Leroy Merlin, jucătorul numărul doi din piaţa de DIY din România, va deschide un magazin în Bucureşti şi unul în Craiova

LEROY MERLIN, unul dintre cei mai importanți retaileri DIY la nivel mondial, parte din grupul francez Adeo și jucătorul cu numărul doi din piaţa DIY din România, a anunţat azi într-o conferinţă de presă strategia de dezvoltare pentru următorii ani. Un nou magazin al retailerului în Bucureşti, în zona Theodor Pallady.

„Piaţa DIY din România este din ce în ce mai calitativă”

Leroy MerlinÎn acest moment, la Leroy Merlin, 60 – 70% dintre produse sunt de la furnizori locali, adică de la producători şi importatori, companii româneşti, restul fiind importate.

„Pentru mine, piaţa DIY din România este din ce în ce mai calitativă, iar aşteptările consumatorilor este din ce în ce mai focusată pe calitate. E important, desigur şi pretul de achiziţie dar calitatea a devenit din ce în ce mai importantă în decizia de cumpărare.

Nu cred în modelul de tip discount. Nu se potriveşte cu piaţa din România. Cred în produsele de calitate, în produsele durabile. Am venit în această piaţă unde vrem să rămânem pentru mult timp. Aceasta este filozofia noastră.

Piaţa se schimbă, clienţii se schimbă şi îşi schimbă opţiunile. Dacă nu-ţi schimbi, dacă nu îti adaptezi oferta de produse, eşti mort. De-asta avem uriaşa ambiţie legată de oferta noastră de a introduce în planul nostru strategic pe următorii 5 ani un proces prin care vom reînnoi 20% din totalul ofertei noastre de produse,” a declarat Frédéric Lamy, directorul general LEROY MERLIN România, prezent azi la conferinţa de presă.

Leroy Merlin a creat o centrală de achiziţii pentru Europa Centrală şi de Est. Producătorii români vor fi furnizori Leroy Merlin pe pieţele unde retailerul este prezent

Leroy Merlin a creat de curând o nouă structură internaţională de achiziţii, un centru de sourcing regional dedicat regiunii centrale şi de est a Europei, cu sediul în Polonia, ce are menirea să optimizeze cererea şi oferta de produse, iar o parte dintre producătorii DIY din România sunt incluşi în acest program. Cu alte cuvinte, o parte dintre producătorii români vor fi furnizori Leroy Merlin pe pieţele unde retailerul este prezent.

Leroy Merlin râmâne şi în 2017 cel de-al doilea jucător al pieţei de DIY din România

„Anul acesta avem o creştere tot de 2 digiţi dar mai puternică decât în 2016,” a declarat Lamy fără, însă, să precizeze cifre exacte. „Creşterea s-a datorat unui context bun: o piaţă de construcţii în creştere, scăderea TVA-ului şi creşterea salariilor, măsuri ce au dus la creşterea consumului,” a precizat Lamy.

Leroy Merlin – 10 milioane de cumpărături în 2017

„În 2017 am avut până acum 10 milioane de cumpărători (NR. Nu cumpărători unici, ci achiziţii, cumpărături). În medie, clienţii Leroy Merlin vin de 3 ori pe lună în magazinele noastre, ceea ce este impresionant şi încurajator în acelaşi timp,” a declarat Lamy.

Leroy Merlin a achiziţionat un teren în zona Theodor Pallady din Bucureşti unde va deschide un magazin în 2019

Retailerul a anunţat azi, în premieră, semnarea unui contract de achizitie a unui teren de aproximativ 40.000 mp in zona Pallady, Bucureşti. Noul magazin Leroy Merlin va fi situat în zona Theodor Pallady, sector 3, în Bucureşti si este planificat pentru deschidere în anul 2019.

“După integrarea magazinelor bauMax în cultura şi filosofia de afaceri a Leroy Merlin, am spus că planurile de extindere în România nu se vor opri aici. De atunci, am deschis deja un nou magazin la Oradea, pregătim deschiderea unui nou magazin în Craiova şi iată că acum anunţăm planuri concrete pentru un nou magazin în Bucureşti, cel de-al treilea din capitală.

Vom reuşi astfel să acoperim şi partea de est a Bucureştiului, care este foarte dinamică în ultimii 3 ani şi suntem bucuroşi că în curând şi locuitorii de aici vor putea avea acces la produsele şi serviciile noastre, care ne diferenţiază pe piaţă.“ a declarat Lamy.

Leroy Merlin va transforma fostul magazin bauMax din Craiova

Deşi iniţial magazinul bauMax din Craiova nu a intrat în calculele retailerului pentru a fi transformat intr-o unitate Leroy Merlin, din raţiuni de business şi pentru „a proteja” învestiţia în magazinul nou construit din acelaşi oraş – cel din Electroputere Mall – retailerul a revenit asupra deciziei sale, iar în 2018, fostul magazin bauMax va fi transformat într-o unitate Leroy Merlin.

„Acum suntem foarte mulţumiti de performanţa magazinului din Craiova ceea ce ne-a determinat să deschidem al doilea magazin din oraş. Acest magazin îl vom deschide în prima jumătate a anului viitor,” a declarat Lamy.

Ce planuri mai are Leroy Merlin? Face un pas către e-commerce

„Avem în vedere şi alte deschideri viitoare, în Bucureşti dar şi în oraşe unde nu suntem prezenţi – poate chiar în formate cu dimensiuni mai reduse în unele oraşe mai mici – fără, însă, să ne grăbim. Nu ne place viteza. Dorim să consolidăm ce am construit şi să facem paşi mici dar siguri. Compania este profitabilă acum deci avem posibilitatea de a investi,” a declarat Lamy.

Leroy Merlin vizează pentru deschideri viitoare Nordul României (Baia Mare, Satu Mare) dar şi estul ţării (Galaţi, Brăila, Focşani). Lamy a declarat, de asemenea că între 2020 si 2025, reţeaua Leroy Merlin din România va număra cca 35 – 36 de magazine, dintre care cel puţin 6 magazine în Bucureşti.

Listare de produse pe site-ul companiei

„Vom începe să „dezvăluim” o parte dintre produsele noatre pe site-ul companiei, astfel că până la finalul acestui an o mare parte din oferta noastră va fi disponibilă pe site. Nu este încă un magazin online, ci un fel de listare de produse disponibilă clienţilor noştri pentru a fi consultată. Iar pe parcursul anului următor, întreaga gamă de produse va fi disponibilă pe site,” a declarat Lamy.

Leroy Merlin

În prezent, în România, funcţionează 16 magazine LEROY MERLIN: câte două magazine în Bucureşti şi Cluj-Napoca şi câte un magazin în Bragadiru, Ilfov, Craiova, Ploieşti, Braşov, Constanţa, Sibiu, Suceava, Târgu Mureş, Bacău, Iaşi, Timişoara şi Oradea.

În fiecare dimineaţă, puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *