Grupul Hornbach înregistrează o creștere semnificativă a cifrei de afaceri și a venitului în primul trimestru

Grupul Hornbach (Concernul Hornbach Holding AG) a intrat în forţă în anul financiar 2014/2015, înregistrând valori record ale cifrei de afaceri şi venitului în primul trimestru. Astfel, cifra de afaceri a concernului Hornbach Holding AG s-a majorat cu 16% în primele trei luni (de la 1 martie la 31 mai 2014), atingând 1.035,1 milioane euro.

hornbach300x225Cea mai mare societate a grupului, Hornbach-Baumarkt-AG, care, după ce a deschis două noi unităţi la Lübeck şi Praga, deţine în prezent 143 de magazine de construcţii şi grădinărit, în nouă ţări din Europa, a înregistrat o creştere cu 16,4% a cifrei de afaceri, ce s-a ridicat la 976,7 milioane euro. Fără a lua în considerare deschideri noi, cifra de afaceri a întregului concern a înregistrat o creştere de 14,6%.

La nivelul venitului, în primul trimestru s-a înregistrat o creştere şi mai dinamică. De asemenea, EBIT-ul Hornbach s-a majorat considerabil, de la 70,8%, atingând 87,3 milioane euro. Consiliul de administrație a confirmat prognoza pe anul 2014/2015 în ceea ce priveşte cifra de afaceri şi venitul.

Cele mai importante motoare de creştere au fost, din nou, unităţile din Germania, însă și celelalte opt ţări (fără Germania), fără a lua în considerare deschiderile noi de magazine, au înregistrat în primul trimestru al anului 2014/2015 o creştere faţă de acelaşi interval al anului trecut.

„În martie 2014 magazinele noastre au înregistrat o adevărată explozie a cererii în domeniul construcţiilor şi grădinăritului“, a declarat Roland Pelka, directorul financiar al Grupului Hornbach, cu ocazia prezentării situaţiilor financiare trimestriale. „Nu doar că am reușit să compensăm scăderea profitului înregistrată în primul trimestru al anului trecut, din cauza iernii grele, ci chiar am reuşit să asigurăm o creştere considerabilă a profiturilor“, a continuat acesta.

În primul trimestru al anului financiar 2014/2015, magazinele de construcţii şi grădinărit (DIY) Hornbach din Germania au înregistrat o creştere a cifrei de afaceri cu o cincime, aceasta ridicându-se la 574,5 milioane euro (faţă de 478,9 milioane euro în primul trimestru al anului trecut), datorită primăverii calde şi a unei conjuncturi favorabile.

Cifra de afaceri a magazinelor din Germania s-a majorat cu 19,4%, fără a lua în considerare deschideri noi de magazine. Această evoluţie a reprezentat o continuare şi mai în forţă a dinamicii cifrei de afaceri din ultimul trimestru al anului 2013/2014 (o creştere de 14,1%). Unul dintre factorii care au dus la această evoluţie pozitivă a concernului, aflat pe locul trei ca mărime în acest sector pe piaţa germană, a fost consolidarea pieţei de construcții și grădinărit, în urma închiderii magazinelor Praktiker şi Max Bahr aflate în insolvenţă.

Pe plan internaţional, evoluţia pozitivă care se conturează din cel de-al doilea trimestru al anului 2013/2014 a devenit şi mai vizibilă în primele trei luni ale anului financiar 2014/2015. Date fiind şi noile locaţii deschise, cifra de afaceri în domeniul DIY din cele opt ţări (fără Germania) a crescut cu 11,7%, atingând 402,1 milioane euro (faţă de 360,0 milioane euro în acelaşi interval al anului trecut).

Fără a lua în considerare deschideri noi de magazine şi efectele cursului valutar, creşterea cifrei de afaceri a fost de 8,2%. Şi pe plan regional, Hornbach a înregistrat creșteri considerabile ale cifrei de afaceri în fiecare ţară. Cota din cifra de afaceri realizată în afara Germaniei de HORNBACH-Baumarkt-AG a fost de 41,2%.

Societatea Hornbach Baustoff Union GmbH (HBU), membră a concernului, care se ocupă în principal de clienţi persoane juridice din domeniul construcţiilor şi sectoarele conexe, dar şi de constructorii particulari, a înregistrat în primul trimestru al anului 2014/2015 o creştere de 10,1% a cifrei de afaceri, aceasta ridicându-se la 58,0 milioane euro (faţă de 52,7 milioane euro în acelaşi interval de anul trecut). La 31 mai 2014, HBU deţine, în continuare, 25 de magazine de materiale de construcţii în sud-vestul Germaniei, precum şi două unităţi în Franţa, lângă graniţă (Lorena).

Creşterea semnificativă a cifrei de afaceri neluând în considerare deschiderile de magazine noi, atât în Germania, cât şi în celelalte ţări, cumulată cu majorarea marjei comerciale şi asigurarea unor costuri mai favorabile, a dus la o evoluţie conform estimărilor, venitul din primul trimestru al anului 2014/2015 înregistrând o creştere supraproporţională vizibilă. Rezultatul din exploatare (EBIT) al concernului Hornbach Holding AG s-a majorat cu 70,8%, ridicându-se la 87,3 milioane euro (faţă de 51,1 milioane euro în acelaşi interval de anul trecut). Hornbach-Baumarkt-AG aproape şi-a dublat EBIT-ul, acesta atingând 73,0 milioane euro (faţă de 37,6 milioane euro în acelaşi interval de anul trecut).

Directorul financiar Roland Pelka anunţă menţinerea prognozei în ceea ce priveşte cifra de afaceri şi venitul în 2014/2015. „După această majorare considerabilă a cifrei de afaceri şi a venitului care a avut loc în primele trei luni, urmează trei trimestre pentru care valorile de comparaţie de anul trecut sunt deosebit de ridicate“, a afirmat Roland Pelka.

În primul rând, declară Roland Pelka, în Germania urmează să crească din nou concurenţa în lunile ce vor urma, pe măsură ce magazinele grupului Praktiker, care au fost închise, vor fi preluate de alţi agenţi comerciali din domeniu. În plus, este improbabil ca iarna de anul acesta să fie la fel de blândă. Grupul prognozează în continuare pentru anul financiar 2014/2015, atât la nivelul concernului Hornbach Holding AG, cât şi la nivelul Hornbach-Baumarkt-AG, o creştere a cifrei de afaceri, precum şi o creştere mai mare la nivelul EBIT-ului.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa de retail de bricolaj (DIY), construcţii şi Home&Garden.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *