Studiu Reveal Marketing Research despre intenția de renovare a locuinței în 2022

A doua parte a anului 2022 se anunţă a fi o perioadă de renovare în 5 din 10 locuinţe din România. Românii declară că locuințele lor au nevoie de un upgrade atât în privinţa zugrăvelii cât mai ales a dotărilor tehnice, arată ultimul studiu realizat de compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research.

renovare

De asemenea, interesul românilor pentru renovarea locuinţelor este confirmat şi de statisticile Asociaţiei Europene de Prognoză în domeniul Construcţiilor pentru Europa de Est (EECFA).

Pe un plan general, rezultatele studiului arată că 53% dintre respondenţi intenționează să își renoveze locuința (înregistrând o scădere de 27% comparativ cu anul trecut). Totodată, dintre respondenții acestui studiu, o bună parte îşi îndreaptă atenţia către construcția propriei case (16%) în decursul acestui an.

Top lucrări pentru care românii planifică o renovare

În privința tipului de lucrări cărora românii le acordă o atenție sporită renovării anul acesta, se numără, pe primul loc zugrăvitul (86%), schimbarea mobilei (49%), schimbarea obiectelor sanitare din baie si/sau bucătărie (47%), schimbarea sistemului de iluminare (36%) și schimbarea instalaţiei de apă, pe ultimul loc (28%). Cifrele arată, de asemenea, că 47% dintre români preferă să se ocupe de renovarea locuinţei singuri, 57% ar apela la un meseriaș (instalator) şi doar 19% ar chema o companie specializată.

Comparativ cu  rezultatele obținute anul trecut, se observă o scădere semnificativă a celor care vor să zugrăvească (scădere cu 4%), să își schimbe obiectele sanitare din baie și/sau bucătărie (scădere cu 25%) sau mobila (scădere cu 15%).

Schimbarea instalației de apă se află în continuare pe un trend ascendent (creștere a interesului pentru acest tip de renovare cu un procent de 6%).

De unde se informează consumatorii români atunci când vor să cumpără materiale de construcţii

58% din participanţii studiului Reveal Marketing Research au precizat că ţin cont de sfatul specialiștilor (constructor, arhitetct, etc.)  atunci când aleg să cumpere un produs din categoria materialelor de construcţii. De asemenea, potrivit cercetării efectuate, cunoștințele și prietenii reprezintă o a două sursă de informare (47%).

Totodată, se observă o deschidere semnificativă în ceea ce privește informațiilor preluate de pe site-urile magazinelor de materiale de construcții (40%).

În ceea ce privește locul achiziției, 24% dintre respondenți optează pentru cumpărăturile online, rămânând astfel loiali acestui canal de cumpărare. Lanțurile fizice de magazine DIY (do-it-yourself) rămân însă locul preferat pentru cumpărături (83%), în timp ce 61% dintre respondenți preferă magazinele specializate.

Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 13 ani companii din România și Europa.


Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

De două ori pe săptămână puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening.

Abonaţi-vă la newsletter aici: www.bricoretail.ro/newsletter

Publicația BricoRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

2performant.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *