Topul magazinelor online din categoria Bricolaj, în 2020 – raport GPeC eCommerce România 2020

Categoriile bricolaj, DIY, home & deco, mobilă și accesorii au fost printre cele mai populare categorii de produse comercializate online în 2020, conform conform raportului GPeC eCommerce România 2020. Potrivit estimărilor ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online), sectorul de eCommerce a atins pragul de 5,6 miliarde de euro la finalul anului 2020, cu 30% mai mult decât în 2019 când valoarea comerțului online a fost estimată la aprox. 4,3 miliarde de euro. Topul magazinelor online din categoria Bricolaj, în 2020.

Creșterea pieței locale de eCommerce a fost cu aprox. 500 de milioane de euro peste previziunile inițiale, pe fondul pandemiei Covid-19 care a accelerat ritmul cumpărăturilor online, precum și procentul plăților online prin card.

Valoarea de 5,6 miliarde de euro face referire la toate tranzacțiile generate din România atât către comercianții autohtoni, precum și către magazinele online din afara granițelor țării și reprezintă strict segmentul e-tail, adică produsele fizice (tangibile) care au fost cumpărate prin internet.

Nu sunt incluse serviciile, plata facturilor la utilități, conținutul digital sau biletele de avion, vacanțele și călătoriile, rezervările hoteliere, biletele la spectacole ori la diferite evenimente (categoriile din urmă cunoscând o contracție considerabilă în 2020, cauzată de restricțiile de circulație și de măsurile de distanțare socială).

Context eCommerce european

Potrivit Eurostat, printre cele mai populare categorii de produse și servicii comercializate online în 2020 la nivel european a fost și categoria „Mobilă și accesorii pentru casă și grădină”, într-un procent de 28%.

Cele mai multe cumpărături online din România se fac de pe telefonul mobil

Chiar dacă valoarea medie a tranzacției este mai mică pe mobil decât pe Desktop, numărul de comenzi online făcute de pe telefoanele mobile este, în general, semnificativ mai mare decât numărul de tranzacții făcute de pe Desktop pe aproape toate categoriile de produse, cu excepția verticalei Electro-IT&C unde 53% din comenzi se fac de pe Desktop, iar 47% de pe mobil.

Potrivit 2Performant, românii au cumpărat în 2020 produse din categoria „Casă și Grădină” în valoare de 130,5 euro, de pe Desktop versus 105,7 euro, de pe Mobile. Astfel, cele mai multe cumpărături online s-au facut în 2020 de pe telefonul mobil, în categoria „Casă și Grădină” raportul a fost de 52% de pe Mobile și de 48% de pe Desktop.

bricolaj

Topul magazinelor online din categoria Bricolaj, în 2020:

  • Dedeman – 75% Octombrie 2020, 76% Mai 2020
  • Leroy Merlin – 29% Octombrie 2020, 34% Mai 2020
  • Hornbach – 21% Octombrie 2020, 15% Mai 2020
  • Bricodepot – 18% Octombrie 2020, 23% Mai 2020
  • Mathaus.ro – 7% Octombrie 2020, 9% Mai 2020
  • Bricoshop.ro – 7% Octombrie 2020, 6% Mai 2020
  • E-bricolaj.ro – 4% Octombrie 2020, 4% Mai 2020

Categoriile DIY și Home & Deco, cele mai bine reprezentate pe eMAG Marketplace

Conform informațiilor furnizate de retailerul eMAG, cele mai bine reprezentante categorii de produse din oferta comercianților activi pe platforma eMAG Marketplace au fost, în ordine descrescătoare:

  • DIY (Do It Yourself / Bricolaj)
  • Home & Deco
  • Produse consumabile pentru casă
  • Electrocasnice
  • Fashion
  • Jucării
  • Produse pentru sport și petrecerea timpului în aer liber
  • Auto

Top categorii din punct de vedere al volumelor de vânzări generate pe eMAG Marketplace, în ordine descrescătoare:

  • Electrocasnice
  • Home & Deco
  • DIY (Do It Yourself / Bricolaj)
  • Mobile
  • IT
  • Produse consumabile pentru casă
  • Auto
  • Electronice
  • Echipamente medicale consumabile (măști, mănuși, dezinfectanți etc.)
  • Jucării
  • Produse pentru sport și petrecerea timpului în aer liber

Din tendințele analizate de reprezentanții eMAG Marketplaceverticalele cu potențial semnificativ de creștere în 2021 sunt:

  • Produse IT (ex.: tablete, sofware, periferice pentru PC etc.)
  • Produse consumabile pentru acasă (ex.: produse de băcănie, hrană pentru animale etc.)
  • Do It Yourself (DIY / Bricolaj – ex.: materiale de construcții, echipamente și sisteme de iluminat etc.)
  • Fashion
  • Produse pentru sport și petrecerea timpului în aer liber
  • Electrocasnice mici și mari
  • Cărți sau produse de birotică
  • Jucării
  • Home & Deco

La eMAG, cele mai vândute categorii de produse de Black Friday 2020 au fost:

  • Home & Deco – 271.000 produse vândute
  • Îngrijire personală – 197.000
  • Electrocasnice mici – 106.000
  • Jucării – 90.000
  • Televizoare – 66.000
  • Băuturi și cafea – 66.000
  • Frigidere – 35.000

Creșterea pieței locale de eCommerce va continua și în 2021

Potrivit estimărilor principalilor jucători, comerțul online va continua să crească și în 2021, cel mai probabil urmând să depășească pragul de 6,5 miliarde de euro la finalul acestui an.

Întregul raport GPeC eCommerce România 2020 îl puteți citi AICI.

De două ori pe săptămână puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația BricoRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din brico-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 1,229 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » E-commerce » Topul magazinelor online din categoria Bricolaj, în 2020 – raport GPeC eCommerce România 2020

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.