A opta ediţie Brand RO a topului mărcilor româneşti „100 cele mai puternice branduri româneşti”, eveniment organizat de Revista Biz, a prezentat astăzi, în premieră, rezultatele studiului realizat de compania de cercetare Unlock Market Research în 2017.
După șapte ani de branduri românești în lumina reflectoarelor, ajunși la a opta ediție, Revista Biz continuă seria de Top 100, iar anul acesta vizibilitatea crescută a anumitor mărci a creat nevoia apariției și concentrării atenției pe câteva categorii în plus, ajungând astfel la 10 categorii de interes, dar și la introducerea mai multor new entry-uri.
Trendul din ce în ce mai vizibil în ultimii ani de DIY (do-it-yourself) și preocuparea pentru amenajări interioare își fac simțită prezența și în cazul brandurilor românești — românii prind curaj, creează, meșteresc, combină.
Cel mai puternic brand românesc din zona DIY este Dedeman, care a crescut cu 2 puncte față de anul trecut și a ajuns pe locul 14.
Dedeman este cel mai mare retailer DIY din România, având 47 de magazine, două centre logistice, un parc auto si o cifră de afaceri, în 2016, de cca 1,1 miliarde de euro. Retailerul comercializează peste 45.000 de produse ce acoperă 11 domenii și are peste 9.800 de angajați.
Dedeman este urmat pe locul 28 de Mobexpert, unul dintre cei mai importanţi jucători din piaţa de mobilă si unul dintre cei mai mari retaileri de mobilă şi decoraţiuni din România, care a scăzut cu 2 puncte față de anul trecut.
Brandul Policolor a crescut în clasament cu 9 puncte și a ajuns pe locul 67, produsele acestuia fiind prezente în peste 3.000 de magazine de retail tradiţional, în marile reţele de bricolaj din România și în peste 1.000 de service-uri auto din țară. Compania dispune în prezent de o reţea de 11 magazine proprii.
Alte 2 branduri din sectorul DIY prezente în clasament sunt: Casa Rusu pe locul 71 și Savana pe locul 72, un brand nou în clasament.
Metodologie
BrandRo măsoară “puterea” mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori, fără a lua în calcul indici financiari și comerciali.
Studiul are la bază 1.000 de interviuri online şi este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărţire pe sex şi vârstă a populaţiei între 18 şi 55 de ani. Performanţa mărcilor româneşti este măsurată în baza a trei indicatori: importanța mărcii, gradul de utilizare şi notorietatea ei.
Importanţa unei mărci pentru consumator a fost măsurată cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling) și toate analizele, au fost realizate la nivel de categorie, în total având 10 categorii de produse. Respondenţii au realizat alegeri între calupuri de mărci, respectiv au ales care este cea mai importantă și care este cel mai puțin importantă marcă pentru ei. Aceștia au făcut alegeri multiple între combinații unice de mărci.
În urma acestor alegeri a fost calculat un indice de preferinţă pentru fiecare marcă care ulterior a fost analizat împreună cu indicele de importanţă al fiecărei categorii în parte, obținându-se astfel topul final. O marcă este cu atât mai puternică din perspectiva românismului cu cât reuşeşte să-şi menţină poziţia în top, indiferent de fluctuaţiile socio-economice specifice ultimilor ani.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa de retail de bricolaj (DIY), home & deco, home & garden, materiale de construcţii, scule şi unelte.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.