PIATRAONLINE, primul și cel mare magazin online de piatră naturală din România, își face bilanțul acestui an atipic pentru piața de profil. Ce schimbări au survenit, ce adăptări s-au făcut în actualul context și care sunt principalele atu-uri ale companiei, am aflat de la Mariana Constantinescu Brădescu, Managing Parner PIATRAONLINE.
Ce a însemnat 2019 pentru PIATRAONLINE?
Pentru PIATRAONLINE, 2019 a fost un an cu multe noutăți, iar una dintre cele mai notabile a fost înființarea departamentului B2B. Ca cifră de afaceri, am înregistrat o creștere de aproape 20% față de anul precedent, ajungând astfel la 6,2 milioane de euro în 2019.
Cum a început anul 2020, mai cu seamă primul trimestru?
Am început anul 2020 cu planuri de dezvoltare ce ajungeau la 500.000 euro din punct de vedere investiții din partea noastră, însă din păcate la început de martie am fost obligați să blocăm o parte dintre proiecte pentru că nu se aliniau cu ceea ce se întâmpla în acel moment în piața din România și chiar și în piața internațională, din cauza pandemiei.
Sunt 6 luni de când contextul s-a schimbat, pe alocuri chiar profund. Cum vedeți actuală situație din punct de vedere business, situația generală și situația industriei din care faceți parte?
Ce schimbări s-au produs în business-ul PIATRAONLINE? Ce nu s-a schimbat?
Am lucrat în perioada de lock down de acasă și pentru prima dată în istoria companiei porțile showroom-ului PIATRAONLINE au fost închise. A fost o provocare pentru noi, dar am învățat să fim și mai eficienți; ne-a ajutat mult avantajul competitiv pe mediul digital și faptul că noi eram deja acolo, nu a trebuit să facem eforturi în acest sens, ci doar eforturi în a gestiona comenzile și nevoile clienților, care până atunci erau obișnuiți să ne găsească preponderent în offline.
Ce impact a avut pandemia asupra business-ului?
Am învățat să fim mai eficienți, am învățat că trebuie să fim pregătiți în orice moment să reacționăm, să diversificăm, să ne adaptăm, am învățat să lucrăm mai mult în echipă.
Ce adaptări eficiente ați făcut în companie? Ce strategii rapide ați gândit și implementat?
Am regândit sistemul de aprovizionare, ceea ce cred că a fost benefic pentru business-ul PIATRAONLINE, iar în plus, ne-am focusat pe strategia de export și am făcut pași importanți în acest sens.
Cum ați reușit să va țineți clienții aproape?
Fiind foarte prezenți în orice șantier, în orice lucrare și încercând să găsim soluții personalizate pentru fiecare în parte.
Ce planuri de business aveți, poate independent de situația actuală?
Planurile PIATRAONLINE erau foarte mari, așa cum cred că se întâmplă la majoritatea business-urilor, iar noi încă ținem acele proiecte în pending, sperând că lucrurile se vor alinia cumva în viitorul relativ apropiat și că vom reveni asupra lor
Avem o lecție de învățat din această perioadă?
Cu siguranță da! Așa cum spuneam, inovație și adaptare, astea sunt cuvintele de ordine pentru noi.
PIATRAONLINE
Lansat în 2007, PIATRAONLINE este primul magazin online din România dedicat exclusiv pietrei naturale pentru amenajări interioare și exterioare. Compania Rock Star Construct, sub care operează brandul PIATRAONLINE, este în topul furnizorilor de piatră naturală din țară.
Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
Publicația BricoRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.