Leroy Merlin Romania, al doilea jucător de pe piața locală de DIY, va începe un amplu proces de digitalizare ce va include și testarea, în primă fază, a unor servicii de click and collect. Magazinul online Leroy Merlin din România, cu servicii de comenzi online cu livrare la domiciliu, va fi disponibil începând cu 2020.
Leroy Merlin confirmă că este în grafic cu construcția magazinului din Theodor Pallady, București, ce urmează să se deschidă anul viitor și că este în proces de alegere a altor 2 locuri unde vor fi construite alte 2 magazine, tot în București. Despre acestea și despre multe alte lucruri, puteți citi în cele ce urmează, într-un interviu exclusiv pentru revista BricoRetail.ro cu Frédéric Lamy, Directorul General al Leroy Merlin Romania.
„Încă de anul trecut am devenit jucătorul numărul 2 din piața de DIY din România, din punct de vedere cotă de piață, vânzări și volume și vă confirm această poziție inclusiv pentru acest an.
De asemenea, vă confirm că Leroy Merlin România este o companie profitabilă încă de anul trecut, iar în acest an, cu siguranță, vom menține și vom crește profitabilitatea,” a declarat Frédéric Lamy.
Aproape 11 millioane de clienți pentru Leroy Merlin România
„Cel mai important lucru pentru companie este atractivitatea brandului. În acest an, am deschis magazinul cu numărul 17 din Romania, la Craiova, al doilea magazin din acest oraș și odată cu aceasta, am numărat aproape 11 milioane de clienți în magazinele noastre.
Avem magazine multe, avem vânzări mai bune pe fiecare magazin, ne-am adaptat sortimentația și am îmbunătățit gradul de satisfacere a clienților. Leroy Merlin a câștigat, în acest an, 3 puncte in indexul de satisfacere a clienților. Până la cifre de vânzări concrete, este vorba de felul în care captezi și satisfaci clientul în fiecare magazin „, a adăugat Lamy.
Digitalizarea companiei
În exclusivitate pentru publicația BricoRetail.ro, Lamy a declarat că Leroy Merlin Romania va începe să testeze servicii de click and collect.
„Înainte de toate, compania este foarte stabilă, inclusiv din punct de vedere angajați, cu atât mai mult cu cât se știu problemele de fluctuație a personalului din retail, ocazie cu care demarăm o nouă fază de dezvoltare în compania noastră: digitalizarea companiei ce se va derula, mai exact, pe parcursul anului viitor.
Mai întâi, până la finalul anului, vom finaliza publicarea tuturor produselor noastre pe website-ul companiei. Peste 30.000 de produse au fost deja publicate pe website, acțiune menită să informeze clienții în legătură cu produsele și prețurile acestora. Este un fel de listă de produse la dispoziția clienților noștri pentru informare. Nu este încă un magazin online, ci o etapă intermediară pentru a pregăti viitorul magazin online.
Acesta este primul pas important. Al doilea pas se va face anul viitor odată cu începerea unor operațiuni de tip click and collect la unele dintre magazinele noastre. Deci, clienții vor putea alege online produsele, le vor rezerva pentru un anumit magazin, angajații Leroy Merlin vor pregăti produsele, iar clienții vor veni în magazin să-și ridice comanda.” a precizat Lamy.
Acesta este, de fapt, cel mai important pas către e-commerce făcut de Leroy Merlin România, proces ce va fi coordonat direct de către noul Marketing and E-commerce Director, Andreea Mihai.
„Este un moment foarte favorabil pentru Andreea să vină în compania noastră, iar ea l-a simțit foarte bine. În acest moment, suntem o companie mare dar în plin proces de dezvoltare pentru a deveni o companie și mai mare. Ea a simțit acest potențial enorm de dezvoltare și ni s-a alăturat, lucru pentru care sunt foarte fericit,” a mărturisit Lamy.
Destinația finală: comenzi online cu livrare la domiciliu
„Următorul pas, după testarea serviciilor click and collect, va fi trecerea la magazinul online cu comenzi livrate la domiciliu/ șantier/ companie etc, ce va fi disponibil începând cu 2020. Aceasta este destinația noastră finală în ceea ce privește e-commerce-ul. Trebuia să ne mișcăm în această direcție deoarece – un fapt foarte interesant – 70% dintre clienții noștri se informează mai întâi online și apoi vin în magazinele noastre.” a declarat Lamy.
Magazine noi
În Craiova, unde începând cu luna iunie 2018 retailerul operează 2 magazine, Leroy Merlin a devenit liderul pieței locale de DIY.
„Este încă mult loc pentru creșterea numărului de magazine din orașele mari, precum București, unde avem în plan să deschidem alte 2 magazine, pe lângă cel anunțat deja că se va deschide anul viitor, magazinul din Theodor Pallady. Construcția noului magazin Pallady este în grafic.
De asemenea, tot în București, mai vizăm 4 – 5 proiecte cu mare potențial, adică tot atâtea posibilități dintre care să alegem localizarea altor 2 noi magazine.” a declarat Lamy.
3 motive care stau la baza creșterii Leroy Merlin Romania
< 1 > Conditiile de piață sunt excepționale, sunt pozitive, contextul este unul foarte bun: piața de construcții crește, inclusiv renovările de case, iar consumul este și el la un nivel ridicat și se va menține în continuare la un nivel ridicat.
< 2 > Leroy Merlin s-a adaptat la specificul pieței locale de DIY dar în același timp este o companie inovatoare și diferită. „Avem prețuri foarte bune, am ales foarte bine sortimentația și stăm foarte bine și la relația cu clienții. Magazinele noastre sunt foarte prietenoase,” a spus Lamy
< 3 > „Atitudinea, modul nostru de a fi, inclusiv relațiile bune pe care le avem cu furnizorii noștri. Peste câteva zile ne vom întâlni cu toți furnizorii noștri în cadrul unui eveniment anual, unde le vom arăta viziunea parteneriatului nostru cu ei: construcție, nu negocieri!” a spus Lamy.
Perspectiva pieței românești de DIY
În 2018, retailul DIY modern din România va ajunge la vânzări de 3 miliarde de euro, potrivit estimărilor lui Lamy.
„În următorii 2 ani, piața locală de DIY va continua să crească anual cu 4 – 5%, o perioadă încă de consolidare pentru fiecare jucător important, iar în următorii 5 – 10 ani, piața locală de DIY își poate dubla dimensiunile datorită creșterii puterii de cumpărare a românilor, a creșterii economice, în general și datorită creșterii apetitului pentru construcții noi și renovări.
Retailul DIY modern are o cotă de piață în acest moment de 65% din total comerț DIY, versus 35%, procent care este reprezentat de comercianții tradiționali (magazinele și depozitele de materiale de construcții independente), a concluzionat Lamy.
Leroy Merlin
LEROY MERLIN este unul dintre cei mai mari retaileri DIY specializați pe bricolaj, construcții, decorațiuni și grădinărit, cu o istorie de peste 90 de ani la nivel mondial si primul din Europa. Companie inovatoare din cadrul ADEO, LEROY MERLIN deține aproape 500 de magazine în 13 țări din Europa, Asia, Africa și America de Sud.
În România funcționează, în acest moment, 17 magazine LEROY MERLIN, cu peste 2.000 de angajați în București, Cluj-Napoca, Craiova, Ploiești, Brașov, Constanța, Sibiu, Suceava, Târgu Mureș, Bacău, Iași, Timișoara și Oradea.
Puteți citi cele mai proaspete știri din retailul DIY din România și din Europa Centrală și de Est, în BricoRetail.ro, cea mai importantă publicație B2B dedicată sectorului DIY și Home Improvement din România, direct sau abonându-vă la newsletterul zilnic.
You can also read the freshest news from the DIY retail from Romania and Central and Eastern Europe, in english, at BricoRetail.ro, the most important B2B publication dedicated to DIY and Home Improvement from Romania, directly or by subscribing to the daily newsletter.
Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.