În cei 5 ani de la deschiderea magazinului din Braşov, Hornbach România, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcţii şi grădinărit, a înregistrat un număr total de cca. 4 milioane de vizitatori, în timp ce coşul de cumpărături a ajuns la o valoare medie de cca. 160 de lei în 2013.
„Încă de la deschiderea din 2009 am avut încredere că magazinul din Braşov va avea un real succes, iar cifrele înregistrate după cinci ani de la inaugurare ne reconfirmă acest lucru. Zilnic, Hornbach Braşov are un trafic de aproximativ 2.500 de persoane, mare parte dintre aceştia devenind şi clienţi, iar valoarea medie a coşului de cumpărături a atins aproximativ 160 de lei în 2013”, a declarat Mugurel – Horia Rusu, Directorul General al Hornbach România.
Potrivit afirmaţiilor sale, în cei cinci an de la deschidere, numărul de vizitatori, dar şi de cumpărători ai magazinului a crescut cu cca. 10% anual.
În ceea ce priveşte cele mai căutate produse în rândul braşovenilor, materialele de construcţii şi produsele de grădinărit se află pe prima poziţie, iar departamentele de Grădină şi de Drive In sunt cele mai vizitate. Astfel, în topul produselor cel mai mult cumpărate se află: cărămida, pavajul, adezivii pentru construcţii, produsele din lemn (scândură, lambriu, duşumea), precum şi plante de interior şi exterior.
„Zona de Drive In este cea mai frecventată de către clienţii din Braşov deoarece aceştia pot găsi aici o gamă diversă de produse necesare pentru toate proiectele lor. În plus, clienţii au avantajul de a achiziţiona marfuri voluminoase pe care le pot încărca direct în maşina personală, sau în cele puse la dispoziţie de Hornbach”, a spus, la rândul său, Ovidiu Ifrim, Directorul Magazinului Hornbach Braşov.
Zona Drive In din Hornbach Braşov ocupă un spaţiu de 8.000 mp unde pot fi găsite până la 2.000 de produse, toate la preţuri mereu mici, printre care se numără tuburi de canalizare şi drenaj, membrane hidroizolatoare, polistiren extrudat, acoperişuri, materiale diverse la sac, tencuieli, mortare, lambriuri, cherestea uscată şi verde, duşumele, plăci de lemn şi gipscarton, izolaţii, cărămizi şi blocuri BCA, dale, pavaje, diferite tipuri de nisip sau pietriş, etc. De asemenea, Hornbach oferă un preţ şi mai avantajos pentru cei care cumpară un palet complet, aceştia beneficiind de preţul „Profi” semnalizat astfel în magazine.
În acelaşi timp, zona specială de grădină, cea de-a doua atracţie în rândul braşovenilor, se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 5.000 mp, punând la dispoziţia clienţilor atât un spaţiu interior unde pot fi găsite plante de interior, seminţe, unelte, etc., cât şi unul de exterior unde se află plante de exterior, mobilier de grădină, fântâni şi alte decoraţiuni speciale. De asemenea, tot în zona de grădină sunt cuprinse şi toate articolele ce ţin de partea tehnică – sisteme de irigaţii, maşini de tuns iarba, diverse unelte etc.
Pe lângă calitatea şi diversitatea produselor, un alt motiv pentru care braşovenii aleg Hornbach pentru realizarea proiector de construcţii şi amenajare este reprezentat de serviciile speciale de care dispune retailerul.
”În ultima perioadă, tot mai mulţi braşoveni acordă o importanţă deosebită serviciilor oferite de magazinele de bricolaj. Chiar dacă preţul este şi el foarte important, serviciile puse la dispoziţie au un impact pozitiv pe termen lung”, a mai spus Ovidiu Ifrim.
Conform reprezentantului Hornbach, serviciul la care apelează cel mai des braşovenii este cel de montaj, deoarece îşi doresc lucrări durabile şi bine realizate de meşteri profesionişti. În plus, montajul realizat de meşterii Hornbach au o garanţie de 2 ani, ce garantează calitatea lucării. Şi serviciul de transport este foarte des solicitat de clienţii braşoveni. Aceştia pot închiria, contra cost, camionete mici cu sau fără şofer, sau camionul de mare tonaj dotat cu liză şi rampă. În plus, în mod gratuit, pot apela la remorcile Hornbach pentru a transporta produsele achiziţionate.
De asemenea, magazinul este unul accesibil pentru oricine, fiind uşor de vizitat atât cu mijloace de transport în comun, cât şi proprii.
Magazinul Hornbach din Braşov, inaugurat în martie 2009, este cea de-a treia locaţie a retailerului ce deţine acum 5 magazine pe plan local. Cu o suprafaţă totală de 22.500 de metri pătraţi, Hornbach Braşov a necesitat o investiţie de 19 milioane de euro, ce a fost absorbită de achiziţia terenului, construcţia magazinului, stocul iniţial de marfă şi nu în ultimul rând de trainingul angajaţilor.
„Conform studiilor interne, Hornbach se află pe prima poziţie în preferinţele clienţilor atunci când vine vorba de sortimentaţie, raport calitate – preţ, produse calitative şi mai ales consiliere profesională. Acesta este şi motivul pentru care am investit în trainingul tuturor angajaţior, asigurându-ne că aceştia pot oferi sfaturi utile clienţilor, indiferent de nevoile lor”, a mai spus Mugurel – Horia Rusu.
Astfel, toţi angajatii au beneficiat de training-uri standard, precum cele specifice de produs, cât şi cele privind tehnici de vânzare şi consiliere. În plus, pe lista şcolarizărilor se află şi cele specializate pe domenii precum acvaristică, sanitare, construcţii etc., sau cele pentru obţinerea de autorizaţie de conducere motostivuitor.
“În ceea ce priveşte planurile de viitor, ne dorim o creştere treptată de la an la an a numărului de clienţi şi, de asemenea, să rămânem în continuare principala opţiune a acestora atunci când vine vorba de proiecte de construcţii, renovări şi amenajări”, a mai spus Directorul General al Hornbach România.
Potrivit acestuia, pe toată perioada lunii Martie, în magazinul din Braşov, clienţii vor putea sărbători cei cinci ani de prezenţă a Hornbach în regiune la o serie de evenimente speciale.