IKEA România prezintă rezultatele financiare pentru încă un an cu operațiuni de succes, 1 septembrie 2016 – 31 august 2017, în timpul căruia a înregistrat o creștere de 14% și vânzări în valoare de 586.594.326 Lei, fără TVA.
În acest interval, peste 3,3 milioane de oameni au vizitat magazinul IKEA din România și peste 7,5 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul www.IKEA.ro.
„Suntem mândri de creșterea excelentă din România, care ne-a adus pe locul 5 în topul țărilor cu cea mai rapidă creștere din lumea IKEA în anul acesta financiar. Aceasta este reușita unei echipe de angajați IKEA mai puternice și capabile în fiecare zi. Succesul nostru are la bază Design-ul nostru Democratic unic și creșterea accesibilității online în toată țara. Ne uităm cu încredere către viitor: ne dorim să facem oferta și mai accesibilă pentru cei mai mulți oameni din România, prin deschiderea unor noi magazine și prin îmbunătățirea serviciului de comenzi online.”
„Anul acesta am făcut un pas important către deschiderea celui de-al doilea magazin IKEA din București – prin obținerea autorizației de construire – și am crescut capacitatea de depozitare cu 30%, cu scopul a îmbunătăți disponibilitatea produselor pentru comenzile online. În același timp, contribuim la crearea unei societăți mai bune, cu un plan și mai ambițios de Implicare în Comunitatea Locală, atingând mai multe organizații și mai mulți oameni.”
„Credem cu tărie că oamenii din echipă sunt punctul nostru forte și ne dorim să le oferim cele mai bune instrumente și mediu de lucru. Prin urmare, în 2018 le vom oferi smartphones tuturor colegilor din magazin. Mai mult, deschiderea IKEA Pallady înseamnă și noi locuri de muncă și oportunități de creștere pentru toți angajații actuali.” a declarat Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager IKEA SEE.
3.323.181 de oameni au vizitat magazinul și numărul de produse care au ajuns în casele românilor a crescut considerabil și anul acesta. Din cele 18,3 milioane de produse vândute, 23% au fost produse de mobilier și 77% decorațiuni și accesorii. Cea mai bine vândută familie de mobilier a fost familia de sufragerii BESTÅ, cu 93.851 de bucăți, în timp ce accesoriile care s-au vândut cel mai bune au fost farfuriile OFTAST, cu 903.353 de bucăți.
Tema anuală a catalogului i-a inspirat pe oameni să își renoveze bucătăriile pentru un al doilea an consecutiv, iar interesul a fost crescut și de introducerea unei noi game de bucătării accesibile KNOXHULT. În total, 7.700 de bucătării au fost cumpărate în anul financiar FY17.
127.262 de comenzi online au ajuns în casele românilor, cele mai multe din București, Cluj, Timiș, Iași și Constanța. Serviciul de comenzi online a avut o creștere de 35,1% comparativ cu anul financiar 2016. Retailerul a lucrat și la îmbunătățirea experienței consumatorilor, prin creșterea capacității Call Center-ului și a furnizorilor de servicii, pentru a asigura o exeprianță mai bună la cumpărături. Mai mult, IKEA România și-a sporit capacitatea de depozitare cu 30%, prin deschiderea unui depozit logistic în august 2017 și, astfel, îmbunătățind disponibilitatea stocurilor pentru multe produse.
Românii iubesc IKEA FOOD, așa că departamentul format din Restaurantul, Magazinul de delicatese suedeze și Bistro a ajuns la o creștere a vânzărilor cu 9,9% față de anul anterior. Din totalul rezultatelor de vânzări înregistrate de IKEA România, vânzările IKEA FOOD reprezintă 6,1%. Cele mai bine vândute produse în FY17 au fost: Bomboanele pick & mix (8,8 milioane de bucăți), Chifteluțe suedeze (5,8 milioane), Hot dog (2,9 milioane).
În anul financiar 2017, magazinul IKEA din București a avut 670 de angajați în total, cu 15% mai mult față de anul financiar anterior. Acesta este rezultatul investiției constante în dezvoltarea oamenilor talentați de la nivel local și regional și a procesului de recrutare desfășurat retailer. În conformitate cu principiile de diversitate și incluziune, la 31 august 2017, 49% dintre angajați erau femei și 51% bărbați, iar funcțiile de management erau deținute de 51% femei și 49% bărbați.
În timpul ultimului an financiar, IKEA România a continuat să investească în dezvoltarea angajaților săi și a oferit 10.931 de ore de training și 1.060 de ore de workshop-uri. Potrivit unor sondaje interne, 86% dintre angajați au spus că sunt mândri să lucreze pentru companie și 92% sunt mândri de modul în care IKEA integrează sustenabilitatea în tot ceea ce facem.
În anul financiar 2018, toți angajații IKEA South East Europe (România, Croația, Serbia, Slovenia) vor primi smartphones, ca instrumente de lucru suplimentare pe care să le folosească pentru a-i ajuta mai bine pe clienți și pentru a schimba informații și idei între ei. IKEA South-East Europe este prima organizație din lume care implementează această inițiativă-pilot pentru toți angajații.
4,5% din totatul vânzărilor a fost generat de gama pentru o viață mai sustenabilă acasă, cu un total de 942.424 produse vândute în anul financiar 2017.
Magazinul din București a colectat aproximativ 1.000 de piese de mobilier vechi (aproximativ 11 tone) în programul de reciclare și refolosire; o parte dintre acestea va fi reciclată, iar altă parte va fi transformată în energie.
Mai mult, am început o nouă campanie de reciclare a becurilor: consumatorii vor primi 2 noi becuri pentru fiecare 10 becuri folosite aduse la magazin.
Începând cu jumătatea lunii octombrie, toți proprietarii de mașini electrice sau hibride își pot încărca mașinile în parcare, unde sunt instalate stații de încărcare electrică pentru 4 mașini.
IKEA
IKEA Group este lider mondial în comercializarea de mobilier și decorațiuni pentru acasă. Suntem o companie bazată pe valori, formată din oameni pasionați de viața acasă. Viziunea noastră este să creăm o viață de zi cu zi mai bună pentru cei mai mulți oameni și oferim o gamă largă de produse cu design funcțional și sustenabile, la prețuri atât de mici, încât cei mai mulți oameni să și le poată permite. Grupul deține și operează 355 de magazine în 29 de țări (31 august 2017).
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa de retail de bricolaj (DIY), construcţii şi Home&Garden.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
