Proprietarii centrelor comerciale trebuie să accepte o nouă formă de calcul a chiriilor magazinelor pentru a nu provoca un colaps în retailul non-alimentar

Cele două luni în care retailul non-alimentar din centrele comerciale au fost închise au produs comercianţilor pierderi considerabile care riscă să devină irecuperabile, contribuind la criza economică ce se conturează, dacă proprietarii nu acceptă o formulă flexibilă de plată a chiriilor.

retailul non-alimentarSituaţia este complexă, în absenţa unei reglementări în acest domeniu, iar soluţia este ca atât proprietarii cât şi chiriaşii spaţiilor comerciale să împartă pierderea – întrucât aceasta nu poate fi imputată niciuneia dintre părţi, fiind produsă de ordinul autorităţilor de a închide magazinele din retailul non-alimentar.

Într-o astfel de situație este Studio Moderna (compania ce deține brandurile Dormeo, Delimano și Top Shop) și operează o rețea de 42 de magazine dintre care 39 în centrele comerciale închise încă. Celor peste 200 de angajați din magazinele închise li s-a oferit șansa reconversiei profesionale în alte departamente ale companiei precum și implicarea în misiunea umanitară de a livra bunuri alimentare clienților care nu se pot deplasa. Cele două luni de zile în care peste 200 de salariaţi care nu au vândut nimic în cele 39 de magazine închise din ordinul autorităţilor au costat deja Studio Moderna 2,5 milioane de euro, o pierdere compensată parţial de vânzările online.

Am reuşit în timp record să asigurăm continuitatea afacerii prin lucrul de acasă. A fost un efort de echipă în urma căruia 250 de angajaţi lucrează de acasă încă din cea de-a doua jumătate a lunii martie. Singurii angajaţi care au continuat să lucreze la locul de muncă şi nu acasă sunt colegii din depozit, care asigură livrările. Graţie acestui efort de echipă am reuşit ca prin vânzările online să suplinim dispariţia, practic, a retailului clasic”, a explicat Zoltan Pilecki, CEO Studio Moderna.

Soluția vânzărilor online

Studio Moderna a reuşit să compenseze pierderea canalului de retail prin vânzările online şi aceasta va fi şi reţeta pentru perioada următoare în condiţile în care compania estimeză un trafic redus de cumpărători în perioada de după redeschidere şi o mare incertitudine în ceea ce priveşte comportamentul de consum al populaţiei de acum încolo.

Atunci când autorităţile vor anunţa redeschiderea tuturor magazinelor din retailul non-alimentar, Studio Moderna va relua activitatea de retail în măsura în care negocierile cu proprietarii centrelor comerciale vor avea rezultate pozitive.

Ne dorim să rediscutăm contractele de închiriere astfel încât chiria să reprezinte o cotă procentuală din vânzări, cel puţin anul acesta sau până când autorităţile vor anunţa revenirea economiei României în zona de creştere de dinainte de pandemia Covid-19. Noi trebuie să ne recuperam pierderile de vânzări din perioada în care magazinele au fost închise, în condiţiile în care estimăm un trafic redus în perioada de după redeschidere şi o mare incertitudine în ceea ce priveşte comportamentul de consum al populaţiei de acum încolo”, spune Zoltan Pilecki.

Rezultatele negocierilor de până acum sunt amestecate: cei mai generoşi proprietari de centre comerciale au oferit suspendarea totală a chiriilor pe durata situaţiei de urgenţă urmată de o perioadă cu chirie calculată ca procentaj din vânzări, în timp ce alţii au propus o reducere parţială a costurilor aferente închirierii sau amânări la plata chiriilor. Aceste facilităţi au fost propuse în contrapartidă cu prelungirea contractelor.

Studio Moderna

Studio Moderna consideră ca fiind necesară suspendarea plăţii chiriilor pe perioada în care, sub incidenţa Ordonanței Militare nr. 2/21.03.2020, nu şi-a putut desfăşura activitatea comercială în spaţiul închiriat.

Pe 15 mai deschidem locatiile stradale sau cu acces stradal, şi la toate aceste locaţii am agreat cu propietarii suspendarea definitivă a plăţii chiriei pe perioada situaţiei de urgenţă şi le mulţumim pentru înţelegere”, a declarat CEO Studio Moderna.

Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația BricoRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din brico-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 1,188 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Proprietarii centrelor comerciale trebuie să accepte o nouă formă de calcul a chiriilor magazinelor pentru a nu provoca un colaps în retailul non-alimentar
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.