Pandemia a accelerat comerțul online și a schimbat în favoarea acestuia comportamentul consumatorilor și nu doar. Din ce în ce mai mulți retaileri și producători din industria Home & Garden își vând produsele și prin intermediul magazinelor online. Impulsionați de situația pe care încă o traversăm, aceștia și-au concentrat mai mult atenția și bugetele pe comerțul online, diversificând tool-uri de comunicare și accelerare a vânzărilor. Astfel, printre altele, au integrat cu succes și marketing-ul afiliat în strategiile de marketing și vânzări, un sistem de colaborare dintre magazine online și specialiști în marketing digital, care fac vânzări pentru acestea.
O analiză realizată de compania de tehnologie 2Performant, care deține platforma de marketing afiliat cu același nume, arată cum au crescut vânzările magazinelor online din industria Home & Garden, obținute în perioada Black Friday 2021 prin folosirea acestei metode de potențare a vânzărilor.
Beneficiile marketingului afiliat
În afiliere se plătește performanța. Cu alte cuvinte, brandul/ compania plătește numai atunci când a fost generată o vânzare, având astfel certitudinea că sumele cheltuite sunt direct proporționale cu vânzările, într-un sistem de publicitate plătită la vânzare.
Totul este cuantificabil și transparent. Succesul acestei industrii este asigurat de cifrele care arată că fiecare leu sau euro investit aduce vânzări. Astfel, randamentul oferit de promovarea prin afiliere pe platforma „cost per sale” 2Performant.com este foarte bun pentru magazinele online.
Marketing-ul afiliat este cel mai eficient mod de a cumpăra reclamă – pentru companii, în special pentru magazinele online, un sistem format din:
- Magazine online care fac afiliere = advertiseri
- Cei care promovează magazine online / trimit trafic = afiliați
- Tehnologie – platforma 2Performant.com – măsoară vânzările și traficul trimis către magazine, apoi calculează comisioanele pentru fiecare în parte. Rețeaua de afiliere 2Performant pune, astfel, la dispoziție tehnologia și cadrul legal și de comunicare pentru ca brandurile și afiliațîi (specialiști în digital) să dezvolte relații bune de colaborare
Beneficiul esențial al rețelei pentru toți utilizatorii este descoperirea de parteneri noi: accesul la branduri mari, pentru afiliați, acces la sute/ mii de specialiști în digital care pot face vânzări pentru un magazin online, inclusiv acces la istoricul performanței lor în 2Performant.com. Iar beneficiul magazinelor este că afiliațîi îi ajută să vândă mai mult, riscând timpul și bugetele proprii.
Analiză vânzări prin marketing afiliat Black Friday 2021, via 2Performant, categoria Home & Garden
Pentru a vedea concret impactul și potențialul pe care marketingul afiliat îl are pentru un retailer, am analizat, alături de 2Performant – liderul pieței de marketing afiliat din România, vânzările magazinelor online home & garden prezente în platformă, pe perioada promoțiilor extinse de Black Friday din acest an, mai exact pentru perioada 01 – 14 noiembrie 2021 versus perioada 02 – 15 noiembrie 2020 (săptamânile pre Black Friday și săptămânile Black Friday).
Conform datelor companiei de tehnologie 2Performant, în perioada 1 – 14 noiembrie 2021, 67 de magazine online care activează în categoria home & garden și care au lansat campanii de reduceri, au realizat prin intermediul platformei 2Performant.com 7.823 de vânzări, în valoare de 1.292.418 euro + TVA, cu 80.5% mai mari față de anul trecut.
Indicele de vânzări ajunge la 17,3 euro, cu alte cuvinte pentru fiecare euro investit în marketing afiliat un magazin online a câștigat în medie 17,3 euro. Rata de conversie (Conversion Rate) pe categoria home & garden a fost de 1,24%, în platformă, în 2021 (01.01 – 18.11), în creștere cu 0,4 pp față de anul trecut, ceea ce se poate traduce printr-o mai bună optimizare a traficului generat de afiliați, astfel numărul de useri care au generat conversii nu doar trafic, a crescut.
Overview general – rezultatele Black Friday din categoria Home & Garden
- 67 de magazine online din categoria home & garden prezente în platforma 2Performant, printre care Vivre, Som Product, Bonami, TopShop, Chilipirul Zilei, Mobilă Laguna etc
- Număr de vânzări generate în categorie: 7,823, cu +37.6% mai mare față de anul trecut
- Valoarea vânzărilor din vategorie: 1,292,418 euro + TVA , cu +80.5% mai mare față de anul trecut
- Pondere: +6.8% din totalul vânzărilor
Specific pentru ziua de vineri 12.11.21 vs 13.11.20
- Creștere cu 9.7% a numărului de vânzări și o valoare a acestora cu 34.2% mai mare comparativ cu ziua de ziua Black Friday 2020.
- Valoarea medie a coșului de cumpărături se remarcă cu o creștere de 22.2% față de ziua Black Friday 2020
Analiză 2Performant categoria Home & Garden
Analiza este efectuată de către compania 2Performant pentru perioada 01 – 14 noiembrie 2021 versus perioada 02 – 15 noiembrie 2020 (săptamânile pre Black Friday și săptămânile Black Friday.
- 271 afiliați au generat trafic (clicks) pentru advertiserii din categoria home & harden în perioada 1 – 14 noiembrie, care au avut cel puțîn o comandă generată
- Afiliații au generat pentru advertiserii din această categorie 630,943 de click-uri (trafic). Se remarcă, astfel, o creștere de 28,6% față de anul trecut
- 72.5% dintre comenzi au fost trimise de pe mobile și 26.9% de pe desktop.
În ceea ce privește comportamentul cumpărătorilor în categoria home & garden, orele cu cel mai mare trafic au fost după 12AM. Vârful a fost atins la ora 12AM, când s-a a atins un total de 18,070 clicks, urmată de 1AM cu 8,593 clicks și 2AM cu 4,777 clicks, ceea ce înseamnă că perioada cu cel mai mare trafic a fost la orele nopții.
- În aceeași perioadă de referință, cea mai mare valoare a coșului mediu a fost obținută de categoria Home & Garden – 165.21 euro, în creștere cu +31.2%
- Indicele de vânzări este de +17.3%, ceea ce inseamană că 1 euro investit de un advertiser din categorie, a adus, în medie, 17.3 euro
Metode de promovare prin afiliere:
- Performance marketing campaigns specialists (Pay-Per-Click – Google Ads/Facebook Ads)
- Publishers (ex: Internet Corp)
- Bloggers
- Feeds Aggregators/Agregatoare
- Cashbacks (ex: ING Bazar, DealWise, Beez.ro, Revolut, BonusWay etc.)
- Coupons Websites/Site-uri de cupoane (ex: picodi.ro, couponeria.ro etc.)
- Price Comparison Websites/Comparatoare de prețuri (ex: price.ro)
- Content Websites/ website-uri de conținut
- Affiliates that are admins for groups/pages on Facebook/Afiliați care sunt administratori pe grupuri de Facebook/pagini de Facebook
Top 5 cele mai performante proiecte de afiliere în perioada menționată au fost:
- Aggregators – 195.3K clicks
- CSS – 154.5K clicks
- PPC (Google Ads) – 126.4K clicks
- Content – 68.3K clicks
- PPC (Facebook Ads) – 20.9K clicks
În mod particular s-a remarcat o creștere a CSS-ul, față de aceeași perioadă a anului trecut, de +505.9% pe trafic (clicks) și +595.8% pe numărul de vânzări, urmat de agregatoare, care, deși au generat cel mai mare trafic, au crescut cu +33.2% clicks față de anul trecut și cu +28.5% pe numărul de vânzări.
2Performant
2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează și monetizează 2Performant.com – platformă integrată de marketing afiliat, cel mai eficient instrument de promovare și vânzare disponibil astăzi. Prin această platformă business-urile, în special magazinele online, pot colabora cu parteneri afiliați, zeci sau sute de specialiști în digital, care generează vânzări pentru aceste branduri și primesc comisioane, într-un model bazat pe transparență și performanță.
Listată pe piața AeRO a BVB și inclusă în indicele BET AeRO (simbol bursier 2P), 2Performant operează cea mai mare platformă de marketing afiliat din România și este direct conectată la industria comerțului online, colaborând cu peste 800 de magazine din 30 de industrii