Comerț tradițional versus comerț modern, în piața de bricolaj din România

Comerţul tradiţional are o pondere de 45% în totalul pieţei de bricolaj din România, în timp ce comerţul modern, în magazine specializate este de 25%, potrivit estimărilor prezentate ieri, într-o conferinţă de presă, de către Florin Stoleriu, director Business Unit Policolor Arhitectural.

Policolor„Policolor îşi doreşte un business stabil în România. La ora actuală, din totalul pieţei locală de bricolaj, 25% reprezintă comerţul realizat în magazinele de specialitate, de bricolaj, iar 45% se regăseşte în comerţul tradiţional, adică în magazinele de la colţul blocului. Acesta este şi trendul regăsit în afacerile Policolor, la care se adaugă vânzările realizate business-to-business sau prin reţeaua proprie de magazine”, a menţionat Stoleriu.

Potrivit oficialului Policolor, cifra de afaceri a companiei pentru acest an se va axa pe două scenarii, iar creşterea afacerilor va fi de maximum 10% faţă de anul anterior, când producătorul de vopsele a înregistrat vânzări de 29,5 milioane de lei, în comparaţie cu 31 de milioane de lei, consemnaţi în 2012.

„În ceea ce priveşte afacerile Policolor pentru 2014, lucrăm pe baza a două scenarii. Primul este pesimist, de stagnare a pieţei, şi atunci mizăm pe o creştere între 3 şi 5%. Al doilea scenariu este unul optimist, de creştere a pieţei, în acest caz fiind vorba de o majorare a cifrei de afaceri a Policolor de 10%”, a explicat reprezentantul companiei.

Potrivit datelor Policolor, 35% din afacerile companiei se datorează vânzării produselor Spor, marcă lansată în anul 1999 la nivel local. Astfel, în cei 15 ani de prezenţă pe piaţa locală, 3,2 milioane de camere de locuit au fost vopsite cu lavabila de interior Spor, echivalentul unei suprafeţe de 330 de milioane mp.

În plus, alte 4,5 milioane de uşi au fost vopsite cu email din aceeaşi marcă, în timp ce o jumătate de milion de seturi de mobilier de grădină a fost lăcuit cu produsul realizat de Policolor.

Policolor, parte a grupului Policolor – Orgachim, este una dintre puţinele companii autohtone care au trecut cu succes testul capitalismului. Înfiinţată în anul 1965, sub denumirea de Întreprinderea de Lacuri şi Vopsele Bucureşti, fabrica a fost singura în care se producea vopsea destinată industriei din România şi unica din care ieşea de pe linia de producţie emailuri auto OEM (Original Equipment Manufactory).

În prezent, compania oferă soluţii şi produse structurate pe categorii: Policolor Arhitectural, care oferă soluţii pentru decorarea şi finisarea casei, prin brandurile Spor, Deko Professional, Casa Bella, Vinarom etc; Klar Professional, care oferă sisteme complete pentru refinisarea autovehiculelor; Industrial Coatings, ale cărei produse sunt destinate acoperirilor industriale cu arie largă de aplicabilităţi.

Cel mai nou produs lansat este Spor Aqua, vopsea email pe bază de apă, fără miros şi în 6 nuanţe de culoare.

Policolor are peste 20 de distribuitori în România, iar produsele sale sunt prezente în 3.000 de magazine de retail tradiţional şi în marile reţele de bricolaj. De asemenea, compania deţine 7 magazine proprii.

Grupul Policolor-Orgachim operează două mari unităţi de producţie, respectiv: Policolor România şi Orgachim Bulgaria.

Sursa: Agerpres

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa de retail de bricolaj (DIY), construcţii şi Home&Garden.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din brico-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 1,186 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Comerț tradițional versus comerț modern, în piața de bricolaj din România
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

  1. Alo….45% +25% din piata NU este egal cu 100% restul pietei unde este?
    Apropo de unde stie Domnul….dimensiunea pietei? sau asa sunt vanzarile Policolor?
    Piata nu o masoara nimeni…nimeni nu da date nici macar KA…..

    Este intoxicare sau asa da bine pentru domnul Stoleriu?

    Răspunde
    • Claudiu Ciobanu 7 septembrie 2016, 08:44

      Restul de 30% îl acoperă reţelele de magazine nespecializate dar care au categorii de bricolaj (Carrefour, Cora, Auchan, Metro si Selgros), magazinele online specializate (MAM Bricolaj, etc), magazinele online nespecializate dar care au categorii de bricolaj (eMAG, evoMag etc). Datele prezentate in primul paragraf urmareau doar piata specializata.

      Răspunde
  2. Bricoretail asteptam raspuns!!!!

    Răspunde
    • Aha deci ar trebui sa vorbim despre canale de distributie si nu Comert traditional si comert modern….care ar trebui sa insumeze toata piata…Carrefour nu este comert modern????
      Apoi ….poate in FMCG unde sunt foarte multi jucatori piata traditionala sa fie 45%….in DYI…..nu cred cu aprox 120 de magazine la nivel national de comert modern care se afla in orase mari si sa nu uitam ca aprox 50% din Romania o regasim in mediul rural inca….

      Dar ati verificat informatia precum ca comertul traditional este 45% in DIY? sau doar ati citat si atat? pot sa declar si eu orice?

      Spuneti-mi un organism/companie/institutie care masoara piata de diy ???? INS face ceva dar este macro si ofera split-uri de piata…

      Răspunde
  3. Iata ca am dat peste acesta pagina web despre Comerţ tradiţional versus comerţ modern, în piaţa de bricolaj din România,
    cautand despre maramu. Acum iti spun ca faci treaba super.

    Te invit sa vezi si pagina web http://cazare-maramures.net o pagina despre maramures.
    Mult succes

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.