În 2014, Ariston Thermo a realizat venituri de 1,342 miliarde de euro, cu o creştere de 7 milioane de euro comparativ cu 2013.
EBITDA ajustat a crescut cu +9,2% însumând 154 de milioane de euro (de la 10,6%, la 11,5% din veniturile totale), iar creşterea EBIT a fost de 11,1%, însumând 110 milioane de euro (marjele de venit au crescut de la 7,4%, la 8,2%). Profitul net se ridică la 73 de milioane de euro, reprezentând o creştere de 17,7%.
La finalul anului financiar, poziţia financiară netă a ajuns la 23 de milioane de euro, faţă de 47 de milioane de euro în 2013, scăderea fiind cauzată în principal de achiziţiile realizate în 2013, în timp ce investiţiile şi resursele dedicate sectorului de Cercetare şi Dezvoltare au însumat 61 de milioane de euro, situându-se pe acelaşi nivel cu 2013.
Ariston Thermo a făcut paşi importanţi în 2014 pentru a-şi continua dezvoltarea, atât pe pieţele mature, cât şi pe pieţele cu dezvoltare rapidă, investind în îmbunătăţirea produselor şi în extinderea prezenţei sale la nivel internaţional, cu accent pe soluţiile de înaltă eficienţă ce utilizează resurse regenerabile. Tot în 2014, Ariston a inaugurat o nouă fabrică în Hanoi, Vietnam. Datorită noii fabrici, cu o capacitate de producţie de un milion de încălzitoare de apă (boilere) pe an, Grupul şi-a sporit capacitatea de a satisface nevoile pieţelor din Asia de Sud-Est.
În 2014, Grupul a finalizat două achiziţii importante: prima pe o piaţă cu dezvoltare rapidă – Republica Africa de Sud, cea de-a doua pe o piaţă matură – Olanda, iar în luna martie a aceluiași an, Ariston Thermo a achiziţionat compania sud-africană Heat Tech Geysers Ltd, a doua companie pe piaţă în sectorul preparării apei calde din Africa de Sud, angajând 200 de persoane şi înregistrând venituri în valoare de 17 milioane de euro.
Achiziţia ATAG Heating, o companie olandeză ce îşi desfăşoară activitatea în sectorul de încălzire, cu o prezenţă împortantă în Benelux a fost finalizată datorită unei mărci apreciate şi a unei game de produse de înaltă eficienţă pentru segmentul de top al sectorului de încălzire a locuinţelor. Anul trecut, ATAG a realizat venituri de 50 de milioane de euro, din care 60% în Benelux, iar restul în Europa de Vest şi SUA.
„2014 a fost un an record pentru profitabilitatea Grupului. Acest rezultat important se datorează îmbunătăţirii constante a proceselor noastre interne, angajamentului şi sporirii resurselor umane, investiţiilor continue în cercetarea şi dezvoltarea produselor şi valorificării mărcilor noastre pe diferite pieţe. Suntem întotdeauna mai prezenţi la nivel global şi mai bine înrădăcinaţi în zonele geografice unde activăm, scopul nostru fiind să continuăm să ne dezvoltăm şi să oferim în permanenţă soluţii tot mai avansate şi ecologice, să valorificăm oportunităţile şi să răspundem noilor provocări pe care le vom înfrunta în 2015”, a declarat Paolo Merloni, Preşedintele Executiv al Ariston Thermo.
Pentru 2015, Ariston Thermo îşi propune să continue să se dezvolte, investind în calitate şi inovare pentru produsele sale, în perfecţionarea serviciilor pentru clienţii săi şi axându-se pe propriile mărci, cu scopul de a creşte şi întări influenţa pe diferite pieţe.
Grupul va direcționa noi investiţii în sectorul de Cercetare şi Dezvoltare, urmărind dezvoltarea mai multor soluţii ecologice pentru a răspunde cerinţelor unui număr tot mai mare de clienţi sensibili la problemele legate de mediu şi economia de energie.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa de retail de bricolaj (DIY), construcţii şi Home&Garden.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
