Tendințele anului 2019 în design interior, în previziunile Vivre

Căutările online ale românilor oferă primele indicii despre tendințele anului următor în design interior. Cele mai populare alegeri ale utilizatorilor Vivre.ro, cea mai mare platformă online de mobilă, decorațiuni și accesorii, au previzionat patru trenduri ale anului 2019. 

1.      Canapelele în culori tari sunt viitoarele piese statement

Cu câțiva ani în urmă, principalul criteriu în alegerea canapelei părea să fie funcționalitatea. În culori închise și din materiale ușor lavabile, canapelele pe care românii le cumpărau online erau prea puțin îndrăznețe prin design.

„Anul trecut, în linie cu trendurile în amenajare interioară, am putut observa trecerea spre tonuri de gri, pentru ca anul acesta să crească cererea pentru canapele în culori puternice, precum galben, verde sau tonuri de turquoise. Am putut observa acest lucru la un volum de peste 11.000 de canapele vândute de la începutul anului.

Odată cu îndrăzneala în alegerea culorii a venit și curajul în ceea ce privește designul – pe lângă clasicele canapele unghiulare, în 2018 românii au cumpărat tot mai multe canapele cu colțuri rotunjite sau formă ovală, fotolii fluide sau cuiburi, tendință care va continua în 2019”, evaluează piața Monica Cadogan, CEO Vivre.

2.      Finisaje aurii vor fi detaliul anului 2019

În ceea ce privește finisajele metalice, în topul preferințelor românilor s-au regăsit multă vreme inoxul, nichelul laminat sau fierul forjat. Conform Vivre, anul acesta s-au vândul tot mai multe articole cu inserții metalice aurii – de la obiecte de decor, precum căni, vaze sau oglinzi, până la taburete, marcând sfârșitul amenajărilor cu texturi uniforme și suprafețe mate.

„Decorațiunile și piesele de mobilier cu accente aurii au fost pe un trend ascendent, ceea ce ne-a determinat să le și dedicăm câteva campanii în a doua jumătate a anului”, a adăugat Monica Cadogan.

În 2019, auriul își va găsi locul în tot mai multe combinații, potrivite oricărui spațiu, completând armonios orice material – de la lemnul sau marmura care alcătuiesc blatul unei măsuțe de cafea, până la tapiseria unui fotoliu sau a unui taburet. Pentru o amenajare în stil industrial sau contemporan, auriul va putea fi înlocuit cu accente de bronz, ușor de integrat într-un spațiu prin obiecte de decor sau corpuri de iluminat.

3.      Texturile și culorile inspirate din natură revin în tendințe

„Până de curând, lemnul părea greu de integrat într-un decor urban. Considerat prea greu pentru un apartament sau mult prea dificil de întreținut, abia anul acesta a revenit în topul preferințelor românilor, în combinație cu texturi sau materiale ușoare, în nuanțe de alb sau pasteluri. Am căutat să răspundem acestei cereri aflate în creștere prin selecții de produse, dar și propuneri de amenajare care să susțină această schimbare de perspectivă”, a completat Monica Cadogan.

Versatil și disponibil într-o gamă largă de culori și texturi, lemnul susține una dintre tendințele care vor defini anul 2019 – spațiile inspirate din natură. Asortat cu nuante de pământ – beige sau maro –, texturi naturale, plante verzi, fără flori și decorațiuni cât mai subtile, acesta își va putea găsi ușor locul în decorul actual dintr-o locuință sau va oferi contextul unei redecorări.

4.      Consumatorii români merg pe mâna artiștilor

Vivre

Pe măsură ce europenii și, în mod special, românii au devenit tot mai preocupați de designul interior, criteriile care duc la decizia de cumpărare au depășit funcționalul, făcând tot mai mult loc esteticului, tendință care va continua și în 2019. ­­­

Acest trend nu cere schimbarea totală a decorului unei camere, nici o serie de modificări și achiziții în cascadă, ci poate fi făcută în timp, integrând pe rând elementele cele mai potrivite fiecărui spațiu, fie că vorbim despre oglinzi cu ramă texturată, piese de mobilier care integrează spații de depozitare sau corpuri de iluminat s­­­tatement, care pot funcționa și ca elemente de decor.

Vivre

Vivre, principalul retailer online din industria home&deco din România, este un start-up românesc de e-commerce și tehnologie lansat în aprilie 2012, care agregă într-o singură destinație produse de mobilier, decorațiuni, textile și accesorii colectate de la producători din toată lumea. În prezent, Vivre operează vânzări în 9 țări din centrul și estul Europei: România, Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Slovenia, Cehia, Croația, Polonia și Grecia, adăugată în portofoliu în 2018.

Vivre are o ofertă permanentă de peste 60.000 de produse și un istoric de peste 3.000.000 de comenzi livrate.


Puteți citi cele mai proaspete știri din retailul DIY din România și din Europa Centrală și de Est, în BricoRetail.ro, cea mai importantă publicație B2B dedicată sectorului DIY și Home Improvement din România, direct sau abonându-vă la newsletterul zilnic.

You can also read the freshest news from the DIY retail from Romania and Central and Eastern Europe, in english, at BricoRetail.ro, the most important B2B publication dedicated to DIY and Home Improvement from Romania, directly or by subscribing to the daily newsletter.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *