Vânzările globale ale IKEA GROUP, lider mondial în retailul de mobilier și decorațiuni, au crescut cu 4,5% în anul financiar 2018 (FY18), care începe la 1 septembrie si se termină la 31 august, adică s-au ridicat la 38,8 miliarde de euro.
Anul financiar 2018 a mai consemnat și intrarea grupului suedez în piețe noi precum India și Letonia și deschiderea unui număr total de 19 magazine în întreaga lume. Astfel, la finalul exercițiului financiar 2018, IKEA Group opera 422 de magazine în peste 50 de piețe, perioadă în care a înregistrat peste 957 de milioane de vizitatori.
România este una dintre cele 3 piețe în care în anul financiar 2018 s-au introdus servicii de e-commerce, alături de Belgia și Malaezia, ridicând la 35 numărul total de piețe unde clienții IKEA pot cumpăra online produse.
În anul financiar 2018, s-au înregistrat peste 2,5 de miliarde de vizitatori pe site-ul IKEA, iar IKEA Place a fost cea mai descărcată aplicație de realitate augmentată din lume. Aplicația permite clienților să „plaseze”, practic, mobilierul în casa lor.
Planuri IKEA GROUP
„Până în 2025, avem potențialul de a ajunge și de a interacționa cu 3 miliarde de oameni. Vom oferi modalități noi și diferite de a cumpăra gama de produse IKEA – online, în magazinele situate departe de clienți și în centrele orașelor. Vom introduce formate mai mici de magazine și vom oferi o gamă largă de servicii flexibile și accesibile „, spune Torbjörn Lööf, CEO al Inter IKEA Group.
În curând, clienții vor putea cumpăra produsele IKEA în Chile, Columbia și Peru. IKEA va veni și în piețe precum Mexic, Estonia, Ucraina, Puerto Rico, Oman, Luxemburg, Macao și Filipine. În anul financiar următor (FY19) sunt planificate să se deschidă 15 magazine, aici incluzându-se si deschiderea IKEA Bahrain, o piață nouă care abia s-a deschis în luna septembrie 2018.
În FY18, IKEA România a atins vânzări de 609.348.334 Lei (fără TVA), în creștere cu 10.6% față de anul de catalog anterior. Numărul total de produse cumpărate a fost mai mare de 18.6 milioane, peste 3,2 milioane de oameni au vizitat magazinul și au fost aproape 18 milioane de vizite pe site-ul www.IKEA.ro.
„Suntem foarte bucuroși să vedem că IKEA România continuă să fie una dintre piețele cu cea mai rapidă creștere din Europa și asta datorită echipei noastre dedicate din România, care a ajuns acum la aproape 1100 de angajați.
Pe măsură ce ne apropiem de deschiderea magazinului IKEA Pallady, am continuat să investim în accesibilitatea gamei noastre pentru cât mai mulți oameni din România prin deschiderea recentă a primelor două puncte de colectare din Timișoara și Brașov, iar noi puncte sunt în curs de dezvoltare în alte trei orașe,” a declarat Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager IKEA SEE.
IKEA a continuat să investească în oameni și a creat noi locuri de muncă în România. În anul financiar 2018, magazinul IKEA din București a avut 1092 de angajați în total, o creștere de 57.1% față de anul financiar anterior. Vârsta medie a fost de 34 de ani, iar 87% din totalul angajaților spun că sunt mândri că lucrează pentru IKEA.
IKEA GROUP
IKEA Group este lider mondial în retailul de mobilier și decorațiuni. Magazinele IKEA oferă aproximativ 10.000 de produse de mobilier și soluții accesibile pentru acasă. IKEA Group deține și operează 355 de magazine în 29 de țări (la 31 August 2017).
Magazinul din Românbnia, situat în Zona Comercială Băneasa, a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010, a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea IKEA România a devenit parte din IKEA Group. În anul financiar 2017 (1 septembrie 2016 – 31 august 2017), magazinul din România a fost vizitat de 3,3 milioane de oameni și 7,5 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul www.IKEA.ro.
Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Puteți citi cele mai proaspete știri din retailul DIY din România și din Europa Centrală și de Est, în BricoRetail.ro, cea mai importantă publicație B2B dedicată sectorului DIY și Home Improvement din România, direct sau abonându-vă la newsletterul zilnic.
You can also read the freshest news from the DIY retail from Romania and Central and Eastern Europe, in english, at BricoRetail.ro, the most important B2B publication dedicated to DIY and Home Improvement from Romania, directly or by subscribing to the daily newsletter.