Homelux: „Noi am folosit perioada în care magazinele au fost închise pentru reamenajarea acestora și pentru organizarea logistică”

Homelux, compania care comercializează produse pentru amenajarea și decorarea casei, cu o rețea de 3 magazine fizice în România și un magazin online, a reamenajat magazinele pe timpul cât acestea au fost închise, pentru a îmbunătăți experiența la cumpărături a clienților și a luat măsuri pentru asigurarea condițiilor de siguranță sanitară, odată cu redeschiderea acestora. De asemenea, pe perioada pandemiei, retailerul a listat game noi de produse și a diversificat oferta Homelux. Despre acestea, dar și multe altele, în interviul pentru BricoRetail.ro, realizat cu Omer Susli, proprietarul companiei Homelux. Un proiect de producție mobilier și un nou business, în segmentul logistic, sunt alte câteva proiecte ale lui Omer Susli.

Homelux

Sunt aproape 3 luni de când contextul s-a schimbat profund. Cum vedeți actuala situație din punct de vedere business?

Pandemia de COVID 19 a afectat multe afaceri și, în consecință, economia națională. Multe companii au închis, au disponibilizat salariații. Toată lumea a suferit o schimbare, companii, instituții, fiecare dintre noi individual. Cred că toți ne-am reașezat prioritațile; oamenii au cheltuit mai mult pentru strictul necesar, au fost mai atenți la ce cumpără și la raportul calitate preț.

Ca dovadă, în timp ce multe firme au înregstrat scăderea cifrei de afaceri pe perioada pandemiei, magazinul nostru online www.HOMELUX.ro a înregistrat creșteri semnificative. Este clar că oamenii au avut mai mut timp și au descoperit diversitatea de produse de la Homelux și raportul calitate preț foarte bun.

Totodată, am încredere că, odată cu relaxarea, oamenii vor reveni la cumpărături, însă cu toții, retailerii și clienții împreună, trebuie să fim foarte atenți la respectarea regulilor de protecție.

Ce schimbări s-au produs în business-ul Homelux? Ce nu s-a schimbat?

Magazinele au fost închise pe perioada stării de urgență, pentru a proteja angajații și clienții, chiar dacă localizarea lor ne permitea să rămânem deschisi. Nu am disponibilizat niciun salariat, dar, din cauza restrângerii activității, parte dintre salariați au fost în șomaj tehnic.

Acum suntem cu toate magazinele deschise și cu toată echipa prezentă.

Am reamenajat magazinele pentru a îmbunătăți experiența la cumpărături a clienților, și am luat măsuri pentru asigurarea condițiilor de siguranță sanitară. De asemenea, pe perioada pandemiei am listat game noi de produse și am diversificat oferta Homelux.

Ce impact a avut pandemia asupra business-ului?

Antrepenorii, cu experiența lor, sunt pregătiți întotdeauna să facă față situațiilor neprevăzute, cum a fost și cea despre care vorbim. Indiferent de motivul care „lovește” un business, măsurile și resursele sunt aceleași.

Am resimțit și noi efecte negative, pentru un retailer închiderea magazinelor poate fi finalul afacerii. Nu și pentru noi, care am folosit perioada în care magazinele au fost închise, pentru reamenajarea lor și organizarea logistică.

Homelux

Ce adaptări eficiente ați făcut în companie? Ce strategii rapide ați gândit și implementat pentru a putea face față acestei provocări? 

Am reamenajat magazinele punând accent pe prezentarea gamelor în amenajări inspirate de designer și am pus accent pe aspectul estetic, inspirațional. Am regândit gamele și am stabilit calendarul pentru implementarea sortimentelor noi până la sfârșitul anului calendaristic.

Pentru că puterea de cumpărare sau, să spunem, „apetitul” pentru cumpărături a scăzut (cel puțin ața spun statisticile), am redeschis magazinele cu selecții de game la reducere, oferte speciale și carduri cu avantaje pentru clienți.

Cum ați reușit să vă țineți clienții aproape?

Grație platformei online www.Homelux.ro, magazin pe care l-am deschis în noiembrie 2018, odată cu primele două magazine Homelux din Ploiești și Focșani. Pe platforma online avem listate toate produsele din magazinele fizice, ba chiar mai mult. Chiar dacă magazinele fizice au fost închise, clienții noștri au putut vizita magazinul online și au putut face cumpărături, indiferent unde se aflau.

Cum credeți că va arăta business-ul Homelux pe termen mediu și lung, având în vedere contextul actual?

Momentan în România este important, cel puțin pe segmentul Home&Deco, să fii prezent cu business-ul atât în online, dar și în offline, cu magazine fizice. Dorim ca pe termen mediu și lung să fim prezenți cu magazine fizice Homelux în marile orașe din țară, precum Cluj, Timișoara, Constanța, Craiova, Iași și suntem deschiși în continuare pe partea aceasta de dezvoltare.

Homelux

Ce planuri de business aveți, poate independent de situația actuală?

Lucrăm de ceva vreme, chiar înainte de pandemie, la un proiect de producție mobilier pe care să-l comercializăm atât pe piaţa autohtonă, cât şi pentru export, în Uniunea Europeană.

Un alt business pe care vrem sa-l dezvoltăm este cel de logistică. Am făcut investiții chiar în timpul pandemiei în parcul logistic de la Tempo Invest din Constanța, cu 150 de camioane în prezent și am decis să mai achiziționăm încă 100 de camioane, în pachete de câte 10. Primul pachet va fi livrat de la FORD Trucks în luna iulie.

În continuare suntem prezenți pe piața de imobiliare, unde avem și dezvoltăm în continuare proiecte frumoase.

Homelux

Magazinul Homelux pune la dispoziţia clienţilor peste 10.000 de produse pentru amenajarea si decorarea casei şi o gamă largă de servicii personalizate pe nevoile clienţilor, cum ar fi: transportul cumpărăturilor la domiciliu, cardul cadou Homelux, confecṭionare perdele, plata produselor în rate şi cardul de fidelitate Homelux, prin care clienţii primesc 5% din valoarea cumpărăturilor înapoi, pentru a-i folosi la următoarele cumpărături.

Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația BricoRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din brico-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 1,253 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Homelux: „Noi am folosit perioada în care magazinele au fost închise pentru reamenajarea acestora și pentru organizarea logistică”

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.