O analiză BricoRetail.ro, realizată pentru perioada iulie 2016 – august 2017, ne arată care sunt cele mai populare branduri de retail DIY din România din punct de vedere al căutărilor pe Google, un criteriu care spune multe despre notorietatea unui brand.
Astfel, conform Google Trends, cele mai populare branduri de bricoretail din România, din punctul de vedere al căutărilor pe Google, în ultimele 12 luni, au fost: Dedeman (78 de puncte), Praktiker (13 puncte), Leroy Merlin (9 puncte), Brico Depot (5 puncte), Hornbach (4 puncte) și Arabesque (2 puncte).
Cifrele din grafic reprezintă interesul (popularitatea) pentru aceste branduri de bricoretail în căutările pe Google şi exprimă o valoare medie de puncte acumulate pe parcursul ultimelor 12 luni, căutări realizate pe teritoriul României. O valoare de 100 de puncte reprezintă vârful popularităţii unui termen căutat, în cazul nostru al unui brand de retail. O valoare de 50 de puncte înseamnă că termenul căutat/ brandul de retail este pe jumătate la fel de popular.
De asemenea, trecând cursorul de-al lungul graficului, în partea dreaptă a acestuia, se poate observa evoluţia popularităţii fiecărui brand de retail în ultimele 12 luni şi momentele când acesta a avut un vârf de popularitate de-a lungul anului. După cum se poate observa, doar Dedeman a atins nivelul maxim de 100 de puncte, în perioada 13 – 19 noiembrie 2016 și 6 – 9 august 2017, iar Praktiker a atins un maxim de 17 puncte în perioada 25 iunie – 01 iulie 2017.
Astfel, Dedeman are o medie de 78 de puncte, cu mult mai mult decât următoarea clasată, Praktiker care are 13 puncte. Următoarele branduri de retail, în ordinea punctelor acumulate, în aceeaşi perioadă, sunt: Leroy Merlin (9 puncte), Brico Depot (5 puncte), Hornbach (4 puncte) și Arabesque (2 puncte).
Aceeaşi analiză via Google Trends ne arată în ce judeţe din România aceste prime 5 branduri de bricoretail sunt mai populare din punct de vedere al căutărilor pe Google. De asemenea, graficul de jos este unul interactiv:
În graficul de mai sus, se poate observa care brand scorează cel mai mult în fiecare regiune, în intervalul iulie 2016 – august 2017. Valorile sunt pe scală de la 0 la 100 de puncte, unde 100 de puncte reprezintă regiunea cu popularitatea cea mai mare în căutările de pe Google pentru fiecare brand de retail, iar valoarea de 50 de puncte este regiunea în care brandul de bricoretail este pe jumătate la fel de popular.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa de retail de bricolaj (DIY), home & deco, home & garden, materiale de construcţii, scule şi unelte.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
