Leroy Merlin Romania: Piața de Gardening – una dintre cele mai prolifice piețe în contextul post pandemie

Piața de Gardening este una dintre cele mai prolifice piețe în contextul post pandemie. Succesul pe care îl înregistrează se datorează schimbărilor considerabile în comportamentul consumatorilor, mai precis a apariției de noi obiceiuri de consum și așteptări din partea acestora. Despre piața locală de Gardening am stat de vorbă cu Frédéric Lamy, CEO Leroy Merlin Romania, care ne-a confirmat că, inclusiv la nivel global, piața de profil s-a dezvoltat în mare parte în două direcții principale: cultivarea plantelor și relaxarea în aer liber.

Analiza pieței de Gardening din România a apărut pentru prima dată în OrDeLi, publicația trimestrială pentru Organizare – Design – Living, realizată după standardele printului quality și distribuită în mediul online către un public de peste 100.000 de persoane. 

Leroy MerlinCum caracterizați piața de Gardening în ultimul an, mai exact perioada de la debutul pandemiei și până acum?

Piața de Gardening este una dintre cele mai prolifice piețe în contextul post pandemie. Succesul pe care îl înregistrează se datorează schimbărilor considerabile în comportamentul consumatorilor, mai precis a apariției de noi obiceiuri de consum și așteptări din partea acestora. Astfel, recent, consumatorul este mai interesat de ce înseamnă bio-cultura, se bucură mai mult de grădina sa personală de fructe și legume și găsește în procesul de cultivare o sursă de relaxare.

Totodată, în ultimul an, românii au avut ocazia să petreacă mai mult timp în spațiul lor outdoor, pe terasă sau în grădina proprie. Activitatea în aer liber este stimulată și de alte noi activități specifice precum: relaxarea, statul la soare, petrecerea timpului cu familia și prietenii, gătit sau chiar crearea unui spațiu recreativ cu plante și decorațiuni.

Faptul că această criză generată de pandemie s-a desfășurat și în mijlocul verii a permis consumatorului să investească și să dezvolte asa-numita „a cincea cameră”. Practic, acesta și-a transformat grădina într-o nouă destinație pentru relaxare, socializare, gătit sau chiar pentru lucrat.

Ce s-a schimbat în comportamentul consumatorului legat de această categorie de produse?

„Noul grădinar” se bucură mai mult ca oricând de activitățile sale în aer liber. Aceste schimbări sunt rezultatul restricțiilor date de contextul pandemiei, dar și de un stil de viață nou la nivel global. De altfel, consumatorii au și noi așteptări: preferă să folosească biofertilizanți, le place să aibă o grădină de legume sau fructe pe care să o planteze și să o întrețină singuri, își doresc să diminueze consumul de apă și investesc în mica lor grădină cu noi plante decorative.

În acest sens, LEROY MERLIN a dezvoltat soluții pentru un consum redus de apă, îngrășăminte organice și a alcătuit o ofertă diversă de plante, legume și fructe. Astfel, le permitem clienților noștri să planteze fructe sau copaci care provin de la producători locali, astfel încât să contribuim la dezvoltarea producției locale și să le oferim o gamă de plante adaptată la climatul României.

De asemenea, am dezvoltat un substrat organic sub marca noastră privată pentru ca clienții să poată folosi un substrat de origine bio pentru plantele lor. Per total, strategia noastră este orientată către soluții durabile, produse cu influență benefică ce au grijă de planetă și de sănătatea consumatorilor noștri.

Pe de altă parte, comportamentul consumatorului urban a evoluat și în direcția unui spațiu relaxant în aer liber. Consumatorii noștri se pot bucura de piese de mobilier outdoor în tendințe și accesibile. Suntem la curent cu trendurile de design și stil importante în domeniu și venim cu noi concepte de produse, fie în mobilier sau în iluminatul exterior. Pe măsură ce consumatorul este mai concentrat pe produse sustenabile, este o prioritate pentru noi să folosim fie lemn FSC, acacia, fie plastic reciclat, ca materiale de bază pentru producerea pieselor noastre de mobilier.

Practic, urmărim două tendințe majore: grădinarul bio sau grădinarul urban. Pentru ambii, spațiul în aer liber sau grădină devin o sursă de relaxare și socializare, într-un moment în care restricțiile limitează accesul la alte destinații.

Cererea în creștere a adus la mărirea gamei existente?

În ultimul an, am observat o schimbare majoră în volumele furnizate clienților noștri. Creșterea nu se datorează doar unei majorări a consumului de către clienții existenți, ci și atragerii de noi consumatori. Am câștigat un număr considerabil de clienți noi care s-au bucurat de noi activități outdoor și care au investit în spațiile de grădină.

Această tendință de anul trecut va fi menținută și în 2021 și estimăm că noua direcție se va păstra și în următorii ani ca urmare a schimbării comportomentului consumatorilor. Din punctul nostru de vedere, segmentul de Gardening nu va continua să se dezvolte ca o piață oportunistă, ci ca o piață durabilă. Strategia noastră este să le permitem clienților noștri să dezvolte noi proiecte de anvergură pentru grădina lor și să se bucure permanent de ea, în funcție de anotimpuri.

Cele mai bine vândute articole de gardening

Topul vânzărilor reflectă direcțiile de consum și noile preferințe ale clienților. Observăm creșteri în vânzările substraturilor, plantelor, sistemelor de irigații ca un efect al dezvoltării segmentului de cultivare. Dezvoltăm volume mari și în ceea ce privește mobilerul de grădină, fie produse pentru balcon sau pentru terase de dimensiuni medii.

La nivel global, piața s-a dezvoltat în mare parte în două direcții principale: cultivarea plantelor și relaxarea în aer liber.

Pe de altă parte, estimăm că volumele viitoare vor fi orientate mai mult către noile tendințe și nevoi: gătit și mâncat în aer liber, seturi de mobilier de dimensiuni medii, protecție solară și iluminat solar, dar și instrumente motorizare pentru diverse hobby-uri.

Leroy Merln

AICI poți citi întreaga analiză a pieței de Gardening din România, care a apărut pentru prima dată în OrDeLi, publicația trimestrială pentru Organizare – Design – Living, realizată după standardele printului quality și distribuită în mediul online către un public de peste 100.000 de persoane. 

Leroy Merlin

LEROY MERLIN este liderul european al pieței de bricolaj, cu o istorie de peste 90 de ani ca retailer specializat pe construcții, decorațiuni și grădinărit. Companie inovatoare din cadrul ADEO, LEROY MERLIN deține 800 de magazine în 15 țări din Europa, Asia, Africa și America de Sud. Peste 115.000 de colegi fac parte din familia LEROY MERLIN. Aflată într-un progres constant, compania ADEO a devenit cea mai mare companie franceză de pe piața internațională. În prezent, companiile grupului ADEO sunt recunoscute peste tot în lume prin numeroasele premii “Great Place to Work Institute”.

În România funcționează 19 magazine LEROY MERLIN, cu peste 2500 de angajați în 14 orașe: București, Cluj-Napoca, Craiova, Ploiești, Brașov, Constanța, Sibiu, Suceava, Târgu Mureș, Bacău, Iași, Timișoara, Oradea și Târgoviște.

Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

De două ori pe săptămână puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația BricoRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din brico-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 1,221 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Leroy Merlin Romania: Piața de Gardening – una dintre cele mai prolifice piețe în contextul post pandemie

Spune-ți părerea

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.