Grupul Hornbach a început exercițiul financiar 2017/2018 (1 martie – 31 mai 2017) cu o creștere a cifrei de afaceri cu 7,1%, ajungând la 1.195,5 milioane euro (comparativ 1.116,1 milioane euro în perioada similară din anul trecut).
Dinamica vânzărilor a condus, cu o marjă mai ridicată de venituri brute și o rată a costurilor îmbunătățită, la o creștere peste medie a profiturilor. Rezultatul operațional la nivel de grup (EBIT) a crescut cu 21,2%, ajungând la 92,7 milioane euro (comparativ cu 76,5 milioane euro în perioada similară din anul trecut).
După trei luni, rezultatul acțiunilor deținute în Holding a atins o creștere de 24,2%, ajungând 3,18 euro (comparativ cu 2,56 euro în anul precedent). Prognoza privind cifra de afaceri și vânzările pentru întregul an 2017/2018 a fost confirmată.
În cadrul celui mai mare subgrup operativ, HORNBACH Baumarkt AG, cifra de afaceri a crescut cu 6,7%, ajungând la 1.130,3 milioane euro (comparativ cu 1.058,9 milioane euro în aceeași perioadă din anul precedent). Aici este inclusă și deschiderea unui nou magazin de mari dimensiuni de materiale pentru construcții și grădinărit în Haga (Olanda) în aprilie 2017. La 31 mai 2017, numărul magazinelor de comerț DIY se ridică la 156 (28 februarie 2017: 155), din care 98 în Germania, la fel ca până acum, și 58 în restul Europei. Prin ajustare comparativă și raportată la cursul de schimb, cifra de afaceri a crescut în primele trei luni cu 5,4%.
„Startul anului a fost foarte îmbucurător pentru Hornbach. Sezonul de început de an a beneficiat și de condiții meteorologice care au fost ideale pentru mari proiecte de casă și grădină. Creșterea cea mai semnificativă a cifrei de afaceri, în primul trimestru, a fost înregistrată din nou în afara Germaniei”, a declarat directorul financiar al companiei, Roland Pelka.
Cifra de afaceri netă a celor 98 de magazine Hornbach din Germania a crescut în primul trimestru cu 3,6%, ajungând la 613,4 milioane euro (comparativ cu 591,9 milioane euro în anul precedent). Prin ajustarea comparativă, cifra de afaceri a crescut cu 3,8%. Astfel, Hornbach și-a crescut suplimentar cota de piață în Germania (2016:11,1%).
În restul Europei, unde comerțul din domeniul DYI se desfășoară în opt țări, în afara Germaniei, cifra de afaceri a crescut cu 10,7%, ajungând la 516,9 milioane euro (comparativ cu 467,0 milioane euro în anul precedent). Cota externă din cifra de afaceri a subgrupului Hornbach Baumarkt AG a crescut de la 44,1% la 45,7%. Prin ajustare comparativă și raportată la cursul de schimb, cifra de afaceri a crescut în restul Europei cu 7,5%.
Hornbach Romania
Hornbach România a avut o creştere de 17,5% faţă de 2015, de la cca. 121 milioane de euro în 2015, la cca. 142 de milioane de euro în 2016, România fiind una dintre cele mai importante pieţe ale concernului german.
Retailerul vizează lansarea, în prima jumătate a anului 2018, a unui magazin online, ce va avea disponibile peste 120.000 de articole şi livrare în toată ţara, nu doar în zonele unde retailerul este prezent cu magazine fizice. De asemenea, expansiunea Hornbach în România va continua, retailerul vizând noi deschideri de magazine în oraşe mari din ţară precum Iaşi, Cluj-Napoca sau Constanţa dar include în planurile sale de viitor deschideri de magazine şi în Bucureşti
Fondată în anul 1877, HORNBACH este singura companie din domeniul construcțiilor și grădinăritului care se poate mândri cu o istorie de 5 generații. În acest moment, concernul deține 156 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit, în nouă țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxembourg, Elveția, Suedia, Slovacia şi România), dintre care 6 în România (Bucureşti Berceni, Bucureşti Militari, Bucureşti Baloteşti, Braşov, Timişoara şi Sibiu).
În fiecare dimineaţă, puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.