VELUX România, unul dintre cei mai importanți producători de ferestre de mansardă, a realizat un studiu național în rândul proprietarilor de locuințe pentru a sonda motivele și constrângerile vizavi de procesul de renovare și reamenajare al caselor. Potrivit sondajului, o locuință din 5 în România este dotată cu ferestre de mansardă și peste 50% dintre proprietarii acestor locuințe au afirmat că au înlocuit cel puțin o dată acest tip de ferestre.
Renovarea mansardei, prin montarea ferestrelor de mansardă, poate aduce multiple beneficii locuinței, inclusiv mai mult confort, mai multă lumină naturală, o ventilație mai bună și acces la aerul curat. În plus, alături de un climat interior mai sănătos, renovarea mansardei oferă și un spațiu suplimentar, care poate fi transformat în birou, spațiu de joacă pentru copii sau un loc de relaxare ideal pentru întreaga familie.
VELUX: Semne pentru înlocuirea ferestrelor de mansardă
Conform experților VELUX, există semne vizibile care pot declanșa înlocuirea ferestrelor de mansardă precum închiderea dificilă, ca urmare a deformării lemnului, sau deteriorarea în timp, din cauza condensului.
Studiul VELUX România, realizat pe un eșantion național reprezentativ, de peste 1.000 de persoane, arată că 33% dintre românii care dețin o mansardă ar fi dispuși să plătească peste 2.500 de lei pentru o fereastră de mansardă.
Studiul mai arată că, la nivelul obiectelor din casă (mobilier, electrocasnice, uși, ferestre etc), 73% dintre proprietarii de locuințe preferă să le folosească până se uzează complet, considerând o risipă înlocuirea lor preventivă. Tinerii între 25 și 34 de ani sunt cei mai înclinați să înlocuiască lucrurile în mod preventiv (32%), pentru a evita eventualele probleme. În schimb, 52% dintre respondenții de peste 45 de ani preferă să le păstreze cât mai mult timp.
Factori care influențează decizia de a înlocui obiectele uzate din casă
În topul factorilor care influențează decizia de a înlocui obiectele uzate din casă se află considerentele financiare – 32%, atașamentul emoțional față de obiectele vechi – 15% și dorința de a utiliza lucrurile până se strică – 15%.
În cazul mobilierului de dimensiuni mici și mari, 73%, respectiv, 71% dintre români au declarat că preferă utilizarea sa până la deteriorare completă. În schimb, comparativ cu alte categorii de produse, când vine vorba de uși și ferestre, respondenții înclină în mai mare măsură (32%) spre înlocuirea preventivă a acestora.
Circa 20% din participanții la studiul realizat de VELUX România au afirmat că dețin locuințe cu mansardă, jumătate dintre ei susținând că și-au înlocuit ferestrele de când locuiesc în gospodăriile actuale. Raportat la tot eșantionul studiului, tot 20% dintre respondenți au declarat că nu au înlocuit niciodată ușile și ferestrele din locuința actuală sau că le-au schimbat cu mult timp în urmă (38%), în timp ce 24% dintre respondenții chestionarului le-au înlocuit în ultimul an.
Înlocuirea ușilor și ferestrelor
În ceea ce privește tipurile de uși și ferestre din locuință, cei mai mulți respondenți declară nevoia înlocuirii ușilor din interior (24%), urmate de ferestrele frontale (21%) și de ușa din față (20%). Bărbații sunt mai înclinați să considere că aceste tipuri de uși/ferestre necesită înlocuire. 39% dintre respondenți sunt de părere că nu este nevoie în prezent să înlocuiască uși sau ferestre din locuință, într-un procent semnificativ mai mare femeile (44%).
Întrebați despre principalul motiv care ar determina înlocuirea acestora, 24% dintre români au optat pentru funcționarea defectuoasă, în timp ce 22% dintre respondenți spun că vor să reducă consumul de energie. Însă, dacă vorbim despre intenția de a schimba ușile și ferestrele în următoarea perioadă, doar 6% dintre români plănuiesc să facă acest lucru în următoarea lună. La polul opus, 38% dintre respondenți au în plan aceste schimbări pe termen lung (nespecificat), iar 26% își doresc să schimbe ușile și ferestrele în următorii 1-3 ani.
Întrebați despre prioritățile de înlocuire în cazul în care mai multe elemente din gospodărie ar necesita intervenție simultană, 24% dintre respondenți au indicat ușile, iar 21% au menționat ferestrele din față. Dacă ar fi convinși că înlocuirea acestor elemente ar reduce costurile de încălzire cu 20%, aceleași articole ar deveni chiar mai prioritare.
În acest context, VELUX se angajează să ofere soluții durabile și sustenabile, care nu doar îmbunătățesc calitatea vieții de zi cu zi, dar sunt și investiții în bunăstarea generațiilor viitoare. Prin acest demers, VELUX pune accent atât pe sănătatea fizică a locuințelor, cât și pe legătura emoțională cu spațiul.
Grupul VELUX
De peste 80 de ani, Grupul VELUX a creat medii de viață sănătoase pentru oamenii din întreaga lume, valorificând la maximum lumina naturală și aerul proaspăt. Gama noastră variată de produse include ferestre de mansardă, ferestre pentru acoperiș terasă, rulouri interioare, produse pentru protecție solară și rolete exterioare, precum și soluții de montaj și sisteme de control pentru casă inteligentă. Aceste produse contribuie la asigurarea unui climat interior sănătos și durabil, pentru muncă și învățare, pentru joacă și petrecerea timpului liber. Lucrăm la nivel global – cu operațiuni de vânzări și producție în peste 38 de țări și aproximativ 12.500 de angajați în întreaga lume. Grupul VELUX este deținut de VKR Holding A/S, o societate cu răspundere limitată deținută integral de fundații non-profit, caritabile (THE VELUX FOUNDATIONS) și de familie. În 2021, VKR Holding a avut venituri totale de 3,5 miliarde de euro, iar THE VELUX FOUNDATIONS a donat 244 de milioane de euro sub formă de donații caritabile.
Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
De două ori pe săptămână puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening.
Abonaţi-vă la newsletter aici: www.bricoretail.ro/newsletter
Publicația BricoRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.