Creștere de 8,4% pentru Grupul Hornbach în anul fnanciar 2019/2020

Grupul Hornbach (Concernul Hornbach Holding AG & Co. KGaA) a reușit să-și majoreze considerabil cifra de afaceri și profitul în anul financiar 2019/20 (1 martie 2019 până la 29 februarie 2020). Astfel, Grupul Hornbach și-a îndeplinit prognoza cifrei de afaceri pentru 2019/20, cu o creștere de 8,4% a cifrei de afaceri nete, la 4.729 milioane de euro.

Hornbach

În primele trei luni ale anului financiar 2020/21, evoluția cifrei de afaceri și a venitului s-a dovedit, din fericire, stabilă în timpul crizei, în ciuda măsurilor luate pentru limitarea pandemiei de coronavirus. Cu toate acestea, Consiliul de Administrație manifestă prudență cu privire la prognoza pentru anul în curs, din cauza riscurilor greu de evaluat în actuala conjunctură determinată de coronavirus.

„Anul financiar precedent 2019/20 a fost un real succes pentru noi. Vremea a ținut cu noi, am primit susținere din partea clienților și am menținut costurile sub control. În concluzie, am avut o dezvoltare profitabilă“, a declarat Albrecht Hornbach, președintele Consiliului de Administraţie Hornbach Management AG, asociatul cu răspundere nelimitată al Hornbach Holding AG & Co. KGaA.

Prognoza cifrei de afaceri a fost îndeplinită – creștere puternică în toate regiunile

Grupul Hornbach și-a îndeplinit prognoza cifrei de afaceri pentru 2019/20, cu o creștere de 8,4% a cifrei de afaceri nete, la 4.729 milioane de euro. Cel mai mare subgrup operativ al concernului Hornbach Baumarkt AG, care, la data încheierii exercițiului financiar, 29 februarie 2020, administrează la nivel european 160 (anul precedent: 158) de magazine de materiale de construcții și de grădinărit, precum și magazine online în nouă țări, și-a majorat cifra de afaceri cu 8,1%, ajungând la 4.428 milioane de euro.

Fără a lua în considerare magazinele inaugurate și cele închise și ajustările de curs valutar, cifra de afaceri a magazinelor de materiale de construcții și grădinărit (DIY) a crescut cu 7,7% la nivelul concernului. Vânzările pe unitatea de suprafață din comerțul cu amănuntul DIY au atins un nou record în 2019/20, de 2.386 euro pe metrul pătrat. Comerțul online, prin care Hornbach îmbină activitatea sa staționară DIY cu Interconnected Retail (ICR), a contribuit la dezvoltarea dinamică a cifrei de afaceri în grup, cu o rată de creștere din două cifre. Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH al concernului a înregistrat un plus la cifra de afaceri de 13,2%, ajungând la 299 milioane de euro.

Venitul operațional Hornbach crește semnificativ

Datorită creșterii puternice a cifrei de afaceri și a raporturilor de costuri îmbunătățite, Hornbach și-a mărit semnificativ venitul operațional comparativ cu anul precedent. Indicatorul EBIT fără efectele speciale neoperaționale s-a majorat în anul financiar precedent cu 68,3%, respectiv 92,1 milioane de euro, ajungând la 227,0 milioane de euro. Aproximativ 86% din îmbunătățirea veniturilor au rezultat din activitatea operativă și doar 14% din prima aplicare a noii contabilități de leasing, în conformitate cu IFRS 16. În subgrupul Hornbach Baumarkt AG, EBIT ajustat a fost mai mult decât dublu, ajungând la 181,8 milioane de euro.

„Eficiența și transparența crescută a costurilor la măsurile de menținere și, mai ales, de renovare a magazinelor, dar și accentul asupra esențialului la proiectele individuale din administrație au fost profitabile“, a spus Albrecht Hornbach.

Per total, costurile au crescut mult mai lent decât cifra de afaceri a concernului și venitul brut. În anul financiar 2019/20, grupul de magazine de construcții a acordat o atenție deosebită dezvoltării rentabilității în Germania.

Prognoza veniturilor 2020/21: Criza generată de coronavirus, cu oportunități și riscuri pentru comerțul cu amănuntul DIY

Startul noului an financiar 2020/21 a fost asociat cu mari incertitudini din cauza crizei generate de coronavirus. Afacerile din comerțul cu amănuntul DIY au fost mai puțin afectate de restricțiile impuse marilor părți ale vieții sociale și economice decât temerile inițiale. Magazinele de materiale de construcții și de grădinărit Hornbach din mai multe țări și regiuni au fost nevoite să-și întrerupă parțial activitatea staționară cu consumatorii privați timp de câteva săptămâni, însă în special achizițiile prin intermediul magazinului online, ridicarea mărfurilor rezervate online și, în cele mai multe cazuri, vânzările cu clienții comerciali au fost în continuare posibile.

Astfel, în nicio locație nu a existat un shutdown complet. În primul trimestru al anului financiar actual, s-a demonstrat că scăderea cifrei de afaceri cauzate de măsurile impuse de pandemie a fost compensată în cea mai mare parte datorită vânzărilor mari din magazinele de materiale de construcții deschise și redeschise și a magazinelor online DIY. Începând cu 6 mai 2020, toate cele 160 de magazine de materiale de construcții și de grădinărit Hornbach sunt accesibile tuturor clienților.

După cum a previzionat deja compania, se poate presupune că atât cifra de afaceri a grupului, cât și rezultatul operațional (EBIT) ajustat la nivel de concern în primul trimestru al anului financiar 2020/21 vor fi considerabil mai mari decât în ​​anul precedent.

Cu toate acestea, Consiliul de Administrație ia în considerare riscuri economice considerabile pentru cele nouă luni rămase din anul financiar 2020/21, din cauza efectelor greu de estimat ale crizei generate de coronavirus. Se preconizează că aceasta va avea un impact negativ asupra dezvoltării cifrei de afaceri și a veniturilor grupului Hornbach mai târziu în cursul exercițiului financiar. Prin urmare, grupul Hornbach se așteaptă pentru anul curent (1 martie 2020-28 februarie 2021) la o cifră de afaceri a concernului la nivelul anului precedent (4,7 miliarde de euro) și un EBIT ajustat ușor sub nivelul anului financiar 2019/20 (227,0 milioane de euro).

Grupul Hornbach

Fondată în anul 1877, Hornbach este singura companie din domeniul construcțiilor și grădinăritului care se poate mândri cu o istorie de 6 generații. În acest moment, concernul deține 160 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit și magazine online, în 9 țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elveția, Suedia, Slovacia și România), dintre care 6 în România (București Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara și Sibiu).

Prin pionierat, cum ar fi deschiderea primului magazin mixt de materiale de construcții și produse de grădinărit (1968), a primului megastore (1980) și a primului magazin de materiale de construcții cu conceptul drive-in (2003), Hornbach își dovedește în permanență forța inovatoare. De decenii, Hornbach este considerat un angajator de top, în acest moment având aproximativ 21.000 de angajați care contribuie la succesul companiei.

Întregul conținut al site-ului www.bricoretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația BricoRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din brico-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 1,199 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Creștere de 8,4% pentru Grupul Hornbach în anul fnanciar 2019/2020
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.