Brico Dépôt România: schimbări în comportamentul consumatorului din categoria produselor pentru casă și grădină

Brico Depôt România, retailerul DIY care operează o rețea de 35 de magazine în România, a extins în ultimul an gama de produse de Gardening cu sute de articole, perioadă în care locuința, grădina, terasa sau balconul au devenit mai importante pentru noi toți și pentru care am început să alocăm mai mult timp și bugete mai mari pentru amenajare. Totodată, clienții au început să investească în mobilier, echipamente și unelte de calitate, ergonomice, care să le ușureze lucrul în grădină și să îl facă mai plăcut. Acestea sunt câteva dintre concluziile pe care ni le-a oferit Cătălin Mazilu, Director Operațional, Brico Dépôt România, parte dintr-o analiză extinsă a pieței locale de Gardening.

Analiza pieței de Gardening din România a apărut pentru prima dată în OrDeLi, publicația trimestrială pentru Organizare – Design – Living, realizată după standardele printului quality și distribuită în mediul online către un public de peste 100.000 de persoane. 

Brico Depôt

Cum caracterizați piața de Gardening în ultimul an, mai exact în perioada de la debutul pandemiei și până acum?

Ultimul an a fost unul plin de provocări, în care ne-am reîntors la lucrurile și valorile de bază, acordând mai multă atenție familiei și universului casnic, iar locuința și grădina au devenit mai importante ca niciodată. După debutul pandemiei, casa noastră a fost spațiul sigur în care ne-am retras pentru a limita interacțiunile din spațiile de socializare externe, în care ne-am regăsit pe noi înșine și ne-am încărcat cu energie, în ciuda contextului incert.

Locuința noastră și toate spațiile adiacente (grădină, terasă, balcon, etc) au căpătat un rol complex, pentru a răspunde tuturor nevoilor și activităților noastre − birou, școală, sală de sport, sală de spectacole și loc de întâlnire între prieteni.

Astfel, am început să alocăm mai mult timp și bugete mai mari pentru amenajarea casei și a grădinii. Am acordat o mai mare atenție la detalii, precum culoarea sau textura obiectelor achiziționate, preferându-le pe cele cu un design atractiv, care să presare în viața noastră mici bucurii, chiar dacă nu serveau neapărat unui scop funcțional.

De asemenea, am cumpărat echipamente potrivite și, cu ele, am început să bricolăm și să creăm spații așa cum am avut nevoie, pe care apoi le-am amenajat cu mobilier, plante, gazon, dar și diferite unelte pentru întreținerea gazonului sau cultivarea terenului, de exemplu.

Ce s-a schimbat în comportamentul consumatorului legat de această categorie de produse?

În primul rând, am observat preocuparea în creștere a consumatorilor pentru spații de relaxare, utilitare, în care să poată funcționa într-o stare de bine, beneficiind de un nivel ridicat de comfort fizic și psihic. Astfel, în comportamentul clienților am remarcat o preferință pentru plante – mai precis cele de calitate, de dimensiuni mai mari, plante exotice, decorative prin flori sau frunze sau plante benefice pentru sănătate, care îmbunătățesc calitatea aerului din locuință.

Totodată, clienții au început să investească în mobilier, echipamente și unelte de calitate, ergonomice, care să le ușureze lucrul în grădină și să îl facă mai plăcut.

Pe lângă această tendință de a achiziționa produse cu o calitate mai ridicată, pandemia a redefinit și experiența de cumpărare a clienților, tot mai mulți dintre ei orientându-se cu precădere către achiziții online pentru a diminua ieșirile din casă și interacțiunile fizice din magazine.

Cererea în creștere a adus la mărirea gamei de produse pentru casă și grădină la Brico Dépôt?

Fără îndoială, cererea ridicată și nevoia de a răspunde exigențelor clienților noștri a atras după sine și diversificarea portofoliului de produse Brico Dépôt. Astfel, am reușit să ne extindem gama de produse cu sute de articole noi, multe încorporând inovația Kingfisher, dintre care amintim:

– unelte de grădină Magnusson cu garanție pe viață

– gama de mașini de tuns iarba Mc Allister cu un sistem de pliere pentru a restrânge spațiul de depozitare și caracteristici tehnice care se diferențiază pe piață

– mobilier de grădină Good Home cu un design exclusiv, produs pentru România, Marea Britanie, Franța sau Polonia

– o gamă de plante de interior potrivite pentru purificarea aerului din locuință, plante decorative și totodată rezistente cu un minimum de întreținere.

Cele mai bine vândute articole de gardening la Brico Dépôt

În ultima perioadă, grădina și terasa au devenit spațiile predilecte de recreere pentru întreaga familie, pentru a socializa cu prietenii sau unde cei mici se pot juca în aer liber. Astfel, pe acest segment s-au remarcat în vânzări în special următoarele produse:

– balansoare

– mașină de tuns iarba

– mobilier pentru grădină

– plante verzi și substrat de plantare

– pe de altă parte, clienții s-au pregătit treptat pentru venirea sezonului cald, astfel că s-a remarcat o cerere în creștere pentru piscine și trambuline, încă de la începutul lunii iunie.

Brico Dépôt

Brico Depôt România, parte din grupul Kingfisher, a intrat pe piața din România în 2013, după achiziția lanțului de magazine Bricostore. În urma achiziției Praktiker din 2017, Brico Depôt devine un jucător important de pe piața DIY din România, cu 35 de magazine și 2.500 de angajați.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din brico-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 1,230 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Brico Dépôt România: schimbări în comportamentul consumatorului din categoria produselor pentru casă și grădină
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.