La finalul celei de-a cincea ediții a evenimentului Global DIY Summit, desfăşurat la Berlin în perioada 7 – 9 iunie 2017, participanţii au votat, în cea mai mare proporție, cu calificativele „foarte bine” şi „excelent”, acesta fiind declarat cel mai mare dar şi cel mai bun eveniment organizat până acum.
Global DIY Summit 2017 a fost găzduit în comun de cele două organizații profesionale europene de profil, EDRA (European DIY-Retail Association) și fediyma (Federația europeană a producătorilor de DIY) și prima formă de reprezentare globală a comerțul DIY, ghin (Global Home Improvement Network ). Evenimentul a avut loc în cadrul Maritim Hotel din Berlin.
Peste 1.000 de participanţi din 55 de ţări
În cadrul ediţiei recent încheiate a evenimentului Global DIY Summit, s-a stabilit un nou record de asistenţă de peste 1.000 de participanţi din 55 de țări, dintre care peste 320 de comercianți din retailul DIY de top din întreaga lume.
Datorită publicului multicultural care a participat la evenimentul Global DIY Summit din acest an, instrumentul de votare a dat rezultate foarte interesante. Publicul a fost format preponderent din bărbați, cu 77% din numărul total de delegați. În acest an, peste 30% din întreaga audiență a fost formată din comercianți din retail, o creștere uriașă în comparație cu congresul de la Stockholm, organizat anul trecut. Furnizorii sunt în continuare cea mai mare pondere în rândul participanților, aproximativ 57% dintre delegați fiind producători.
Pe de altă parte, companiile care nu activează neapărat în industrie sau, cel puțin, nu sunt 100% legate de acestea (de exemplu: firme de consultanță, organizații comerciale, universități, printre altele) au reprezentat în acest an o participare remarcabilă, de 10% .
În ceea ce privește așteptările legate de afacerile lor, comparativ cu anul trecut, 21% dintre participanţi gândesc foarte optimist, estimând că anul acesta va fi mai bun cu cel puțin 10% față de anul trecut. Aproximativ 39% din audiență a fost mai precaută, având în vedere că prognozează o creștere între 0% și 4%. Aproximativ 22% dintre furnizori cred că vor crește cu mai mult de 10% față de anul trecut, în timp ce 20% dintre comercianții din retail prognozează aceeași creștere.
Industria încă pare a fi sceptică în ceea ce privește trecerea de la retailul offline la cel online, 22% din totalul participanţilor considerând că vânzările online se vor situa la o cotă de piaţă de sub 10%, în următorii cinci ani. Aproape 30% din audiență a prezis un procent al vânzărilor online cuprins între 10% și 15%. Chiar mai interesant este faptul că 18% dintre participanţi Global DIY Summit din acest an prognozează o creștere de peste 25% a vânzărilor online.
Pentru organizatori, a fost extrem de încurajator faptul că participanţii care au folosit instrumentul de vot au ales acest eveniment ca fiind cel mai bun organizat vreodată. Următorul eveniment Global DIY Summit va avea loc la Barcelona în perioada 12 – 14 iunie 2018. Peste 67% dintre participanţi au confirmat deja participarea lor la evenimentul Global DIY Summit de anul viitor.
Conţinut si prezentări
Motto-ul din acest an a Global DIY Summit a fost “A New Era – A Glimpse into the Future of Home Improvement”. Speakerii evenimentului au avut prezentări remarcabile cu privire la platformele digitale ca noi modele de afaceri la nivel mondial, despre previziunile politice și economice după Președinția Trump și după Brexit și de asemenea, despre cum ar trebui să înceapă propria transformare digitală, viitorul promițător pentru sectorul DIY și o imagine de ansamblu a magazinelor de DIY în jurul lumii. Percepția generală a economiei globale a fost pozitivă, iar majoritatea vorbitorilor prognozează mai multă inovație și creștere în următorii ani.
În prima zi, dr. Michael Grampp (Deloitte) a prezentat o imagine economică și politică la nivel global și a subliniat riscurile și avantajele în epoca președinției Trump și a Brexit-ului. Aşteptările ridicate pentru spech-ul noului președinte al EDRA, Sergio Giroldi (CEO OBI), au fost încununate de impresionantul său motto „The New Modern: Lăsând trecutul să trăiască viitorul”.
Prezentările susținute de Biren van Herck (Pro-Alliance), Richard van Hooijdonk și DIY Startup Arena au fost cele mai importante momente ale primei zile, împreună cu prezentarea excelentă despre Transformarea digitală susținută de Peter Rosseel, director de cercetare în domeniul consultanței în cercetare și profesor la Universitatea din Leuven.
În cea de-a doua zi, au avut loc prezentări foarte interesante privind noile tendințe globale ale consumatorilor, inclusiv Kai Herzberger (director EMEA pentru e-commerce Facebook) și Alexander Zerdick (Director Retail Google).
Potrivit audienței evenimentului, cei mai buni doi vorbitori ai întregului Summit au fost Ken Hughes și Steven van Belleghem. Ambii au încântat publicul cu prezentările lor despre digitalizare și noile strategii de marketing pentru a ajunge la noi audiențe. Din spech-ul lui Steven am reţinut următoarea frază: „Omenirea s-a digitalizat, iar urmatoarea preocupare este să umanizăm digitalul.”
Nu în ultimul rând, a doua zi a oferit și o prezentare foarte bună despre modul în care sectorul DIY devine o industrie foarte promițătoare, susținută de către Sebastian Gundel (OBI), Christian May (Kärcher) și David Domoney. Ca în fiecare an, faptele și cifrele de pe piețele noi, din întreaga lume, aflate în plină creştere, au fost prezentate de companii internaționale precum Mitre 10 (Noua Zeelandă), DCM Holdings (Japonia) și Jumia (Nigeria).
Discursul de rămas bun din acest an a fost susținut de Jim Inglis, deţinătorul Global DIY-Lifetime Award din 2015, de la Londra. Potrivit publicului, discursul său a fost unul dintre cele mai importante momente ale evenimentului.
În încheiere, ambii președinți ai Global DIY Summit au convenit că acest eveniment a fost unul foarte interesant, informativ și de succes, având un feedback foarte pozitiv din partea participanților.
DIY STARTUP ARENA
Anul acesta a fost lansat cu succes „DIY Startup Arena”, o sesiune axată pe cele mai inovatoare inițiative specializate pe DIY. Aproximativ 92% din audiență a evaluat această sesiune ca fiind „excelentă” sau „foarte bună”.
Șase companii au primit câte șase minute pentru a prezenta motivele pentru care produsele lor ar ajuta companiile să inoveze în industria DIY: Sprayprinter, GoInstore, Magicplan, Augmented, Dor și Alfa Dispencer. Câștigătorul primului Arena DIY Startup a fost o companie din Estonia, Sprayprinter, cu 62% din totalul voturilor.
DINNER GALA & GLOBAL DIY-LIFETIME AWARD
Prima zi a Global DIY Summit a culminat cu momentul de eleganță absolută din cadrul evenimentului: Premiul Gala Dinner & Global DIYLifetime, care a avut loc la Velodrom, în partea de est a Berlinului.
Cel de-al 5-lea premiu Global DIY-Lifetime din acest an a fost acordat lui Gregory M. Bridgeford, fostul Executive Vice President of Business Development and Chief Customer Officer at Lowe’s. În discursul său, Greg a prezentat participanţilor importanța rețelei în industrie și cât de mult a învățat Lowe „cele mai bune practici” de la alte companii de Home Improvement din întreaga lume.
Global DIY Summit şi BricoRetail.ro
Revista BricoRetail.ro a fost, pentru al 3-lea an consecutiv, partener media pentru România al evenimentului Global DIY Summit.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa de retail de bricolaj (DIY), home & deco, home & garden, materiale de construcţii, mobilier, scule şi unelte
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.