Grupul HORNBACH: creștere a cifrei de afaceri cu 20,2%, la 4,5 miliarde euro, în primele 9 luni din FY 2020/21 

În cel de-al III-lea trimestru al anului fiscal 2020/21 (de la 1 septembrie până la 30 noiembrie 2020), cifra de afaceri a Grupului Hornbach (concernul Hornbach Holding AG & Co. KGaA) a crescut cu 20,3%, atingând nivelul de 1.371 milioane euro. Astfel, grupul Hornbach a înregistrat o cifră de afaceri în creștere cu 20,2%, la 4,5 miliarde euro, în primele 9 luni din FY 2020/21.

Hornbach

Nici închiderea pentru publicul larg a magazinelor din Austria și Republica Cehă, în octombrie și noiembrie 2020, nu a avut un impact negativ semnificativ asupra cifrelor trimestriale ale grupului. Reducerea vânzărilor în regiunile afectate a fost compensată de creșterea continuă din celelalte regiuni, precum și prin recuperarea vânzărilor după ridicarea restricțiilor.

În primele nouă luni ale exercițiului financiar în curs, cifra de afaceri a Grupului Hornbach s-a majorat cu 20,2%, atingând 4.503,1 mil. euro (anul precedent 3.745,3 mil. euro). Ca rezultat al rapoartelor de cost îmbunătățite, veniturile Grupului pentru primele nouă luni ale anului 2020/21 au arătat o creștere puternic disproporționată în comparație cu creșterea cifrei de afaceri.

Previziunile Grupului Hornbach de la începutul lunii noiembrie 2020 în privința cifrei de afaceri și a venitului pentru întreg anul 2020/21 au fost confirmate, cu toate că măsurile restrictive dure din Germania, Olanda, Austria și Slovacia au sporit semnificativ riscurile privind evoluția afacerii Grupului în ultimul trimestru (de la 1 decembrie 2020 până la 28 februarie 2021).

Hornbach Baumarkt AG

În cel mai mare subgrup operativ – Hornbach Baumarkt AG (comerț cu amănuntul DIY), care la data de 30 noiembrie 2020 opera în total 161 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit, precum și magazine online în nouă țări europene, cifra de afaceri netă a crescut în primele nouă luni cu 20,7%, ajungând la 4.224,2 mil. euro (anul precedent 3.449,3 mil. euro).

Magazinele mixte de materiale de construcții și grădinărit au înregistrat pe o suprafață de vânzare comparabilă și ajustată în funcție de cursul valutar o creștere a cifrei de afaceri de 19,5% (anul precedent plus 7,1%).

Germania

Cifrele de afaceri nete ale magazinelor de materiale de construcții Hornbach și ale magazinului online din Germania au crescut în primele nouă luni din 2020/21 cu 24,5%, ajungând la 2.219,4 mil. euro (anul precedent – 1.782,1 mil. euro). Pe o suprafață de vânzare comparabilă, cifra de afaceri în Germania a crescut cu 24,6% (anul precedent 6,2%).

Celelalte 8 țări unde Hornbach este prezent

În celelalte opt țări europene, cifra de afaceri netă a crescut cu 16,7%, ajungând la 2.004,8 mil. euro (anul precedent 1.717,2 mil. euro). Ponderea externă a vânzărilor a subgrupului Hornbach Baumarkt AG s-a situat astfel la 47,5% (anul precedent 49,1%).

Cifra de afaceri din restul Europei a crescut cu 14,3% (anul precedent 8,1%) pe o suprafață de vânzare comparabilă și fără a se lua în considerare influența de curs valutar. Pandemia de coronavirus a contribuit la creșterea afacerii online, care în primele nouă luni s-a majorat cu aproximativ două treimi la nivel de concern.

„În anul curent, în comparație cu jucătorii din DIY, Hornbach a generat o creștere peste medie. În timpul crizei provocate de coronavirus, a fost mai important ca niciodată să putem asigura clienților noștri produsele de care au avut nevoie, chiar și în perioadele de restricții, datorită strânsei legături dintre afacerea staționară și cea online.

Datorăm acest lucru angajaților noștri, care au demonstrat implicare și s-au ocupat în mod impresionant de nevoile clienților chiar și în circumstanțele dificile cauzate de pandemie“, a declarat Erich Harsch, președintele Consiliului de Administrație Hornbach Baumarkt AG.

Consiliul de Administrație confirmă prognoza pentru anul financiar 2020/21 în ciuda riscurilor crescute legate de coronavirus

În comunicarea sa trimestrială Grupul Hornbach și-a menținut prognoza anuală  privind evoluția din ultimul trimestru al anului 2020/21 (de la 1 decembrie până la 28 februarie 2021), în ciuda riscurilor crescute legate de coronavirus, pe baza măsurilor cunoscute până în data de 21 decembrie 2020.

Prin urmare, este încă de așteptat ca cifra de afaceri a concernului (anul precedent 4,7 mld. euro) să înregistreze o creștere pe un palier situat între plus 13% și plus 17%. În funcție de amploarea potențialelor efecte legate de coronavirus, Consiliul de Administrație se așteaptă ca EBIT-ul ajustat să fie cuprins între 290 mil. euro și 360 mil. euro (anul precedent 227 mil. euro).

Prognoza este confirmată sub premisa că nu vor exista extinderi semnificative, intensificări ale restricțiilor de vânzăre, peste cele deja anunțate sau orice alte  blocaje suplimentare care să afecteze magazinele de materiale de construcții și de grădinărit din alte țări în perioada rămasă din 2020/21.

Grupul Hornbach

Fondată în anul 1877, Hornbach este singura companie din domeniul construcțiilor și grădinăritului care se poate mândri cu o istorie de 6 generații. În acest moment, concernul deține 161 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit și magazine online, în 9 țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elveția, Suedia, Slovacia și România), dintre care 7 în România (București Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara, Sibiu și Oradea).

Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația BricoRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din brico-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 1,244 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Grupul HORNBACH: creștere a cifrei de afaceri cu 20,2%, la 4,5 miliarde euro, în primele 9 luni din FY 2020/21 
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.