Hornbach România, unul dintre principalii retaileri DIY din România, îşi va lansa magazinul online în prima jumătate a anului viitor. Anunţul a fost făcut azi, în cadrul unei conferinţe de presă cu ocazia celor 10 ani de prezenţă a retailerului german pe piaţa din România, conferinţa la care a fost prezent şi Albrecht Hornbach, preşedintele Consiliului de Administraţie al Hornbach Management AG. Planuri de deschideri magazine noi.
În cei 10 ani de când activează pe piaţa din România, Hornbach a investit aproximativ 145 de milioane de euro (în terenuri şi în construcţia de magazine), a deschis, până în acest moment, 6 magazine (3 în Bucureşti si câte unul în Braşov, Timişoara şi Sibiu), cu o suprafaţă totală de vânzare de 86.600 mp şi a creat 730 de locuri de muncă.
Primul magazin al reţelei a fost magazinul Berceni, din Bucureşti, cu o suprafaţă de vânzare de peste 23.000 de mp, deschis în iulie 2017. Toate magazinele deschise ulterior au, de altfel, o suprafaţă de vânzare similară, de 23.000 de mp, singura excepţie fiind magazinul din Sibiu, de 12.000 de mp, spaţiu preluat de la retailerul Obi, cel care a ieşit de pe piaţa din România.
60.000 de articole sunt disponibile în stocurile magazinelor Hornbach şi se pot comanda până la 120.000 de articole, exceptie făcând magazinul din Sibiu, cu o suprafaţă mai mică, unde sunt disponibile doar 30.000 de articole dar se pot comanda tot 120.000 de articole.
Conform datelor furnizate de Ministerul Finanţelor, în 2016, Hornbach România a avut o creştere de 17,5% faţă de 2015, de la cca. 121 milioane de euro în 2015, la cca. 142 de milioane de euro în 2016, România fiind una dintre cele mai importante pieţe ale concernului german. România este, de altfel, a 5-a ţară din întreg grupul Hornbach, din punct de vedere al suprafeţei totale de vânzare (86.600 mp), după ţara mamă, Germania, Austria, Olanda şi Cehia.
„Răspunsul clienţilor din România a fost unul pozitiv încă de la început şi ne bucurăm foarte mult că am depăşit perioada dificilă cauzată de criza financiară si economică din anul 2009. Proiectele de construcţii şi renovare sunt din nou în prim-plan si ne-am propus să ne dezvoltăm în continuare, astfel încât va fi şi mai uşor clienţilor noştri să realizeze proiectele lor împreună cu noi,” a spus Albrecht Hornbach, preşedintele Consiliului de Administraţie al Hornbach Management AG.
Puncte forte Hornbach: drivein-ul şi categoriile de casă & grădină şi sanitare
„Hornbach este partenerul ideal pentru proiecte. În felul acesta, oricine îşi doreşte să întreprindă un proiect de bricolaj poate găsi orice are nevoie la noi. Dacă ne raportăm la cele mai cerute produse de către clienţii noştri, departamentele de grădină, drivein si sanitare sunt pe primele locuri, urmate de cele de scule si unelte, decoraţiuni şi vopsele,” a spus Mugurel – Horia Rusu, Director General Hornbach Romania.
Magazinul online Hornbach
Hornbach România vizează lansarea, în prima jumătate a anului 2018, a unui magazin online, ce va avea disponibile peste 120.000 de articole şi livrare în toată ţara, nu doar în zonele unde retailerul este prezent cu magazine fizice.
„Deja am înfiinţat în cadrul companiei un departament dedicat acestui proiect, fiind coniderat extrem de important pentru dezvoltarea companiei în linie cu cerinţele clienţilor, care îşi doresc să aibă acces la produsele noastre direct de acasă, din faţa calculatorului,” a declarat Mugurel – Horia Rusu.
Obiectivul Hornbach, prin lansarea magazinului online, este să puna la dispzitia clienţilor toate informaţiile despre produse şi proiecte, astfel încât aceştia să se poată documenta şi face cumpărături direct de acasă, comod şi rapid.
„Platforma magazinului online din România este aceeaşi ca cea din Germania si va cuprinde o serie de funcţii interesante pentru clienţi. De altfel, ne dorim ca prin acest proiect să ajungem la cât mai multe persoane şi să avem câţi mai mulţi clienti mulţumiţi,” a declarat Mugurel – Horia Rusu.
Hornbach – viitoare deschideri de magazine
Conform conducerii Hornbach România, expansiunea va continua, retailerul vizând noi deschideri de magazine în oraşe mari din ţară precum Iaşi, Cluj-Napoca sau Constanţa dar include în planurile sale de viitor deschideri de magazine şi în Bucureşti, fără, însă, să se precizeze detalii concrete. „Hornbach se dezvoltă lent dar sigur pe nişte locaţii sigure. Dorim să aducem competenţă, înainte de toate,” a declarat Mugurel – Horia Rusu.
Fondată în anul 1877, HORNBACH este singura companie din domeniul construcțiilor și grădinăritului care se poate mândri cu o istorie de 5 generații. În acest moment, concernul deține 156 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit, în nouă țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxembourg, Elveția, Suedia, Slovacia şi România), dintre care 6 în România (Bucureşti Berceni, Bucureşti Militari, Bucureşti Baloteşti, Braşov, Timişoara şi Sibiu).
În fiecare dimineaţă, puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
