Studiu GfK: trei sferturi dintre români își renovează singuri locuința

Studiul anual GfK România dedicat pieței vopselurilor, aflat la a șaptea ediție, arată că 76% dintre românii care locuiesc în mediul urban preferă să zugrăvescă locuința ei înșiși sau împreună cu un alt membru al familiei sau prieten și doar 24% apelează la un zugrav profesionist. Analizând pe genuri, cei din prima categorie sunt mai ales bărbații, în timp ce femeile cer în mai mare măsură ajutorul unui profesionist.

GfK studiu piata de vopseluri

 

FOTO

Vopselurile sunt cumpărate de obicei împreună cu un membru al familiei (în 47% din cazuri) sau singur (41%). În 10% din cazuri, zugravul angajat este direct implicat în procesul de achiziție.

Aproape 7 din 10 români cumpără vopseaua din magazinele mari de DIY, alese în special pentru preț și varietatea gamei de vopseluri și de branduri, depozitele de materiale de construcții sunt preferate de 18%, iar magazinele specializate din apropierea casei (de tip metalo-chimice) de 12%.

Culoarea cea mai des folosită este albul si este utilizată pentru toate tipurile de camere. Cu toate acestea, vopseaua colorată este mai utilizată pentru camera copilului, dormitor și living room, în timp ce albul este preferat pentru băi și bucătării.

46% dintre consumatori folosesc vopsea albă

46% dintre consumatori au folosit vopsea albă, 26% vopsea colorată, iar 28% deopotrivă vopsea albă și colorată. 71% dintre cei care au zugrăvit anul anterior au zugrăvit bucătăria și 60% alte camere din apartament.

Cele mai dificile activități în procesul de renovare a casei sunt considerate curățenia de după (47%), acoperirea mobilierului și a podelelor (42%), pregătirea suprafețelor pentru zugrăvire (36%), aplicarea chitului pe pereți (31%).

Loialitatea față de branduri a scăzut de la 56% în 2015, la 52% în 2018. 46% dintre cei care renovează ar schimba brandul dacă cel căutat nu este disponibil și în același procent decid ce marcă să achiziționeze direct în magazine. Cele mai puternice surse de influență sunt prietenii și familia (51%), zugravul (47%) și vânzătorul (45%). Dintre canalele de comunicare, TV-ul este cel mai influent.

Studiul GfK monitorizează tendințele și evoluția principalilor indicatori de performanță de pe piața vopselelor lavabile din România în 2018. Eșantionul studiului a fost de 800 de respondenți (500 de persoane care și-au renovat locuințele și 300 de meșteri zugravi) din mediul urban.

GfK

GfK conectează datele şi ştiinţa. Soluţiile inovatoare de cercetare oferă răspunsuri la întrebări esențiale de business din jurul consumatorilor, pieţelor, brandurilor şi media, acum şi în viitor. Ca un partener de cercetare şi analiză, GfK promite clienților săi din toată lumea „creştere prin cunoaștere”.

Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.


Puteți citi cele mai proaspete știri din retailul DIY din România și din Europa Centrală și de Est, în BricoRetail.ro, cea mai importantă publicație B2B dedicată sectorului DIY și Home Improvement din România, direct sau abonându-vă la newsletterul zilnic.

You can also read the freshest news from the DIY retail from Romania and Central and Eastern Europe, in english, at BricoRetail.ro, the most important B2B publication dedicated to DIY and Home Improvement from Romania, directly or by subscribing to the daily newsletter.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *