Comerțul online, un plus de 30% în 2018 vs 2017. Creștere și pe categoria home & garden

Conform statisticilor și estimărilor GPeC, alături de estimările principalilor jucători din piața românească de e-commerce, valoarea cumpărăturilor online a depășit pragul de 3,5 miliarde de euro în 2018, cu aprox. 30% mai mult decât în 2017, când s-au înregistrat 2,8 miliarde de euro. 

O caracteristică importantă a anului 2018 a fost creșterea consumului datorată creșterii salariilor. Astfel, pe majoritatea verticalelor de piață valoarea medie a unei tranzacții a crescut și chiar în cazul în care aceasta s-a diminuat, a crescut numărul de comenzi – ceea ce a condus la o creștere generală cu aproape 30% a întregii piețe de e-commerce.

Coșul mediu. Categoria Home & Garden

Potrivit 2Performant, pe segmentul Electro-IT&C, valoarea coșului mediu a fost de 876 de lei (în aceeași tendință cu anul 2017), dar peste anul 2016, când valoarea medie a comenzii era de 669 lei.

Creșteri semnificative ale valorii coșului mediu s-au înregistrat pe categoriile Home & Garden, de la 480 lei în 2017 la 624 lei în 2018 și în cazul magazinelor online care comercializează articole pentru copii, de la aprox. 200 lei în 2017 la 275 lei în 2018.

În cazul produselor cosmetice și de îngrijire personală din categoria Beauty, valoarea medie a tranzacției a fost de 213 lei, în timp ce produsele din categoria Auto & Moto s-au vândut, în medie, cu 430 lei.

Pentru categoria Pet Shop, valoarea coșului mediu a fost de 203 lei, iar românii au cheltuit cel mai puțin în cazul produselor destinate adulților unde valoarea medie a tranzacției a fost de 178 lei.

online

Mobile vs Desktop

Potrivit statisticilor din raport, românii cumpără anumite tipuri de produse cu preponderență de pe telefonul mobil dar în categoria de produse Home & Garden, lucrurile la acest capitol se prezintă foarte echilibrat: 52,6% Desktop vs. 47,4% Mobile.

Principalele categorii de produse vândute online în 2018

Potrivit studiului GPeC și iSense Solutions, principalele categorii de produse vândute online în 2018 au fost, în ordine (în funcție de frecvența de cumpărare):

produsele din gama Electro-IT&C (ex.: PC și componente PC, notebooks, tablete, telefoane mobile, electronice și electrocasnice etc.);
produsele de tip Fashion & Beauty (îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii, cosmetice, parfumuri, ceasuri etc.);
biletele de avion și serviciile turistice (Travel);
produsele pentru casă și decorațiuni;
cărțile;
cadourile și florile;
biletele la spectacole și concerte;
produsele din categoria Auto & Moto (inclusiv polițele RCA)
produsele destinate copiilor (de la jucării până la articole pentru copii de tip: cărucioare, vestimentație, consumabile etc.).

38% dintre români au făcut cumpărături online cel puțin o dată în ultimele 12 luni

Studiul Kantar Millward Brown arată că 38% dintre români au făcut cumpărături online cel puțin o dată în ultimele 12 luni, cifra plasând România în fața altor țări unde procentele sunt mai mici: Grecia și Portugalia (36%), Italia (34%), Croația (29%) sau Bulgaria (26%).

„Piața de e-commerce din România s-a dezvoltat semnificativ în 2018 și ne arată apetitul tot mai crescut pentru cumpărăturile online, România devansând alte țări și devenind o piață extrem de interesantă pentru investitorii străini care au început deja să își deschidă afaceri online în .RO. Acum este momentul cel mai potrivit pentru orice antreprenor sau companie să pornească un business online – piața este încă suficient de permisivă, iar tendința de creștere accelerată va continua și în 2019 și următorii ani”, declară Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

Rata medie de conversie pe categorii de produse. Home & Garden: 1,33%

În ceea ce privește rata medie de conversie, percepția generală în piață este că aceasta se situează în jurul valorii de 1%. Totuși, potrivit studiilor Omniconvert, rata de conversie variază de la o verticală la alta și, evident, ea poate fi mai mare în cazul magazinelor consacrate și mai mică în cazul magazinelor mai puțin cunoscute. Iată rata medie de conversie pe diferite categorii de produse (sursa: Omniconvert):

Librării online: 2,7%
Home & Garden: 1,33%
Beauty: 1.21%
Fashion: 1,07%
Articole pentru copii: 1,05%
Electro-IT&C: 1,03%
Health: 0,77%
Bijuterii: 0,53%

Întregul raport îl puteți citi AICI.

GPeC este cel mai important eveniment de E-Commerce și reprezintă cea mai mare comunitate a magazinelor online din România. Cu o tradiție de 14 ani, GPeC este mixul perfect de Conferințe, Workshopuri, Expo, Cursuri intensive, Statistici, Comunitate și Competiția Magazinelor Online, cu rolul precis de a contribui la dezvoltarea pieței de e-commerce.

Design infograficGomag

Sursele cifrelor și estimărilor de piață publicate în acest raport sunt (în ordine alfabetică): ARMO2PerformantANCOMeMAGGPeCInstitutul Național de StatisticăiSense SolutionsKantar Millward BrownNETOPIA PaymentsOmniconvert.


Puteți citi cele mai proaspete știri din retailul DIY din România și din Europa Centrală și de Est, în BricoRetail.ro, cea mai importantă publicație B2B dedicată sectorului DIY și Home Improvement din România, direct sau abonându-vă la newsletterul zilnic.

You can also read the freshest news from the DIY retail from Romania and Central and Eastern Europe, in english, at BricoRetail.ro, the most important B2B publication dedicated to DIY and Home Improvement from Romania, directly or by subscribing to the daily newsletter.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *