Analiză 2Performant: vânzări de peste 2,7 milioane de euro din afiliere pentru brandul Vivre (INFOGRAPHIC)

Unul dintre principalii retaileri online din industria home & deco din Europa Centrală și de Est, fondat în 2012 de antreprenori români, Vivre este un brand activ care folosește un mix complex de canale de marketing, printre care și afilierea. Activ în platforma de marketing afiliat 2Performant.com, Vivre a ajuns să depășească din 2018 și până în prezent vânzări de 2,7 milioane de euro fără TVA numai din afiliere, aceste vânzări generate de marketingul afiliat reprezentând între 2% și 4% din cifra de afaceri a companiei.  

2performant

Vivre a început să facă afiliere încă din 2012, când 2Performant se numea 2Parale, a urmat o pauză, iar în 2018 reia programul de afiliere cu mai multe resurse dedicate acestui eficient instrument de vânzare. Până acum, platforma 2Performant.com a intermediat pentru Vivre peste 2,1 milioane de click-uri, iar retailerul a interacționat cu peste 5.000 de afiliați. Activ pe categoria Home&Deco, Vivre a reușit să surclaseze nume cu experiență în e-commerce și să își asigure un loc constant în topul advertiserilor din 2Performant.

Care este succesul Vivre în afiliere?

Echipa și puterea brandului, după cum mărturisește Irina Munteanu, Digital Marketing Specialist Vivre: „Succesul și rezultatele remarcabile ale afilierii noastre sunt efectele pozitive ale implicării oamenilor care fac parte din mediul Vivre, de la parteneri afiliați, echipa 2Performant, la noi, cei care ne ocupăm de program, dar și la colegii mei din toate departamentele. În afiliere ne e bazăm foarte mult pe platforma 2Performant, care ne oferă toate tool-urile de care avem nevoie. Spre exemplu, aportul nostru în recrutarea afiliaților este unul destul de mic, fiindcă puterea brandului a adus indirect afiliați în programul nostru, însă beneficiem de sprijin susținut și din partea 2Performant în recrutare, lucru care contribuie în mare măsură la succesul programului nostru.”

Potrivit Vivre, potențialul afilierii este vizibil în special atunci când sunt derulate campanii speciale de reduceri, când rata de conversie poate depăși 5%.

„Rata de conversie este un mare plus al strategiei de afiliere, are o medie de 1,5%, dar ține mult de sezonalitate, iar cel mai bun sezon al nostru, din acest punct de vedere, este Q4 când rata de conversie într-o zi poate sări de 5%”, explică Irina Munteanu.

Procentul vânzărilor prin afiliere

Și în ceea ce privește procentul vânzărilor prin afiliere în total vânzări companie, acesta poate varia între 2 și 4%, în funcție de perioadă.

„Afilierea este un canal important de promovare pentru noi, face parte din întregul mix prin care dorim să ajungem la client, pentru a reuși să îi livrăm exact ce are nevoie și când are nevoie, fără a face rabat de la calitate. Bugetul nu este niciodată unul fix, pentru că suntem la fel de dinamici precum piața. Ținem cont mereu de trend-uri, adică de nevoile din piață și ne adaptăm oferta, prețurile, investițiile în funcție de ele, pentru a veni în întâmpinarea clienților și pentru a le oferi soluții practice”, mai adaugă Irina Munteanu.

Afilierea în pandemie

Printre sectoarele favorizate de contextul anului 2020 se numără și sectorul de home&deco. Tot mai multe persoane au înțeles importanța unei locuințe multifuncționale care a trebuie să servească atât lucrul remote, cât și școala online sau timpul liber petrecut în familie. Pentru Vivre, creșterea veniturilor din afiliere în anul 2020 comparativ cu 2019 a fost de 52%. În plus, în pandemie, numărul afiliaților care s-au înscris în programul de afiliere Vivre din platforma 2Performant.com a crescut cu aproximativ 65% față de 2019.

„Din punctul de vedere al strategiei de marketing, ne-am conformat rapid. Am analizat trendurile de consum, am venit în întâmpinarea clienților cu produsele dorite și am sporit numărul campaniilor de reduceri. În plus, cum perioada a fost una cu impact negativ asupra mediului offline, am reușit să ne mobilizăm rapid și să punem la dispoziție și altor magazine posibilitatea de a vinde produsele lor în online, prin marketplace-ul Vivre. Proiectul a fost lansat anul trecut și a reușit să crească rapid”, spune Irina Munteanu.

Segmentul Home&Deco

Cumpărăturile online pe segmentul Home&Deco au reflectat foarte bine schimbările în comportamentul consumatorului Vivre, care a devenit mult mai curios și curajos în ceea ce privește mediul online. Totodată, retailerul a înregistrat o tranziție accelerată de la plata în numerar, specifică perioadei de dinainte de pandemie, la plăți mai sigure, majoritar electronice.

„Mulți clienți au optat preponderent pentru organizarea biroului acasă, iar următorul pas a fost cel de a avea un spațiu de relaxare, fie că este vorba de un colț într-o cameră, pe balcon sau pe terasă. O parte din tendințe încă se păstrează și putem afirma că mulți au înțeles importanța împărțirii spațiului, astfel încât să ai totul la îndemână. Mobilierul este categoria preferată de consumatori, atât din punctul de vedere al  vânzărilor generate prin afiliere, dar și al altor canale. Dacă ne referim la 2020, care a fost un an atipic, avem ca produse favorite canapele, birouri, scaune, decorațiuni pentru interior sau exterior, covoare, lumini pentru interior sau exterior”, completează specialistul Vivre.

Programe speciale de Black friday

Pentru ultimul trimestru al anului 2021, care este în mod tradițional marcat de cel mai important eveniment de sales, Black Friday, echipa Vivre pregătește deja programe speciale pentru campaniile de marketing afiliat pe care le va derula în platforma 2Performant.com.

În prezent alături de mine în programul de afiliere este și colega mea Andreea Arion, Junior Affiliate Manager, care a intrat în echipa Vivre anul acesta și care are la rândul său o vastă experiență acumulată în 3 ani din poziția de Affiliate Manager lucrând preponderent pe piața din Vestul Europei. În ultimul trimestru al anului ne dorim să organizăm împreună mai multe evenimente pentru parteneri și meeting-uri pentru a stabili cum putem crește împreună. Desigur, vom pregăti campaniile de reduceri și tot ce implică acestea din timp, pentru ca fiecare partener să se poată organiza, scopul fiind acela de a ajuta să crească rata de conversie”, încheie Irina Munteanu.

2Performant

2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează și monetizează 2Performant.com – platformă integrată de marketing afiliat și influencer marketing. Prin această platformă business-urile pot apela la parteneri, afiliați și influenceri, cu care pot lucra prin cele 2 modele de colaborare disponibile în acest moment: marketing afiliat și influencer marketing. 2Performant este o companie listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București, sub simbolul 2P. Conform datelor companiei, 2Performant este cea mai mare sursă locală de trafic pentru magazinele online din România, aducând lunar aproximativ 4,5 milioane de clickuri pentru clienții din portofoliu.

Cu o activitate de 12 ani, compania este cea care a lansat în România prima rețea de marketing afiliat sub denumirea 2Parale.ro. În 2011 a urmat intrarea în piața din Bulgaria. În 2016 platforma și operațiunile migrează pe 2Performant.com, o nouă soluție tehnică și un mod nou de operare care pun accentul pe self-service și prepay ca soluție de plată. Compania a investit până acum peste 1 milion de euro în tehnologie pentru creșterea performanțelor, eficientizarea proceselor, lansarea unei platforme de influencer marketing, ușurarea și îmbunătățirea experienței de utilizare (UX & UI).

Vivre

Vivre este unul dintre principalii retaileri online din industria home & deco din CEE, fondat în 2012 de antreprenori români, cu vânzări în 9 țări din centrul și estul Europei: România, Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Slovenia, Cehia, Croația, Polonia și Grecia. Pe site-urile și aplicațiile mobile Vivre sunt disponibile peste 750.000 de piese de mobilier, decorațiuni, textile și accesorii, colectate de la furnizori din întreaga lume. Vivre oferă zilnic mii de produse noi pentru cei care vor să devină proprii designeri. Promisiunea pe care compania o respectă încă de la lansare este aceea de a pune la dispoziția clienților o destinație online unde pot găsi mobilă și accesorii potrivite personalității lor.

Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

De două ori pe săptămână puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația BricoRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din brico-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 1,221 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Analiză 2Performant: vânzări de peste 2,7 milioane de euro din afiliere pentru brandul Vivre (INFOGRAPHIC)
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.