Top 16 retaileri DIY & Home Improvement din Romania

Publicația BricoRetail.ro a realizat o analiză simplă, avănd la bazâ datele oficiale privind cifra de afaceri a retailerilor DIY & Home Improvement din România, făcând și o comparație între anii 2022 și 2023. În topul retailerior, după cifra de afaceri, se află Dedeman, Leroy Merlin și Arabesque (MatHaus). Însă în topul retailerilor după creșterea de la an la an (2023 vs 2022), primii trei retaileri sunt TEDi, Ambient și Moemax. 

Topul include retaileri DIY – cu categorii de produse precum: materiale de construcții, amenajări interioare, bricolaj, gradină, dar și retaileri Home Improvement – cu categorii precum mobilier, decorațiuni interioare și alte produse pentru casă.

Astfel, potrivit datelor publice culese de pe website-ul Ministerului Finanțelor, creșterile cifrelor de afaceri din 2023 vs 2022 nu sunt spectaculoase. Dedeman rămâne în continuare liderul de piață, cu cea mai mare cifră de afaceri, de 11.545.530.630 lei, respectiv 2.334.080.790 euro în 2023, având o creștere anuală de 4.52%.

Retailerul, cu acționariat 100% din România, este urmat, la o distanță destul de mare, de retailerul francez Leroy Merlin, care are o cifră de afaceri în 2023 de 3.085.032.655 lei, respectiv 623.679.906 euro, reprezentînd o creștere față de anul 2022 de 4.6%.

Deși Arabesque (MatHaus) se află pe al treilea loc în acest top, după cifra de afaceri din 2023, respectiv 2.546.355.383 lei (514.779.214 euro), față de anul 2022, compania românească Arabesque a înregistrat în 2024 o scădere cu -7.87% față de 2022.

Top 5 retaileri este completat cu Brico Depot, retailer în scădere cu 5,94% în 2023, față de 2022 și de Hornbach, care a înregistrat un plus de 3,08% în 2023, față de 2022

Cele mai mari creșteri procentuale ale cifrelor de afaceri în anul 2023, față de anul 2022, au fost înregistrate de către retailerii TEDi, Ambient și Moemax. TEDi, retailer care are o rețea de 42 de magazine în România, a avut o cifră de afaceri în 2023 de 99.366.978 lei, respectiv 20.088.341 euro, reprezentând o creștere de peste 4 ori mai mare decât în 2022.

Ambient, un brand DIY local renăscut după o perioadă mai tulbure și achiziționat de către compania APC Universal Partner, a crescut cu 44,4% în 2023 față de 2022, având acum o cifră de afaceri de 182.214.676 lei, respectiv 36.837.092 euro, iar Moemax – parte din grupul austriac XXXLutz KG –  a crescut cu 33.84% în 2023, având o cifră de afaceri de 105.405.291 lei, reprezentând 21.309.065 euro.

În Top 16 retaileri DIY & Home Improvement au mai intrat și retailerii Arsani și Brick România.

Top 16 este încheiat de MamBricolaj, Mobexpert și Homelux. MamBricolaj, cu doar 3 magazine, are o cifră de afaceri în anul 2023 de 57.011.260 lei, respectiv 11.525.576 euro, Mobexpert o cifră de afaceri de 29.558.683 lei, respectiv 5.975.676 euro, iar Homelux o cifră de afaceri de 8.796.356 lei, respectiv 1.778.299 euro.

Cele mai mari scăderi ale cifrelor de afaceri din 2023 față de anul 2022 au fost înregistrate de Homelux cu -55.86%, Artsani cu -14.39% și Brick România cu -10.95%.


Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

De două ori pe săptămână puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening.

Abonaţi-vă la newsletter aici: www.bricoretail.ro/newsletter

Publicația BricoRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *