În prima jumătate a exercițiului financiar 2018/19 (1 martie – 31 august 2018), Grupul HORNBACH a avut o performanță economică bună, chiar și în condiții meteorologice extreme în anumite faze, confirmând prognoza anuală.
În cel de-al II-lea trimestru 2018/19 (T2), evoluția a fost semnificativ mai bună decât în sezonul înghețat de primăvară.
În perioada iunie-august 2018 (T2), HORNBACH, cel de-al treilea mare lanț de magazin de materiale de construcții din Germania și-a majorat cifra de afaceri la nivel de concern cu 4,4%, ajungând la nivelul de 1.163 mil. euro, după un plus de 2,8% în primul trimestru 2018/19. La nivel de semestru, cifra de afaceri a concernului a crescut cu 3,5%, atingând 2.391 mil. euro. Rezultatul operațional (EBIT) ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative a atins astfel în T2 nivelul anului precedent, respectiv 82 mil. euro. Cumulat pe 6 luni, rezultatul EBIT ajustat al Grupului HORNBACH a fost de 161 mil. euro, respectiv cu 7,7% mai puțin decât nivelul record al anului precedent, din cauza rezultatului slab al primului trimestru. Cu toate acestea, în a doua jumătate a exercițiului financiar, Consiliul de Administraţie a prevăzut o revenire reușită, lăsând nemodificate prognoza pentru cifra de afaceri și pentru veniturile estimate pentru întregul an 2018/19.
„În mare, putem spune că în primul semestru am avut o evoluție solidă – în ciuda faptului că în vara extremă a anului 2018 consumatorii s-au gândit mai degrabă la răcoare și mai puțin la proiecte de construcții și de renovări care să îi facă să transpire. În acest context, creșterea cifrei de afaceri cu 3,4%, înregistrată de magazinele noastre de materiale de construcții și grădinărit în semestrul al II-lea reprezintă o realizare deosebită“, a declarat directorul financiar Roland Pelka, membru în Consiliul de Administrație, la conferința de presă semestrială din Bornheim.
Cel mai mare subgrup operațional, respectiv HORNBACH Baumarkt AG (comerț cu amănuntul DIY), a cunoscut în semestrul al II-lea 2018/19 o creștere de 4,3% a cifrei nete de afaceri, care a ajuns astfel la nivelul de 1.088 mil. euro. În primul semestru, cifra de afaceri a crescut cu 3,5%, ajungând la 2.250 mil. euro (față de 2.173 mil. euro în anul precedent). Cea mai mare creștere, respectiv un plus de 6,8 %, până la nivelul de 1.076 mil. euro (față de nivelul de anul trecut, de 1.007 mil. euro), a fost înregistrată din nou pe segmentul retail, în regiunea „Restul Europei“, care cuprinde activitățile comerciale DIY ale celor opt țări în afara Germaniei. Cota din străinătate la cifra de afaceri a subgrupului HORNBACH Baumarkt AG s-a majorat în semestrul I de la 46,3% la 47,8%. La această dinamică a contribuit și expansiunea continuă înregistrată în străinătate. În primul semestru au fost deschise două noi magazine de materiale de construcții și de grădinărit, în Olanda și Elveţia. În primele 6 luni, magazinele din Germania au înregistrat o creștere de 0,7%, ajungând la nivelul de 1.174 mil. euro (anul precedent s-au înregistrat 1.166 milioane euro).
Pe o suprafață de vânzare comparabilă și fără a se lua în considerare ajustările de curs valutar, cifra de afaceri a subgrupului a crescut în trimestrul al II-lea cu 3,4%, iar în primele 6 luni cu 2,8 %. În timp ce cifra de afaceri (fără deschideri/închideri/reorganizări de magazine) din filialele germane s-a majorat față de perioada corespondentă din anul trecut cu 1,2% (T2), respectiv cu 0,5% (semestru), ratele de creștere din restul Europei au fost semnificativ mai mari (5,8%, respectiv 5,5%).
Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH, care în prezent operează 28 de magazine de materiale de construcții în sud-vestul Germaniei și două magazine în Franța, în apropierea graniței cu Germania, (Lothringen), a cunoscut o creștere a cifrei de afaceri în primul semestru de 2,8%, până la nivelul de 139,9 mil. euro (anul precedent 136,1 mil. euro), iar în trimestrul al doilea de 5,3%, până la nivelul de 75,2 mil. euro (anul precedent 71,4 mil. euro).
După o evoluție stabilă a rezultatului financiar în trimestrul de vară, în semestrul al II-lea 2018/19 se așteaptă o recuperare semnificativă
În trimestrul al II-lea, Grupul HORNBACH a atins nivelul rezultatului financiar al anului precedent. Astfel, rezultatul operațional ajustat (EBIT) a crescut cu 0,3%, ajungând la nivelul de 81,9 mil. euro. Profitul per acțiune s-a menținut la nivelul de 2,85 euro. În subgrupul HORNBACH Baumarkt AG, rezultatul operațional EBIT ajustat a crescut cu 2,3 %, ajungând la nivelul de 65,5 mil. euro, iar profitul per acțiune a crescut cu 6,6 %, până la nivelul de 1,45 euro (anul precedent – 1,36 euro).
Din cauza rezultatelor slabe din primul trimestru, în semestrul 2018/19 veniturile s-au situat în continuare în spatele celor ale anului precedent. În primele 6 luni, în primul rând din cauza evoluției reținute a cifrei de afaceri pe fundalul condițiilor meteorologice nefavorabile, coroborate cu o marjă a profitului mai redusă, rezultatul operațional (EBIT) ajustat în concernul HORNBACH Holding AG & Co. KGaA a scăzut cu 7,7%, până la nivelul de 160,9 mil. euro (anul precedent – 174,3 mil. euro); profitul per acțiune la nivel de holding a fost de 5,54 euro (anul precedent – 6,03 euro). În subgrupul HORNBACH Baumarkt AG, EBIT-ul ajustat a scăzut în primul semestru cu 7,9%, la 130,4 mil. euro (anul precedent 141,5 mil. euro). Profitul per acțiune s-a redus de la 3,08 euro la 2,86 euro.
Consiliul de Administraţie a confirmat prognozele pentru cifra de afaceri și venituri pentru anul global 2018/19. Astfel, se așteaptă ca evoluția slabă din primul trimestru să fie recuperată în semestrul al doilea al anului. Roland Pelka crede că „după pauza de peste vară, vom începe să recuperăm. Obiectivul este ambițios, însă fezabil“. De aceea, se pornește în continuare de la faptul că rezultatul operațional (EBIT) al concernului ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative ale Grupului HORNBACH din întregul an 2018/19 se va situa la un nivel apropiat de cel al anului financiar 2017/18 (165,6 mil. euro).
Indicatorii Grupului HORNBACH pentru trimestrul al II-lea și semestrul I
Concernul HORNBACH Holding AG & Co. KGaA (în milioane euro, dacă nu este indicat altfel) | Trimestrul II 2018/19 | Trimestrul II 2017/18 | ± în % | Semestrul I 2018/19 | Semestrul I 2017/18 | ± în % |
Cifră de afaceri netă Grupul HORNBACH | 1.163,3 | 1.114,8 | 4,4 | 2.390,6 | 2.310,3 | 3,5 |
Cifră de afaceri netă subgrupul HORNBACH Baumarkt AG | 1.087,6 | 1.042,7 | 4,3 | 2,249,6 | 2.173,1 | 3,5 |
din care în Germania | 561,2 | 552,7 | 1,5 | 1.173,9 | 1.116,1 | 0,7 |
din care în restul Europei | 526,4 | 490,0 | 7,4 | 1.075,7 | 1.006,9 | 6,8 |
Creșterea cifrei de afaceri raportată la aceeași suprafață de vânzări (DIY) 1) | 3,4% | 2,6% | 2,8% | 4,0% | ||
din care în Germania | 1,2% | 0,3% | 0,5% | 2,1% | ||
din care în restul Europei | 5,8% | 5,3% | 5,5% | 6,4% | ||
Cifră de afaceri netă subgrupul HORNBACH Baustoff Union GmbH | 75,2 | 71,4 | 5,3 | 139,9 | 136,1 | 2,8 |
Adaos comercial (în % din cifra de afaceri netă) | 35,9% | 36,2% | 36,2% | 36,7% | ||
EBIT | 81,5 | 83,1 | -2,0 | 160,7 | 175,8 | -8,6 |
EBIT ajustat | 81,9 | 81,7 | 0,3 | 160,9 | 174,3 | -7,7 |
Excedent la nivel de perioadă 2) | 56,5 | 55,9 | 1,2 | 110,3 | 119,7 | -7,9 |
Profit pe acțiune (în euro) | 2,85 | 2,85 | 0,0 | 5,54 | 6,03 | -8,1 |
Investiții | 67,3 | 31,0 | >100 | 136,6 | 56,8 | >100 |
Alți indicatori ai concernului HORNBACH Holding AG & Co. KGaA
| 31 August 2018 | 28 Februarie 2018 | ± în % |
Capital social în % din totalul bilanțului | 56,6% | 54,8% | |
Numărul magazinelor de materiale de construcții și grădinărit | 157 | 156 | 0,6 |
Suprafaţa de vânzare a magazinelor de materiale de construcții și grădinărit conform BHB (în mii mp) | 1.845 | 1.822 | 1,3 |
Angajați (total) | 20.344 | 19.614 | 3,7 |
În cazul informațiilor procentuale și al cifrelor pot interveni diferențe din rotunjiri. Informațiile procentuale sunt calculate pe bază de mii euro.
1) fără efectele cursului valutar
2) conform IFRS inclusiv dividendele altor asociați
HORNBACH România
Fondată în anul 1877, HORNBACH este singura companie din domeniul construcțiilor și grădinăritului care se poate mândri cu o istorie de 6 generații. În acest moment, concernul deține 158 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit, în 9 țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elveția, Suedia, Slovacia și România), dintre care 6 în România (București Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara și Sibiu).
Conceptul comercial și gama de produse sunt orientate în întregime către sprijinirea proiectelor clienților. HORNBACH le garantează acestora prețuri mereu mici, fiind lider de piață pe acest segment. În plus, calitatea excelentă a consultanței și a serviciilor oferite au fost confirmate de nenumărate studii și teste independente.
Prin pionierat, ca de exemplu deschiderea primului magazin mixt de materiale de construcții și produse de grădinărit (1968), a primului megastore (1980) și a primului magazin de materiale de construcții cu conceptul drive-in (2003), HORNBACH își dovedește în permanență forța inovatoare. De decenii, HORNBACH este considerat un angajator de top, în acest moment având aproximativ 20.000 de angajați care contribuie la succesul companiei.
Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Puteți citi cele mai proaspete știri din retailul DIY din România și din Europa Centrală și de Est, în BricoRetail.ro, cea mai importantă publicație B2B dedicată sectorului DIY și Home Improvement din România, direct sau abonându-vă la newsletterul zilnic.
You can also read the freshest news from DIY retail, from Romania and Central and Eastern Europe, in english, at BricoRetail.ro, the most important B2B publication dedicated to DIY and Home Improvement from Romania, directly or by subscribing to the daily newsletter.