În anul financiar 2016 (1 septembrie 2015 – 31 august 2016), magazinul IKEA din România a atins vânzări în valoare de 514.661.610 lei (fără TVA), în creștere cu 21,2% față de anul financiar precedent.
Numărul total de produse cumpărate a fost de 17,3 milioane, 3,2 milioane de oameni au vizitat magazinul și 6,6 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul IKEA.ro.
O creștere excelentă, bazată pe conceptul unic de Democratic Design și dezvoltarea de noi servicii
„În acest an financiar, magazinul IKEA din București a avut vânzări record și a adus o creștere solidă României și regiunii IKEA SEE. Aceasta se datorează în primul rând creșterii serviciului IKEA Comenzi online, care ne-a depășit așteptările. Produsele IKEA au jucat de asemenea un rol important în succesul de anul acesta, iar conceptul de Democratic Design (care se traduce prin cinci dimensiuni pe care trebuie să îndeplinească fiecare produs IKEA: Aspect, Funcționalitate, Calitate, Sustenabilitate şi Preț Scăzut) a avut un rol important. Mai mult, echipa IKEA România a făcut o treabă excelentă în a îndeplini nevoile și așteptările celor mai mulți oameni și lucrează constant la îmbunătățirea serviciilor. Tema catalogului de anul trecut, „Gesturile mici contează”, a răspuns nevoilor celor mai mulți români care au găsit inspirație și soluții pentru viața de zi cu zi în jurul bucătăriei,” a spus Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager IKEA South East Europe.
Cel mai mare număr de produse IKEA de până acum a intrat în casele românilor în anul financiar 2016. Dintre cele 17,3 milioane de produse vândute, 79,5% au fost produse de mobilier și 20,5% accesorii și decorațiuni. Dintre obiectele de mobilier, familia BESTÅ pentru camera de zi a avut cel mai mare succes, cu peste 80.000 de produse vândute. În departamentul de decorațiuni și accesorii, familia de farfurii OFTAST a avut cele mai bune vânzări, cu peste 311.000 de bucăți.
În anul financiar 2016 au fost înregistrate 103.975 de comenzi online, o creștere de peste 140% a vânzărilor generate în comparație cu anul financiar 2015. Cele mai multe comenzi au venit din București, Cluj, Timișoara, Iași și Constanța.
„Datorăm mare parte din succesul acestui an serviciului IKEA Comenzi online și creșterii sale incredibile: peste 140% mai mult în comparație cu anul precedent. Ne pasă de clienții noștri și ne dorim să îmbunătățim modul în care ne desfășurăm activitatea. Acesta este motivul pentru care principala prioritate în următorul an va fi să lucrăm la introducerea unor tarife fixe pentru a simplifica și crește transparența și pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor,” a adăugat Stefan Vanoverbeke.
Tema anuală, „Gesturile mici contează”, inspirată de viața în jurul bucătăriei, a fost apreciată de consumatorii români și acest lucru s-a reflectat și în rezultate – 5.500 de bucătării au fost cumpărate în acest an financiar. Rezultatele foarte bune din departamentele de bucătărie, gătit, servit masa și FOOD au făcut ca IKEA România să se afle pe locul 1 în lume ca index de creștere pentru aceste departamente. Tema de catalog inspirată de bucătărie va continua pentru un al doilea an. Tot anul acesta a fost lansată și gama de bucătării accesibile KNOXHULT, pentru oameni cu visuri mari și bugete mici. Restaurantul IKEA a urmat tema anuală, prin organizarea a 50 de evenimente pentru consumatori cu demonstrații de gătit.
Departamentul IKEA FOOD, format din Restaurant, Magazinul de Delicatese Suedeze și Bistro, a avut o creștere de 7,4% față de anul anterior. În anul financiar 2016, vânzările IKEA FOOD au reprezentat 6,3% din vânzările totale ale IKEA România. Mai mult, magazinul din București a vândut cele mai multe prăjituri Almondy din lume (297.000 de bucăți), iar produsele din pește sunt 100% certificate ASC/MSC.
Începând cu noul an financiar, au fost incluse noi servicii pentru a le oferi consumatorilor o experiență mai bună de cumpărături la IKEA România. Planificarea bucătăriilor a devenit mai simplă; de acum, consumatorii pot privi de acasă cum le sunt planificate bucătăriile în timp real, prin Skype, și prin serviciul de asamblare și instalare online. Mai mult, va fi implementat un nou sistem de costuri pentru asamblarea bucătăriilor.
Creșterea vânzărilor ne permite să investim mai mult în angajați, în timp ce ne îndeplinim obiectivul de a avea un impact pozitiv asupra oamenilor și planetei
Numărul total de angajați din anul financiar 2016 a fost 569. Dintre aceștia, 264 lucrează pentru companie de peste cinci ani și 48% se califică pentru TACK!, pensia privată oferită de IKEA Group tuturor angajaților care lucrează pentru companie de peste 5 ani. 52% dintre angajați sunt bărbați și 48% femei, dintre care 50% femei în echipa de management a magazinului IKEA din Băneasa. Același procent de 50% femei este valabil pentru echipa de management din organizația IKEA South East Europe. 13.000 de ore de programe de dezvoltare au fost oferite angajaților IKEA România în acest an financiar. 82% dintre angajați au încredere în această companie, 86% sunt mândri să lucreze pentru IKEA și 96% spun că sunt mândri de modul în care IKEA România lucrează cu sustenabilitatea, potrivit sondajelor interne.
În mai 2016, salariul minim brut în IKEA România a fost majorat la 2.000 de lei, cu 47% mai mult în comparație cu decembrie 2015. Mai mult, au fost introduse noi beneficii: bonus pentru vacanță de 900 de lei net și decontarea cheltuielilor lunare de transport, în valoare de până la 150 lei.
În urma rezultatelor obținute la IKEA România, fostul manager al magazinului IKEA din București va conduce de acum magazinul din Belgrad, care se va deschide în vara anului 2017.
În anul financiar 2016, IKEA România s-a implicat în mai multe proiecte pentru comunitate cu ore de voluntariat ale angajaților plus produse sau sprijin financiar.
- Magazinul din București a investit 2,5 milioane de euro în 2016 pentru eficiența energetică a clădirii, parte dintr-un proiect de modernizare a întregului magazin, ce s-a desfășurat în ultimii 6 ani.
- Proiectul SOS Satele Copiilor a fost continuat prin mobilarea unei case (2 bucătării, 8 băi, 8 dormitoare și 2 camere de zi).
- 126 de elevi au vizitat magazinul din Băneasa printr-un program de educație.
- Magazinul din România a oferit ajutor în criza refugiaților, prin donarea unor bunuri esențiale, în valoare de 46.000 euro, către UNICEF și UNHCR Serbia pentru refugiații care au tranzitat această țară.
- IKEA România a donat mobilă în valoare de 9.000 de euro către spitale, maternități, activități educaționale pentru copiii cu autism și o tabără de vară pentru copiii bolnavi de cancer.
- Peste o tonă de textile a fost donată ca materie primă către antreprenori sociali și ONG-uri și peste o mie de produse de mobilier și accesorii au fost donate unor ONG-uri.
- În acest an financiar, vom lansa Fondul IKEA pentru Mediul Urban – granturi pentru proiecte comunitare de mediu, sociale și educaționale, care vor fi oferite în 2017.
Două campanii de responsabilitate socială au fost organizate în magazinul IKEA în anul financiar 2016. În Campania Jucăriilor de Pluș pentru Educație, organizată între 1 noiembrie 2015 și 26 decembrie 2015, au fost vândute 48.371 de jucării de pluș. Pentru fiecare produs cumpărat, IKEA Foundation a donat 1 euro pentru proiecte educaționale implementate de UNICEF și Salvați Copiii în toată lumea. Campania „O viață mai bună pentru refugiați” (29 noiembrie – 19 decembrie 2015) a ajutat la vânzarea a 61.254 LED-uri. Pentru fiecare bec cumpărat, IKEA Foundation a donat 1 euro către UNHCR pentru a contribui la îmbunătățirea vieților refugiaților din toată lumea.
5,5% din vânzările totale au fost generate de gama de produse pentru o viață mai sustenabilă acasă, care a crescut cu 31% în comparație cu anul anterior. Programul „O viață mai sustenabilă acasă”, în care consumatorii vor testa produse pentru a economisi energie, apă, îmbunătăți managementul deșeurilor și reciclarea acasă, va fi implementat în noiembrie 2016, cu membrii IKEA FAMILY. Acest program continuă pentru consumatori, după ce a fost testat cu succes cu angajați IKEA România și bloggeri.
Un alt proiect se referă la un antreprenor social din România care lucrează la o gamă de produse fabricate în România, ce vor face parte dintr-o colecție globală a retailerului.
Gama IKEA mai accesibilă pentru și mai mulți oameni
„Ne bucurăm să vedem progresul planurilor de expansiune, rezultat al eforturilor colegilor din echipa de Property & Expansion. Ne aflăm pe drumul cel bun cu planul pentru deschiderea celui de-al doilea magazin, aproape de obținerea Planului Urbanistic Zonal – pe 8 noiembrie se va încheia termenul pentru dezbaterea publică finală pentru PUZ – iar apoi putem aplica pentru autorizația de construcție, care ne va conduce către o dată de deschidere sigură. În acest moment, putem estima că vom deschide cel de-al doilea magazin la finalul anului 2018.
Mai mult, Timișoara, Brașov și Cluj sunt următoarele trei orașe în care deschiderea de noi magazine în România este o prioritate pentru IKEA South Europe. Echipa de Property & Expansion se află în proces de prospectare de terenuri care să îndeplinească parametrii necesari pentru un magazin nou, precum: acces la mijloace de transport în comun și o bună infrastructură de drumuri, suprafața terenului și o localizare bună, aproape de oraș.
Pe termen lung, organizația regională IKEA South East Europe se apropie de îndeplinirea planurilor de expansiune de a atinge 13 magazine în Croația, România, Serbia și Slovenia până în 2025,” a adăugat Stefan Vanoverbeke.
Magazinul IKEA Romania în cifre în anul financiar 2015:
- Totalul de vânzări IKEA România (fără TVA): 514.661.610 lei
- Vânzările IKEA FOOD: 327.535 lei (fără TVA)
- Numărul de produse vândute: 17,3 milioane
- Numărul de vizitatori în magazin: 3.246.389
- Numărul de angajați: 569
- Salariul minim brut în IKEA România: 2.000 lei
- Cea mai vândută familie de mobilier: Familia BESTO, cu 80.000 de bucăți vândute
- Cea mai vândută familie de accesorii: gama OFTAST, cu 311.000 de bucăți vândute
- Cea mai vândută colecție limitată în anul financiar 2016: Colecția limitată de jucării SAGOSKATT creată de copii
- Numărul de vizitatori www.IKEA.ro: 6.616.069
- Numărul de membri IKEA FAMILY: 224.000
- Fani ai paginii de Facebook IKEA România: 334.942
- Procent de vânzări din total pentru gama pentru o viață mai sustenabilă acasă: 5,5% (creștere de 31%)
- Numărul de chifteluțe vândute la restaurantul IKEA: 284.615 chifteluțe, 100 de tone (70% suedeze, 15% vegetariene și 15% de pui)
- Numărul de hot-dog vânduți: 3.004.111
- Kilometri de hot-dog vânduți: 541 km
- Cel mai bun magazin în lume la vânzarea de prăjituri Almondy: 297.000 bucăți.
- 82% din deșeuri reciclate și refolosite pentru energie
- Tone de carton și hârtie reciclate: 1.119
- Tone de metal reciclate: 36
- Tone de lemn reciclat: 159
- Tone de plastic reciclat: 72
- Tone de sticlă reciclată: 11
- Textile reciclate: 1 tonă, refolosită de un antreprenor social
- 31 de tone de deșeuri de echipamente electrice și electronice, în care am inclus bateriile și becurile uzate
- 12 tone de deșeuri organice de la restaurant și ulei comestibil reciclate
- Mobilier colectat prin programul de reciclare și refolosire: 785 piese de mobilier vechi
- Energie consumată: 3,817 MWh (9% mai puțin în comparație cu anul anterior)
- Gaz consumat: 830 MWh (25,5% mai puțin în comparație cu anul anterior).
IKEA este o companie de retail mobilier și decorațiuni, de origine suedeză, fondată în 1943 de Ingvar Kamprad. Marca a fost înregistrată în 1943, în Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din inițialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd, şi numelui satului în care se găsea ferma: Agunnaryd. În august 2015, IKEA Group deținea 380 de magazine în 47 de țări sau teritorii, dintre care 47 de magazine erau francize deținute de alte companii decât IKEA Group.
Magazinul din Zona Comercială Băneasa a fost al 253-lea deschis în a 35-a țară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010 a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea magazinul din România a devenit parte din IKEA Group.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.