Barrier: Primul studiu privind comportamentele de consum pe piata tamplariei PVC

Barrier, liderul de piață în producția de tâmplărie termoizolantă din PVC, a realizat un studiu în cadrul caruia s-au analizat atitudinile si comportamentele de consum ale romanilor in achizitia de tamplarie PVC.  Studiul, desfasurat de agentia de cercetare D&D Research, a inclus peste 750 de respondenti si a fost realizat in perioada martie-aprilie 2014.

l11

Rezultatele studiului arată că, mediul extern sau intemperiile joacă un rol extrem de important în alegerea tâmplăriei potrivite. Astfel, în percepția consumatorului, cele mai importante caracteristici ale tâmplăriei sunt reprezentate de „scutul de protecție” format din patru elemente indispensabile pentru o tâmplărie PVC de calitate: protecția termică (>27%), protecția fonică (>16%), protecția de apă / vânt (>11%) și protecția solară (>11%).

Deciziile de cumpărare sunt, de asemenea, influențate și de anumite criterii comerciale, precum: un preț bun de achiziție (>25%), recomandarea din partea familiei/ prietenilor/ colegilor (> 12%) sau recomandarea specialiștilor (>12%). Nu în ultimul rand, mai mult de 78% dintre respondenți au recunoscut faptul că o tâmplărie de calitate este mai scumpă decât în mod uzual.

Spre deosebire de alte materiale de construcție sau finisaje, tâmplăria este mult mai familiară  și mai accesibilă consumatorului, inducând un nivel ridicat de implicare în etapele lucrării (>30%). Drept urmare, informațiile despre tâmplărie sunt receptate individual, deciziile privind marca de tâmplărie folosită fiind luate în etapa de planificare (>60%), prin intermediul internetului (35%), dar și cu ajutorul persoanelor apropiate consumatorului (prieteni, familie, colegi – 38.2%).

Toate elementele menționate mai sus au un rol decisiv în procesul de selecție a tâmplăriei PVC de calitate, însă nu trebuie neglijat un alt aspect deosebit de important: durabilitatea. Rezistența crescută la utilizarea îndelungată, termenul de garanție mare, cât și tehnologiile moderne folosite la fabricarea tâmplăriei sunt condiții care înglobează și reduc în mod real costurile de utilizare pe termen lung. Practic, dacă aceste însușiri indispensabile sunt acoperite, nu va trebui să ne facem griji peste 10 ani asupra costurilor post-garanție pentru întreținerea tâmplăriei.”, afirma Adrian Garmacea, director general al companiei producatoare Barrier.

În prezent există un nivel ridicat de confuzie la nivelul tipurilor de tâmplărie, consumatorii neoperând cu diferențieri clare între mărcile de profile, cele de geamuri sau cele de montatori. Cercetarea a presupus investigarea cantitativă de ansamblu a mărcilor active în această categorie de produse pe următoarele dimensiuni cheie: elementele de bază privind informațiile și atitudinile generale despre categorie, elementele de bază privind mărcile active pe piață, cele  privind comportamentele de consum, descriptorii de consumatori – demografici, sociografici.

Studiul a vizat persoane cu vârsta cuprinsă între 25 și 65 de ani din regiunile statistice Nord-Est și Sud-Est, cu excepția județului Constanța, orașe cu peste 50.000 locuitori, marja de eroare fiind de maximum 3,3%.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa de retail de bricolaj (DIY), construcţii şi Home&Garden.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din brico-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 1,203 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Barrier: Primul studiu privind comportamentele de consum pe piata tamplariei PVC
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.