioada de înrolare este în curs de derulare, dar vedem că există interes din partea colegilor noștri din implicarea lor în discuțiile pe această temă, din feedbackul și reacțiile pe care le-am primit.
Kingfisher
Kingfisher plc este o companie internațională în domeniul îmbunătățirii locuinței, ce deține aproximativ 1.350 de magazine în 8 țări din Europa. Principalele branduri sub care operează Kingfisher sunt B&Q, Castorama, Brico Depôt, Screwfix, Tradepoint și Koçtaş, susținute de o echipă de 74.000 de angajați.
Brico Dépôt
Brico Dépôt România, parte din grupul Kingfisher, a intrat pe piața din România în 2013, după achiziția lanțului de magazine Bricostore. În urma achiziției Praktiker din 2017, Brico Dépôt devine al doilea jucator de pe piața DIY din România, cu 35 de magazine și 2.400 de angajati.
Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
Publicația BricoRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
