Întreaga piaţă de DIY din Polonia a crescut cu 5,3% în 2016, ajungând la suma de 51,9 miliarde de euro, potrivit informațiilor prezentate în noul raport PMR, care include analiza de piață și prognoze pentru perioada 2017-2022.
Piața de retail DIY din Polonia (atât vânzările către persoane fizice, precum și companiile de construcții care activează pe acest segment) a reprezentat 57% din numărul total al industriei DIY în anul 2016.
Cu o piaţă imobiliară puternică, pe fondul creşterii cheltuielilor legate de gospodărie, la care se adaugă faptul că din ce în ce mai multe gospodării intenționează să își renoveze locuințele, perspectivele de creştere a pieţei de DIY din Polonia sunt optimiste Privind chiar și dintr-o perspectivă pesimistă, valoarea pieței de DIY din Polonia nu va scădea în perioada 2017-2022.
Există anumite amenințări la orizont, iar cea mai mare dintre acestea este perspectiva unei interdicții de a face comerţ în ziua de duminică, o posibilă lege în acest sens fiind în pregătire. Dacă această lege s-ar promulga, ar crea un inconvenient major pentru cei mai mulți dintre cumpărătorii care lucrează în timpul săptămânii și nu au decât în weekend timp pentru cumpărături, mai ales că weekendul ar rămâne cu o singură zi în loc de două pentru efectuarea cumpărăturilor.
Cel mai mare jucător din industria DIY poloneză este grupul britanic Kingfisher, care deține lanțurile CASTORAMA și Brico Depot, reţea prezentă şi în România. Kingfisher a înregistrat 12% din totalul pieței de bricolaj din Polonia, în 2016.
Lanțurile DIY franțuzești Leroy Merlin și Bricomarche sunt următorii doi mari jucători DIY din piață, fiind urmați de germanii de la OBI și de juctorul local Polish PSB-Mrówka.
TOP 5 retaileri DIY din Polonia:
- Kingfisher (CASTORAMA, 72 magazine și Brico Depot, 3 magazine)
- Leroy Merlin (55 magazine)
- Bricomarche (138 magazine)
- OBI (46 magazine)
- Polish PSB-Mrówka (228 magazine)
Este foarte interesant faptul că în Top 10 cei mai importanți retaileri DIY din Polonia se regăsesc și retailerii alimentari precum Auchan și Tesco. Retailerii alimentari menționați au câteva categorii DIY în magazinele lor pentru a completa oferta de bază, motiv pentru care nu reprezintă concurență directă pentru retailerii DIY specializați, însă dimensiunea activității lor de vânzare poate concura în ceea ce privește suma veniturilor încasate din vânzarea produselor DIY. Aceiași factori explică și retailerii alimentari cu o creștere rapidă a lanțurilor comerciale din sfera DIY, cum ar fi Biedronka (cel mai mare retailer alimentar polonez) sau Lidl.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa de retail de bricolaj (DIY), home & deco, home & garden, materiale de construcţii, mobilier, scule şi unelte
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.