IKEA România atinge cea mai mare creștere de la intrarea pe piață

În anul de catalog 2015 (1 septembrie 2014 – 31 august 2015), magazinul IKEA din România a înregistrat vânzări în valoare de 424.479.000 lei (fără TVA), în creștere cu 12,37% față de anul de catalog anterior.

Numărul total de produse cumpărate a fost de 14.167.573 (cu 900.000 mai multe produse față de anul de catalog 2014). 3.248.974 de persoane au trecut pragul magazinului.

„Este o creștere extraordinară pentru IKEA România și suntem extrem de mulțumiți de rezultat. Totul se datorează echipei IKEA România care a făcut o treabă excelentă în a se apropia de cei mai mulți oameni și în a îndeplini nevoile și așteptările lor. Noi credem că oferta IKEA este relevantă pentru cei mai mulți români: oferim produse de calitate, cu design funcțional, durabile și la un preț pe care cei mai mulți oameni să și-l poată permite.

Știm că oamenii iubesc brandul IKEA și am muncit mult pentru a îmbunătăți serviciile, experiența de cumpărături și pentru a face produsele IKEA mai accesibile. Acesta este motivul pentru care am făcut recent doi pași în plus: ne îndreptăm spre deschiderea celui de-al doilea magazin IKEA în București – pentru care am depus documentația de obținere a Planului Urbanistic Zonal în această săptămână – și îmbunătățim serviciul de comenzi online. Extinderea și accesibilitatea vor fi elementele principale de creștere și așteptăm cu nerăbdare să vedem rezultatele,” a spus Stefan Vanoverbeke, Retail Manager IKEA South East Europe.

3.248.974 de persoane au trecut pragul magazinului, iar numărul de produse IKEA din casele românilor a crescut semnificativ anul acesta. Din cele 14.167.573 de produse vândute, 58% au fost obiecte de mobilier și 42% decorațiuni în magazin. Dintre produsele de mobilier, familia HEMNES (mobilier de depozitare pentru dormitor, living și baie) a avut cel mai mare succes, cu 21.046 de bucăți cumpărate. Dintre accesorii și decorațiuni, familia de becuri LED a atins anul acesta cel mai mare număr de vânzări, cu 211.714 de bucăți vândute.

Departamentul IKEA FOOD, format din restaurantul IKEA, Magazinul de Delicatese Suedeze și Bistro a înregistrat vânzări cu 9,63% mai mari față de anul trecut. În anul de catalog 2015, vânzările IKEA FOOD au reprezentat 8% din totalul vânzărilor IKEA România.

În anul de catalog 2015, au fost înregistrate 35.354 de comenzi, reprezentând aproximativ 8% din totalul vânzărilor IKEA România. Cele mai multe comenzi vin din București, urmat de Cluj, Timișoara și Iași, în total reprezentând 50% ponderea în totalul vânzărilor serviciului de comenzi online. Valoarea celei mai mari comenzi a fost de 30.138 lei (TVA și servicii incluse).

Începând cu 1 octombrie, am îmbunătățit platforma online, unde produsele pot fi adăugate direct în coș, iar de acum pot fi comandate online și bucătării. În plus, au fost introduse noi servicii care pot fi comandate online și care aduc plus valoare comenzilor clienților IKEA: Serviciul de Asamblare (costul este de 9% din valoarea prodului cumpărat), Serviciul de Instalare (pentru încorporarea electronicelor, chiuvetelor şi bateriilor iar costul este 39 de lei pentru fiecare produs instalat), Serviciul de Planificare Bucătării (realizat de un consultant personal pentru măsurarea și apoi planificarea bucătăriei online, are costul de 299 lei și este returnat clientului în momentul în care este achiziționată bucătăria), Serviciul de Asamblare și Instalare Bucătării (costul variază în funcție de bucătărie, de la 399 la 999 lei).

„Ne străduim constant să îmbunătățim tot ceea ce facem. Serviciul de comenzi online a fost creat pentru a ajunge acolo unde tot mai mulți români și-au dorit brand-ul IKEA: online. Serviciul de comenzi online a fost inițiat la nivel local de echipa IKEA România și a avut o creștere constantă de când a fost lansat. Provocarea a fost să oferim o experiență unitară, integrată în magazin și în mediul online și, ca rezultat, am îmbunătățit platforma online de la 1 octombrie și am introdus noile servicii. Toate acestea au fost inițiativele inovatoare ale echipei IKEA România,” a adăugat Stefan Vanoverbeke.

În anul de catalog 2015, 529 de angajați le-au oferit sprijin vizitatorilor pentru achiziționarea produselor preferate. Dintre aceștia, 57,27% au o vechime de peste 3 ani și 46,50 % au o vechime de peste 5 ani. 51% dintre angajați sunt bărbați și 49% femei, iar la nivel de management, 52% sunt femei și 48% sunt manageri bărbați. În ultimul an de catalog, IKEA România a investit mai mult în dezvoltarea angajaților săi și a oferit peste 43.000 de ore de activități de dezvoltare, reprezentând 7,5% din numărul total de ore lucrate. Anul acesta, am introdus beneficii noi în Ghidul Angajatului, precum asigurările de viață și recompense pentru stabilitatea la locul de muncă.

48,01% dintre angajați sunt calificați pentru TACK!, pensia privată oferită de IKEA Group tuturor angajaților care lucrează de peste 5 ani în companie. Potrivit chestionarelor interne, 85% din angajați au încredere în compania IKEA, 86% spun că este un loc de muncă foarte bun, 95% sunt mândri de modul în care compania IKEA integrează sustenabilitatea în activitatea sa.

Toată energia electrică consumată de magazinul IKEA provine din surse regenerabile (hidro, eolian, solar, biogaz). În anul de catalog 2015 s-au consumat 4.187 MWh energie electrică (cu 8% mai puțin față de anul trecut) și 1.144 MWh gaz (cu 31% mai puțin față de anul trecut).

Din totalul deșeurilor generate, magazinul IKEA a reciclat sau valorificat energetic un procent de 80%, față de 73% în anul anterior. În cadrul campaniei de colectare a mobilei vechi am colectat de la clienți peste 5.000 de piese de mobilier (aproape 31 de tone), care au fost parțial reciclate, parțial valorificate energetic. Astfel, am evitat trimiterea lor la groapa de gunoi.

Două campanii de responsabilitate socială au fost organizate în magazinul IKEA în anul de catalog 2015. În timpul Campaniei Jucăriilor de Pluș desfășurate în perioada 9 noiembrie 2014 – 3 ianuarie 2015, românii au luat acasă 49.453 de jucării de pluș. Pentru fiecare dintre aceste produse, IKEA Foundation a donat 1 euro pentru pentru proiecte educaționale realizate de UNICEF și Salvați Copiii în toată lumea.

Campania „O viață mai bună pentru refugiați” a fost organizată în perioada 1 februarie – 28 martie 2015 în magazinul IKEA din București. Pentru fiecare LEDARE (bec led) dintre cele 31.684 becuri cumpărate în România, IKEA Foundation a donat 1 euro către Înaltul Comisariat al Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi (UNHCR), pentru îmbunătățirea condițiilor de viață ale refugiaților din toată lumea.

Parteneriatul dintre SOS Satul Copiilor București și IKEA România continuă pentru al treilea an. Încă o casă cu două etaje va fi mobilată pentru a se transforma în casa de vis pentru 7 copii și mamele sociale, precum și pentru generațiile viitoare.

Magazinul IKEA din România în cifre în anul de catalog IKEA 2015:

  • Vânzări totale ale magazinului IKEA: 424.479.000 lei (fără TVA)
  • Număr de produse vândute: 14.167.573
  • Număr vizitatori: 3.248.974
  • Număr angajati: 529
  • Cea mai vândută familie de mobilier: Familia HEMNES, cu 21.046 de bucăți vândute
  • Cea mai vândută familie de accessorii: gama LED, cu 211.714 de bucăți vândute
  • Numărul de vizitatori ai website-ului IKEA.ro: 13.121.668
  • Membri IKEA FAMILY: 180.523
  • Fani ai paginii de Facebook IKEA România: 239.233
  • Numărul de copii la locul de joacă: 65.816
  • Numărul de chifteluțe vândute: 836.824 de chifteluțe
  • Numărul de hot-dog vânduți: 3.532.106 buc
  • Kilometri de hot-dog vânduți: 6.358 km
  • Numărul de apeluri la call-center: 45.461
  • Tone de carton și hârtie reciclate: 870
  • Tone de metal reciclat: 41
  • Tone de lemn reciclat: 84
  • Tone de plastic reciclat: 65
  • Tone de sticlă reciclată: 8
  • 17 tone de deșeuri de echipamente electrice și electronice, în care am inclus bateriile și becurile uzate
  • Peste 8 tone de deșeuri organice de la restaurant și ulei comestibil reciclate

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa de retail de bricolaj (DIY), construcţii şi Home&Garden.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *