Reveal Marketing Research a derulat un studiu reprezentativ la nivel național pentru a măsura percepțiile și atitudinile românilor referitoare la importanța eficienței energetice a caselor în care locuiesc, urmărind în același timp evoluția acestora comparativ cu studiul similar desfăsurat în 2022.
Eficiența energetică a unei locuințe este din ce în ce mai prioritară în mentalitatea românilor
Conform rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research, nivelul de îngrijorare în ceea ce privește costurile utilităților rămâne extrem de ridicat și anul acesta, 67% dintre români fiind îngrijorați de prețul energiei electrice, iar 64% de costurile cu gazul natural. Așadar, în contextul creșterilor rapide ale cheltuielilor de întreținere, acestea reprezintă al treilea cel mai important atribut (80%) atunci când consumatorii apreciază valoarea unei locuințe, după preț (86%) și rezistență (81%).
Reducerea costurilor energetice este una dintre cele mai importante avantaje ale unei case eficiente energetic, iar dacă ne referim la facturile de utilități, din totalul eșantionului, 39% dintre români declară, raportându-se la iarna trecută, că sunt foarte mulțumiți de valoarea medie a facturii lunare pentru încălzire, cu 8 procente mai mult față de evaluarea realizată anul trecut. Se observă un procent semnificativ mai mare în randul respondenților a căror locuință are ca material principal de zidărie BCA-ul (56%).
Materialele de zidărie pot contribui semnificativ la izolația termică și la eficiența energetică a clădirilor
Dacă ne referim la menținerea confortului termic optim în locuință, cei mai mulți dintre români consideră că izolația pereților (87%), geamurile și acoperișul (87%) și materialele de zidărie utilizate la construcție (84%) sunt elementele care favorizează menținerea căldurii în locuință.
Îndreptându-ne atenția către materialele de zidărie, observăm că 6 din 10 români consideră în mare și foarte mare măsură că BCA-ul este un material de zidărie eficient energetic, într-o măsură semnificativ mai mare cei care au construit în ultimii doi ani o casă sau care sunt în proces de construcție a unei case (69%) și cei cu vârsta între 25-34 de ani (66%).
Conform specialiștilor, materialele de termoizolare sunt cele care favorizează în cea mai mare măsură menținerea căldurii iarna și a răcorii vara (88%), în timp ce materialele de zidările utilizate la construcție înregistrează un scor de 78%. Mai mult decât atât, 56% dintre aceștia declară că una dintre principalele motivații datorită căreia preferă să construiască cu BCA este buna eficiență energetică a materialului, procent ce înregistrează o creștere semnificativă față de anul trecut (49%).
”Așa cum am observat din studiul nostru, o locuință eficientă din punct de vedere energetic o regăsim strâns legată de calitatea construcției acesteia. O astfel de locuință înseamnă mai mult decât să ai un adăpost deasupra capului, aceasta fiind o investiție înțeleaptă în confort, economii și mediu înconjurător, pe termen lung. Desigur, pentru cei mai mulți dintre români o casă eficientă energetic se traduce direct în facturi de utilități mai mici, aceasta fiind o reacție normală având în vedere nemulțumirea acestora privind creșterea generală a prețurilor din ultimii ani și impactul puternic al inflației asupra bugetelor și nivelului lor de trai.” a declarat Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.
În viziunea românilor casa ideală combină confortul și funcționalitatea cu economiile de energie
Românii își doresc locuințe eficiente energetic, casa ideală având ca principale caracteristici durabilitatea (
Se diferențiază faptul că bărbații consideră în mai mare masură că o casă ideală ar trebui să fie eficientă energetic (72% vs. 60% în cazul femeilor), dar și cei cu vârste între 35-44 ani (82%). Așadar, alegerea unei case eficiente energetic devine o prioritate pentru românii care își doresc facturi mai mici și creșterea confortului termic din locuință.
Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 15 ani companii din România și alte țări din Europa.
Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
De două ori pe săptămână puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening.
Abonaţi-vă la newsletter aici: www.bricoretail.ro/newsletter
Publicația BricoRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.