Considerat un angajator de top atât la nivel european, cât și local, Hornbach, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcţii şi grădinărit, a investit, în cei 9 ani de activitate pe piața din România, peste 3 milioane de euro pentru pregătirea angajaților.
„La Hornbach este esenţială capacitatea angajaților de a putea răspunde oricărui client, indiferent de raionul de care se ocupă, şi de a oferi o consiliere pe măsură. Astfel, toți angajații noi beneficiază atât de traininguri standard, cât şi specifice, deoarece ne dorim să fim permanent în topul preferinţelor clienţilor atunci când vine vorba de consilierea specializată oferită de personalul nostru”, a declarat Mugurel-Horia Rusu, Directorul General al Hornbach România.
Astfel, potrivit acestuia, compania a investit, încă de la intrarea pe piaţa locală, în 2007, peste 3 milioane de euro în programe dedicate pregătirii angajaţilor noi şi a celor existenţi. De asemenea, reprezentantul companiei a mai afirmat că peste 59% dintre angajați se află în companie de mai mult de 3 ani și jumătate.
În acest moment, Hornbach are peste 700 de angajați, din care cca. 650 în magazine, iar rata medie anuală de fluctuație a personalului este sub 4%, fiind astfel mult mai mică faţă de cea întâlnită, în medie, în sectorul de retail.
Ce cursuri urmează angajații Hornbach
Printre cele mai importante cursuri pe care le urmează orice angajat Hornbach înainte de a intra, practic, în atribuțiile fișei de post, se numără școlarizările specifice, cum sunt cele în domeniul acvaristicii, al plantelor, cursuri pentru obținerea autorizației de conducere a motostivuitorului, precum și orientare în ceea ce privește procesul de furnizare și comercializare a produselor marcă Hornbach și referitoare la gestionarea și încasarea mărfii. La acestea se adaugă şcolarizările standard, precum cele în domeniul vânzării şi cele privind procesele specifice Hornbach.
Ținând cont de aceste aspecte, trainingurile se desfășoară atât în sediul central al Hornbach, cât și în magazine. De asemenea, în funcție de evoluția pieței și a produselor noi în sortiment, școlarizările pot fi susținute și de către furnizori, în cadrul magazinelor.
Fiecare tip de training este alcătuit dintr-o parte teoretică și una practică, cea din urmă vizând exerciții pe tema respectivă, sesiuni de practică în magazin, dar și jocuri de rol finalizate cu un feedback constructiv din partea trainerilor. În plus, la finalul fiecărei săptămâni de școlarizare, are loc o testare prin care se verifică nivelul de cunoștințe acumulat, stabilind astfel punctele cheie care necesită clarificări.
Acesta a subliniat, de asemenea, faptul că în cadrul companiei angajații beneficiază și de programe de dezvoltare profesională prin care se urmărește amplificarea abilităților de leadership, comunicare, organizare, iar în cazurile în care intervin dorința și potențialul unei promovări, compania oferă și un program de evoluție în carieră.
Profilul angajatului Hornbach
„Hornbach este o companie care oferă în mod egal o şansă tuturor, fie că abia au terminat studiile şi nu au avut ocazia să capete experienţă, fie că se apropie de vârsta pensionării, dar îşi doresc încă să muncească într-un loc care să le ofere satisfacţii profesionale”, a mai spus Directorul General al Hornbach România.
Astfel, în acest moment, cca. 46% din angajaţi sunt femei, iar restul de 54% bărbaţi. În ceea ce priveşte vârsta medie, care se situează la 37 de ani, însă acesta nu este un criteriu de angajare.
Trasând profilul ideal al unui viitor angajat Hornbach, reprezentantul companiei susține recrutarea persoanelor informate asupra domeniului în care activează, cu un grad ridicat de proactivitate, organizare și disciplină și, nu în ultimul rând, cu dorință pentru o dezvoltare profesională completă. Implicarea, orientarea către clienţi şi corectitudinea sunt, de asemenea, pe lista calităţilor pe care Hornbach le caută la angajaţii săi.
Fondată în anul 1877, HORNBACH este singura companie din domeniul construcțiilor și grădinăritului care se poate mândri cu o istorie de 5 generații. În acest moment, concernul deține 154 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit, în nouă țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Luxemburg, Elveţia, Cehia, Slovacia, Suedia şi România), dintre care 6 în România (Bucureşti Berceni, Bucureşti Militari, Bucureşti Baloteşti, Braşov, Timişoara şi Sibiu).
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa de retail de bricolaj (DIY), home & deco, home & garden, materiale de construcţii, scule şi unelte
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.