Hornbach, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcţii şi grădinărit, va inaugura, în această toamnă, cel de-al şaselea magazin din reţea, la Sibiu, în cadrul căruia cele 100 de persoane deja angajate vor beneficia de traininguri specifice.
„Şcolarizările pentru personalul magazinului din Sibiu sunt, în acest moment, în plină desfăşurare şi vizăm ca toţi cei 100 de angajaţi să deprindă, până la deschidere, toate abilităţile de care au nevoie pentru a satisface nevoile clienţilor”, a declarat Mugurel-Horia Rusu, Director General al Hornbach România.
Recrutarea angajaţilor unui nou magazin ce urmează a se deschide, cum este cazul celui din Sibiu, se iniţiază prin intermediul mijloacelor media, cum ar fi anunţurile pe site-urile de job-uri, în ziare, prin intermediul bannerelor sau pe site-ul companiei, www.hornbach.ro.
„Însă, înainte de a deschide un nou magazin, se realizează o comunicare internă prin care angajaţii sunt informaţi că îşi pot depune cerere de transfer sau chiar candidatura pentru a promova pe o altă funcţie în noua unitate. De altfel, acesta este şi cazul Directorului de Magazin din unitatea din Sibiu, János Máté. Acesta a fost, până în acest moment, director adjunct în magazinul nostru din Braşov”, a mai spus reprezentantul companiei.
Criteriile de selecţie a noilor angajaţi
Potrivit reprezentantului companiei, principalul criteriu care stă la baza alegerii candidaţilor care să treacă prin întregul proces de recrutare al Hornbach este motivaţia pentru care îşi doresc să lucreze în companie.
„Procesul de recrutare în cadrul companiei noastre este unul complex deoarece ne dorim să găsim candidaţii care să se potrivească cel mai bine tipologiei de angajat Hornbach. Astfel, ne dorim să avem angajaţi care să fie mereu dornici să afle lucruri noi, comunicativi, deschişi, proactivi, implicaţi, corecţi şi, mai ales, motivaţi să se dezvolte profesional”, a mai spus Mugurel – Horia Rusu.
Astfel, fiecare candidat al cărui CV a fost selectat trece prin două sau chiar trei interviuri, în funcţie de poziţia pentru care aplică. În cadrul interviurilor, responsabilii de recrutare doresc să vadă dacă persoana se pliază pe filosofia Hornbach, dacă are capacitatea de a fi orientat către client şi pe care dintre departamentele din cadrul magazinului s-ar plia cel mai bine.
„Hornbach este o companie care oferă în mod egal o şansă tuturor, fie că abia au terminat studiile şi nu au avut ocazia să capete experienţă, fie că se apropie de vârsta pensionarii, dar îşi doresc încă să muncească”, a mai spus Directorul General al Hornbach România.
Traininguri specifice pentru toţi angajaţii
Potrivit studiilor interne, magazinele Hornbach se află pe prima poziţie în preferinţele clienţilor atunci când vine vorba de raport calitate – preţ, produse calitative şi, mai ales, consiliere profesională. Astfel, personalul calificat este un atuu foarte important al magazinelor şi, pentru a răspunde nevoilor clienţilor, Hornbach susţine programe de şcolarizări pentru orice nou angajat, acest lucru desfăşurându-se în prezent şi pentru locaţia din Sibiu.
„Nu dorim ca angajaţii noştri să ajungă în magazin fără a cunoaşte foarte bine produsele şi serviciile noastre, dar mai ales care sunt atribuţiile lor şi cum trebuie să consilieze corect un client. Astfel, am investit şi vom continua să investim în traininguri diverse, de la cele de iniţiere, până la cele specifice, pentru noii angajaţi din Sibiu şi nu numai”, a completat Mugurel-Horia Rusu.
Astfel, toţi angajaţii beneficiază de training-uri standard, precum cele în domeniul vânzării şi cele privind procesele specifice Hornbach, dar şi de scolarizări în anumite domenii. Printre aceste se numără cele pentru raionul de acvaristică sau grădină, cursuri pentru obţinerea autorizaţiei de conducere a motostivuitorului, şcolarizări cu furnizorii de produse, calificări în domeniul comercializării produselor marcă proprie şi cursuri cu privire la programul intern de gestionare a mărfii şi de încasare.
Fiecare săptămână de şcolarizare parcursă se finalizează cu o testare prin intermediul căreia se verifica nivelul de cunoştinţe acumulate, stabilindu-se astfel unde ar mai fi loc de îmbunătăţire şi clarificându-se neclarităţile.
„Cursurile sunt realizate atât de formatori interni, cât şi externi. În plus, există şi echipe de angajaţi din alte magazine, care au deja experienţă la Hornbach, sunt recunoscuţi pentru volumul de cunoştinţe de specialitate pe care l-au acumulat, deţin abilităţi practice de a-i putea învaţa şi pe alţii şi de a transmite mai departe cunoştinţele pe care le deţin. Aceşti colegi oferă noilor angajaţi sprijin şi îi coordonează în procesul de învăţare şi integrare”, a încheiat reprezentantul companiei.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa de retail de bricolaj (DIY), construcţii şi Home&Garden.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.